mboost-dp1
God bank?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Nu har jeg fået nok af DanskeBank. Min kapitalpension er nu spist op af stigende gebyrer. Den seneste stigning på 295,- pr. halvår er jo helt til grin.
Jeg vil foretrække en bank der er sikret mod konkurs, men det er ikke et krav. Hvilken bank vil I anbefale?
Jeg vil foretrække en bank der er sikret mod konkurs, men det er ikke et krav. Hvilken bank vil I anbefale?
Yvossen (4) skrev:Tønder Bank
Altså banken der gik konkurs sidste år? :P
Godt råd mht penge og banker: lyt ikke til Yvossen :D
Hvis du bliver kunde ved Arbejdernes Landsbank, så hjælper du med at støtte Socialdemokraterne. Om det er et godt salgsargument kommer an på din politiske overbevisning. Til gengæld, så har finanskrisen stort set ikke påvirket AL, da de er privatkundeorienterede og ikke låner ud til spekulanter.
Yvossen (4) skrev:Tønder Bank eller Roskilde Bank ser nok mest lovende ud. Varde Bank er måske også en mulighed.
Jeg har familie, der gerne vil sælge nogle Varde Bank aktier billigt, hvis det er. De blev stadig solgt om formiddagen, hvor de så drejede nøglen om eftermiddagen. B-(
OT: Jeg bruger Jyske Bank og er stærkt tilfreds.
gramps (9) skrev:Hvis du bliver kunde ved Arbejdernes Landsbank, så hjælper du med at støtte Socialdemokraterne. Om det er et godt salgsargument kommer an på din politiske overbevisning. Til gengæld, så har finanskrisen stort set ikke påvirket AL, da de er privatkundeorienterede og ikke låner ud til spekulanter.
Hvis du bliver kunde hos Arbejdernes Landsbank er du usolidarisk. En bank som er, selvudråbt, ansvarlige og solidariske...MEN som alligevel betaler 0 kroner i skat...!
Hvis du skal finde en ny bank og du vil vide lidt om risikoen for et krak, så kik på denne liste lavet af Niro Invest.
Listen er lavet ud fra bankernes 2011 regnskab, så der kan være sket lidt ændringer siden hen.
PS: vælg en bank i lokal området. Det er lidt dumt at køre 300km bare for at kunne tale face to face med sin bank rådgiver.
Listen er lavet ud fra bankernes 2011 regnskab, så der kan være sket lidt ændringer siden hen.
PS: vælg en bank i lokal området. Det er lidt dumt at køre 300km bare for at kunne tale face to face med sin bank rådgiver.
#1 - Shop around, snak med nogle banker og få tilbud. De kan ofte give dig et bedre tilbud end det der er på deres hjemmeside. Hvis du altså har en sund økonomi etc.
Det handler jo i bund og grund også om dine behov. F.eks er jeg meget glad for Danske Bank (no pun intended, men de er gode ved mig).
Det handler jo i bund og grund også om dine behov. F.eks er jeg meget glad for Danske Bank (no pun intended, men de er gode ved mig).
Jeg vil sige min erfaring med banker siger at det mest af alt er den rådgiver man får man skal gå efter.
Jeg sad i en forening, der havde Danske Bank, og for nogle år siden besluttede DB sig for at foreninger skulle betale 50 kr hver gang vi skulle hæve og indsætte kontanter på kontoen.
Men det gebyr kunne vi godt få vores rådgiver til at fjerne - at han så stadig mente at 16% rente på en kassekredit til 80K, hvor der var kauktioneret for 100k på, og der var en saldo på -20k (altså 60k i rådighedsbeløb) var en god og lav rentesats er så noget andet.
Personligt har jeg Spar Nord og er vældig tilfreds med dem.
Jeg sad i en forening, der havde Danske Bank, og for nogle år siden besluttede DB sig for at foreninger skulle betale 50 kr hver gang vi skulle hæve og indsætte kontanter på kontoen.
Men det gebyr kunne vi godt få vores rådgiver til at fjerne - at han så stadig mente at 16% rente på en kassekredit til 80K, hvor der var kauktioneret for 100k på, og der var en saldo på -20k (altså 60k i rådighedsbeløb) var en god og lav rentesats er så noget andet.
Personligt har jeg Spar Nord og er vældig tilfreds med dem.
Jeg har Jyske Bank, og har været tilfreds med dem i de 4 år jeg har haft dem. Havde også en rigtig god rådgiver som desværre forlod dem for en måneds tid siden, og har ikke mødt den nye endnu.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.