mboost-dp1

Google engineer publicizes Windows zero-day bug, claims Microsoft is 'difficult to work with'

Gå til bund
Gravatar #2 - Hubert
23. maj 2013 11:52
Det er altså ikke måden at gøre det på.
Gravatar #3 - Nåkja
23. maj 2013 11:57
Stop nu :-(

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/0...

MS og Google minder sgu mere og mere om børnehavebørn, der vil have det samme stykke legetøj.
Gravatar #4 - arne_v
23. maj 2013 17:46

Enig.

Det virker ret uprofessionelt.
Gravatar #5 - Mort
23. maj 2013 18:04
478907111414718754684 (3) skrev:
MS og Google minder sgu mere og mere om børnehavebørn, der vil have det samme stykke legetøj.

Jeg erindrer at Google har tudet over at Microsoft har lavet en YouTube app, som ikke afspiller Googles reklamer (Fordi der ikke findes noget reklame API), men jeg synes ikke at kunne komme på noget tidspunkt hvor Microsoft har opført sig som børnehavebarn overfor Google.

Har du nogen specifikke episoder i tankerne?
Gravatar #6 - Magten
23. maj 2013 18:09
Scroogle og lignende kampagner.
Gravatar #7 - arne_v
23. maj 2013 18:10

Hvad vil du kalde at MS i pressen hævder at et af Google produkter krænker deres patenter men hvor de ikke vil oplyse hvilke og heller ikke hiver sagen i retten?
Gravatar #8 - Nåkja
23. maj 2013 20:50
Mort (5) skrev:
Har du nogen specifikke episoder i tankerne?

[list=1]
[li]MS låser Windows Phone til Bing[/li]
[li]Google kritiserer MS for at være bagud i forretningsvisioner i forhold til Google, Amazon og Apple[/li]
[li]Scroogled kampagne[/li]
[li]Google holder sig fra at lave enhver form for WP app[/li]
[li]Google dropper support for Active Sync[/li]
[li]MS laver den omtalte Youtube app[/li]
[li]Og nu det, vi ser her.[/li]
[/list]
Der er sikker noget, jeg har glemt. Og jeg mener ikke nødvendigvis at der er en årsag-konsekvens rækkefølge i det. Det er bare punkter i platformskrigen.
Numrene er for at vise kronologien.

Men det er mest deres nu intensiverede kolde/lunkne krig, der minder mig om en børnehave. Særligt da Google går ud og siger til deres I/O at de vil have mere samarbejde og mindre fjentlighed.
Gravatar #9 - Mort
24. maj 2013 05:56
Magten (6) skrev:
Scroogle og lignende kampagner.

Det har du ret i, det er ikke en professionel måde at svine konkurrenten til. Jeg er enig i Microsofts budskab omkring måden ens informationer bliver brugt, men måden at gøre det på ligner en direkte tilsvining.

arne_v (7) skrev:

Hvad vil du kalde at MS i pressen hævder at et af Google produkter krænker deres patenter men hvor de ikke vil oplyse hvilke og heller ikke hiver sagen i retten?

Jeg var ikke klar over at Microsoft havde hævdet at Google krænket ikke-nævnte patenter. Det er da 100% useriøst af Microsoft.

478907111414718754684 (8) skrev:
MS låser Windows Phone til Bing

Det synes jeg ikke man kan kalde børnehaveopførsel. Irriterende overfor kunderne, men ikke barnligt.

Resten af punkterne på listen lader til at være Google som opfører sig barnligt og ikke Microsoft.
Gravatar #10 - Hubert
24. maj 2013 06:06
Mort (9) skrev:

Det har du ret i, det er ikke en professionel måde at svine konkurrenten til. Jeg er enig i Microsofts budskab omkring måden ens informationer bliver brugt, men måden at gøre det på ligner en direkte tilsvining.

Der hvor det bliver rigtig sjovt er at microsoft højest sansynlig ikke er et hak bedre selv. De har bare ikke så meget data at arbejde med.

Jeg var ikke klar over at Microsoft havde hævdet at Google krænket ikke-nævnte patenter. Det er da 100% useriøst af Microsoft.

Mon ikke der menes, at ms ikke vil ud med hvilke patenter de jagter android oem virksomheder med.

Det synes jeg ikke man kan kalde børnehaveopførsel. Irriterende overfor kunderne, men ikke barnligt.

Resten af punkterne på listen lader til at være Google som opfører sig barnligt og ikke Microsoft.

