mboost-dp1

Gmail blows up e-mail marketing by caching all images on Google servers


Gå til bund
Gravatar #2 - Ronson ⅍
12. dec. 2013 22:47
Der er jo en mulliard måder at omgå det på for spammere.

Google kan jo ikke på forhånd vide at penisenlargement.com/spam/magten.jpg og penisenlargement.com/spam/thoroughbreed.jpg returnerer samme billedefil og samtidig logger hvilket filnavn der tilgås. Så ved spammeren jo stadig at ovenstående ønsker et større lem og at emailen bliver læst.
Gravatar #3 - Chewy
12. dec. 2013 22:53
Men begge filnavne vil begge blive tilgået fra googles server. Uanset om de bliver vist hos brugeren. Så det eneste de ved, er at den er modtaget hos en gmail bruger. Ikke om brugeren har læst mailen....
Gravatar #4 - Ronson ⅍
13. dec. 2013 07:47
Ja, men hvis google henter billede så snart de modtager mailen, så ved spammeren også at adressen eksisterer og at de lige så godt kan blive ved med at sende til den.
Gravatar #5 - Emil Melgaard
13. dec. 2013 20:33
#4:

De skal stadigvæk igennem spamfilteret:

https://support.google.com/mail/answer/145919?p=display_images&rd=1 skrev:
I nogle tilfælde kan afsenderen finde ud af, om en person har åbnet en meddelelse med unikke billedlinks. Som altid, scanner Gmail hver meddelelse for mistænkeligt indhold, og hvis Gmail anser en afsender eller en meddelelse for at være potentielt mistænkelig, vil billederne ikke blive vist, og du vil blive spurgt, om du vil se billederne.
Gravatar #6 - dub
13. dec. 2013 20:42
Ronson (4) skrev:
så ved spammeren også at adressen eksisterer og at de lige så godt kan blive ved med at sende til den.


Så du tror ikke at Google dataminer alt email, lige meget om der findes en modtager?
Gravatar #7 - Ronson ⅍
14. dec. 2013 11:52
#6: Det er svært at vide. Der må være så mange forladte adresser at der skal bruges latterlig mange ressourcer unødigt. Det er jo ikke til at vide om Google vil spilde en masse krafter på dem.
Gravatar #8 - Rainmeter
15. dec. 2013 13:44
#7
Spilde? et firma der lever af, at lave data analyser? spilder deres tid ved og ressourcer, ved at analyser data sendt direkte til dem... Jeg tror du kan være sikker på de med glæde logger spam og alt andet, for den analyseret data kan sælges mange steder.
Gravatar #9 - Ronson ⅍
15. dec. 2013 13:51
Giv mig et par eksempler du mener de kan tjene rigtig gode penge på når vi trækker udgifterne fra.

Jeg kan ikke se dette på nogen måde skal få spammere til at stoppe med at spamme. Deres botnets er da jævnt ligeglade med om google cacher billeder.

Så handler dette jo, ifølge dig, blot om at google vil tjene penge på at cache billeder og sælge logs meget dyrt....
Gravatar #10 - Chewy
15. dec. 2013 14:35
Jeg tror at du misforstår.
Det er ikke meningen at spammere skal stoppe med at sende billeder.
Det er meningen at de skal stoppe med at kunne hive data udfra den info de for når billederne bliver loadet...

Gravatar #11 - Ronson ⅍
15. dec. 2013 15:20
Øh.. Hvad skal spammerne så bruge den info til, hvis det ikke handler om at stoppe spam?
Gravatar #12 - Chewy
15. dec. 2013 15:25
Minimere den info en spammer kan genererer omkring en bruger...
Har du læst artiklen?

Ever wonder why most e-mail clients hide images by default? The reason for the "display images" button is because images in an e-mail must be loaded from a third-party server. For promotional e-mails and spam, usually this server is operated by the entity that sent the e-mail. So when you load these images, you aren't just receiving an image—you're also sending a ton of data about yourself to the e-mail marketer.