Jeg kan ikke lige se hvordan den ene part kan være barnlig når den anden part er ikke barnlig på trods af de bege opfører sig på samme latterlige måde.
Gravatar #11 - Mort
24. maj 2013 06:13
Hubert (10) skrev:
Jeg kan ikke lige se hvordan den ene part kan være barnlig når den anden part er ikke barnlig på trods af de bege opfører sig på samme latterlige måde.

Microsoft har lavet en knap på telefonen, som ikke kan konfigureres. Det synes jeg på ingen måde er barnligt, det er derimod røv irriterende.

Jeg synes ikke det er anderledes end når Android telefoner låser sig fast på at man skal have en gmail account, for at kunne købe apps. Den kan heller ikke konfigureres til at være en hotmail/outlook account i stedet.
Gravatar #12 - Hubert
24. maj 2013 06:21
Mort (11) skrev:
Microsoft har lavet en knap på telefonen, som ikke kan konfigureres. Det synes jeg på ingen måde er barnligt, det er derimod røv irriterende.

Jeg synes ikke det er anderledes end når Android telefoner låser sig fast på at man skal have en gmail account, for at kunne købe apps. Den kan heller ikke konfigureres til at være en hotmail/outlook account i stedet.

Men alligevel er google barnlige men ms er ikke?
Gravatar #13 - Mort
24. maj 2013 06:41
Hubert (12) skrev:
Men alligevel er google barnlige men ms er ikke?

Nej, Google er ikke barnlige når de låser deres Android telefon til en gmail account, ligesom Microsoft ikke er barnlige når de låser deres Windows phone knap til en Bing.

Google og Microsoft er derimod uprofessionelle på andre af de punkter som 478907111414718754684 nævner i hans liste.

MS låser Windows Phone til Bing
Irriterende, men ikke barnligt.

Google kritiserer MS for at være bagud i forretningsvisioner i forhold til Google, Amazon og Apple
Uprofessionelt

Scroogled kampagne
Uprofessionelt

Google holder sig fra at lave enhver form for WP app
De må vel selv om hvilke platforme de laver apps til.

Google dropper support for Active Sync
Uprofessionelt

MS laver den omtalte Youtube app
De må vel selv om hvilke apps de laver til deres platform. Der findes tilsvarende apps til Android og iOS.
Gravatar #14 - Hubert
24. maj 2013 06:47
Mort (13) skrev:

Google dropper support for Active Sync
Uprofessionelt

Så fordi de ikke vil spytte penge i ms' patent kasse er det uprofessionelt..?

De må vel selv om hvilke apps de laver til deres platform. Der findes tilsvarende apps til Android og iOS.

Hvis du vil lave en liste bør du holde begge parter op mod samme standard...

Ja ms må selvom hvilke apps de laver men de skal lige som alle andre overholde reglerne. Det gør de så ikke.

Uprofessionelt meget stærkt grænsende til det barnlige.
Gravatar #15 - Fjolle
24. maj 2013 06:57
Hubert (14) skrev:

De stopper jo ikke med at licensere activesync.
Gravatar #16 - Hubert
24. maj 2013 06:58
Fjolle (15) skrev:
De stopper jo ikke med at licensere activesync.

Fremadrettet er det for betalende kunder. Altså må vi forvente at de har sat prisen efter at ms mener de skal have nogle penge.
Gravatar #17 - Mort
24. maj 2013 08:26
Hubert (14) skrev:

Jeg var ikke klar over at der var et issue omkring licenspenge for brug af ActiveSync. Det ændrer på mit synspunkt omkring Googles brug af ActiveSync.

Hvis du vil lave en liste bør du holde begge parter op mod samme standard...

Ja ms må selvom hvilke apps de laver men de skal lige som alle andre overholde reglerne. Det gør de så ikke. [/quote]

Som nævnt i en nylig nyhed her på newz, så er Microsoft ikke i stand til at vise de reklamer som Google gerne vil have dem til, da Google ikke udbyder et API som gør det muligt at viser disse reklamer. Det gør at Microsoft udbyder deres YouTube app under samme vilkår som de YouTube apps som findes til iOS og Android. Det synes jeg på ingen måde er barnligt.
Gravatar #18 - Hubert
24. maj 2013 08:43
Mort (17) skrev:
Som nævnt i en nylig nyhed her på newz, så er Microsoft ikke i stand til at vise de reklamer som Google gerne vil have dem til, da Google ikke udbyder et API som gør det muligt at viser disse reklamer. Det gør at Microsoft udbyder deres YouTube app under samme vilkår som de YouTube apps som findes til iOS og Android. Det synes jeg på ingen måde er barnligt.