Loading images from these promotional e-mails reveals a lot about you. Marketers get a rough idea of your location via your IP address. They can see the HTTP referrer, meaning the URL of the page that requested the image. With the referral data, marketers can see not only what client you are using (desktop app, Web, mobile, etc.) but also what folder you were viewing the e-mail in. For instance, if you had a Gmail folder named "Ars Technica" and loaded e-mail images, the referral URL would be "https://mail.google.com/mail/u/0/#label/Ars+Technica"—the folder is right there in the URL. The same goes for the inbox, spam, and any other location. It's even possible to uniquely identify each e-mail, so marketers can tell which e-mail address requested the images—they know that you've read the e-mail. And if it was spam, this will often earn you more spam since the spammers can tell you've read their last e-mail.
Gravatar #13 - Ronson ⅍
15. dec. 2013 17:12
Ja, det har jeg faktisk. Og jeg kan ikke se hvad nogen skulle få ud af at vide at jeg er dansker og at de er havnet i en mappe der hedder "spam".

Men forklar gerne. Forklar hvad de får ud af at jeg kigger i spammappen 5 gange om året og alligevel aldrig beder gmail hente billederne.
Gravatar #14 - Chewy
15. dec. 2013 17:32
@ #13
og alligevel aldrig beder gmail hente billederne.


Intet.. Det er derfor muligheden er der...
Gravatar #15 - Ronson ⅍
15. dec. 2013 18:42
Netop, de får lige så lidt ud af det om google gør dette eller ej.

Det kommer ikke til betyde en pind, ud over at google kommer til at tjene kassen på det (påstår du).
Gravatar #16 - Dr_Mo
15. dec. 2013 22:37
#15
Du antager, at alle behandler spam ligesom dig. Dvs. har dem i spam mappen og ikke åbner dem, og hvis de endelig åbnes, så loades billederne i hvert fald ikke. Sådan hænger det selvfølgelig ikke sammen.

Et andet er brugervenligheden. I stedet for at åbne (non-spam) mails og klikke på vis billeder hver eneste gang, kan jeg nu se billedet med det samme. Awesome.

Ronson (15) skrev:
Det kommer ikke til betyde en pind, ud over at google kommer til at tjene kassen på det (påstår du).

Kan ikke se hvor Chewy påstår det. Det er dig og #8 der påstår at de vil sælge logs meget dyrt. Google har jo altid haft den info og hvorfor skulle de sælge dem til konkurrenterne? Det handler måske mere om, som også artiklen i #1 nævner, at begrænse den info konkurrenterne har. Hvis reklamer gerne vil benytte sig af den info som Google har, så skal de bruge Adsense.

Sådan som jeg ser det, er det derfor tale om flere aspekter. Brugervenlighed, forspring i forhold til konkurrenter og stoppe spammere. Sidstnævnte har måske ikke samlet set en gigantisk effekt, men for de folk som henter billederne på spam mails (dvs ikke dig og mig), kan det have en stor effekt.
Gravatar #17 - Chewy
15. dec. 2013 23:30
@ #15
Netop, de får lige så lidt ud af det om google gør dette eller ej.

Folk der har forstand på det er uenig med dig....
http://www.version2.dk/artikel/google-spaender-ben...

Det kommer ikke til betyde en pind, ud over at google kommer til at tjene kassen på det (påstår du).


Sovs....
Gravatar #18 - Dr_Mo
16. dec. 2013 00:45
Ronson (4) skrev:
Ja, men hvis google henter billede så snart de modtager mailen, så ved spammeren også at adressen eksisterer og at de lige så godt kan blive ved med at sende til den.

Hvordan kan det være, at ingen har kommenteret på dette?

Mail Delivery Subsystem <[email protected]> skrev:
Delivery to the following recipient failed permanently:

********@gmail.com

Technical details of permanent failure:
The email account that you tried to reach does not exist. Please try double-checking the recipient's email address for typos or unnecessary spaces. Learn more at http://support.google.com/mail/bin/answer.py?answe...

Så snart de ikke får ovenstående mail, så ved spammeren også at adressen eksisterer og at de lige så godt kan blive ved med at sende til den. Ingen af jer der har sendt emails til en forkert adresse før?
Gravatar #19 - arne_v
16. dec. 2013 01:35
#images i spam

Er der stadig nogen som bruger email klienter som automatisk loader billed links i emails?
Gravatar #20 - Dr_Mo
16. dec. 2013 08:32
#19
Ja, hvis du altså bruger Gmails webklient :p

Chewy (3) skrev:
Men begge filnavne vil begge blive tilgået fra googles server. Uanset om de bliver vist hos brugeren. Så det eneste de ved, er at den er modtaget hos en gmail bruger. Ikke om brugeren har læst mailen....

Sådan forholder det sig ikke, læste lige lidt mere på det her i morges
http://arstechnica.com/security/2013/12/dear-gmail...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login