Og hvad er så undskyldningen for at tillade download af videoer? Det er også imod tos'en... De har lavet det om nu hvor de har fået det påpeget af google men det burde ikke være nødvendigt at påpege den slags over for et stort firma som ms, der jo selv er ganske hurtige ude efter andre.
Gravatar #19 - Mort
24. maj 2013 11:16
Hubert (18) skrev:
Og hvad er så undskyldningen for at tillade download af videoer? Det er også imod tos'en... De har lavet det om nu hvor de har fået det påpeget af google men det burde ikke være nødvendigt at påpege den slags over for et stort firma som ms, der jo selv er ganske hurtige ude efter andre.

Hvis de har rettet app'en til, efter forespørgsel fra Google, så kan jeg ikke se hvad problemet er.
Gravatar #20 - Nåkja
24. maj 2013 11:17
Mort (19) skrev:
Hvis de har rettet app'en til, efter forespørgsel fra Google, så kan jeg ikke se hvad problemet er.

Det at de lavede den med download mulighed i første omgang, var en provokation.
Gravatar #22 - Hubert
24. maj 2013 21:57
Der er noget der ikke giver mening. Det har hedder dog at det ikke har været muligt for nå at overholde tos'en grundet manglen på adgang til et api. Men ifølge artiklen fra #21 har der været et offenligt api. Hvem skulle have troet det efter det nummer ms har lært...
Gravatar #23 - Chewy
24. maj 2013 22:00
@ #13
Nej, Google er ikke barnlige når de låser deres Android telefon til en gmail account, ligesom Microsoft ikke er barnlige når de låser deres Windows phone knap til en Bing.

Forskellen er så at det står dig 100% frit at installere og benytte end anden App store, hvis du er utilfreds med Google Play.
Det er til gengæld en hel del mere besværligt at skulle omprogrammere en knap, som producenten ikke giver dig adgang til at omprogrammere..
Så jeg kan ærligt talt ikke se sammenhængen...

@ #21
The Verge understands that Microsoft will have to use a publicly available iframe embed API, meaning its updated application will likely lose a lot of functionality. This API has been available previously, but Microsoft has always complained that Google has prevented it from offering consumers a fully featured YouTube app for Windows Phone. Microsoft's move to release its own full YouTube Windows Phone application, instead of a simple link to a mobile site, was a clear move to thrust the issue into the public domain and apply pressure to Google to open up its API or face the risk of appearing unreasonable. It appears the situation hasn't changed as Microsoft will have to use a limited API to build its new app.

Som jeg læser det, så har der været et API tilgængeligt for Microsoft, som gav mulighed for reklamer. Men Microsoft var ikke tilfreds med den funktionalitet der var i det offentligt tilgængelige API. Så derfor brugte de en anden metode, der gav mere funktionalitet. Men bl.a. ikke havde mulighed for at vise reklamer...
Eller har jeg overset noget?
Gravatar #24 - Mort
25. maj 2013 05:06
Chewy (23) skrev:
Som jeg læser det, så har der været et API tilgængeligt for Microsoft, som gav mulighed for reklamer. Men Microsoft var ikke tilfreds med den funktionalitet der var i det offentligt tilgængelige API. Så derfor brugte de en anden metode, der gav mere funktionalitet. Men bl.a. ikke havde mulighed for at vise reklamer...
Eller har jeg overset noget?

Så vidt jeg kan forstå på den artikel så har Googles API krævet at man kørte YouTube som dele af en webside, hvilket Microsoft ikke har været tilfreds med, da det betød reduceret funktionalitet på telefonen (Hvilket nok betyder et dårligere UI).

I det mindste er de begyndt at arbejde sammen om at finde en løsning som begge parter kan lave med. Det er bare ærgeligt hvis resultatet bliver en app som basalt set er en webside, hvilket vil være irriterende at betjene med telefonen.
Gravatar #25 - arne_v
27. maj 2013 02:29
Mort (9) skrev:

Eksempel:

http://www.microsoft.com/en-us/news/press/2011/mar...

“The Android platform infringes a number of Microsoft’s patents, and companies manufacturing and shipping Android devices must respect our intellectual property rights. To facilitate that we have established an industry-wide patent licensing program for Android device manufacturers,”

Og de har aldrig fortalt hvilke patenter det er. Alle patent licens aftaler indgåes bag lukkede døre.
Gravatar #26 - arne_v
27. maj 2013 02:32
Mort (17) skrev:
Jeg var ikke klar over at der var et issue omkring licenspenge for brug af ActiveSync. Det ændrer på mit synspunkt omkring Googles brug af ActiveSync.

http://www.microsoft.com/en-us/legal/intellectualp...

Microsoft licenses the patents for Exchange ActiveSync please contact us for more information.

...

Current Exchange ActiveSync Protocol Licensees include:
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login