mboost-dp1
Forsikrings spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Goddag de herrer og damer, det er lang tid siden jeg har været her, men jeg leder efter en person der har erfaring med at få forsikrings penge efter en bilulykke hvor den anden fører har erkendt skyld.
Jeg kender ikke umiddelbart sådan én person, så jeg tænkte at på gode gamle newz er der mange kloge hoveder- mon ikke én har været i den situation?
Okay- lad mig opridse situationen:
En bekendt blev rear ended af en anden billist, og endte med at få lår knoglen sat sammen med skruer. Det har hun ganske store konsekvenser af idag, men havde egenligt ikke overvejet de finansielle aspekter.
Hun har så modtaget et brev fra den anden billists forsikring selskab, hvori der står at de erkender deres klients skyld, og beder hende om at udfylde et skema.
Ud fra brevet virker det til at de forventer hun er forsikret, og de kan snakke med hende hendes forsikrings selskab- det er hun bare ikke.
Mit første spørgsmål er så: Hun skal vel have en forsikring for at komme videre?
Jeg regner med at anbefale hende at hurtigt få tegnet en person forsikring, så forsikrings selskaberne kan kommunikere internt.
Men er forsikrings selskabet overhovedet intereseret i sådan en kunde?
Bør hun overveje en advokat?
Ethvert råd fra folk der har været i en lignende situation, eller ved noget om det er velkomne :)
Jeg kender ikke umiddelbart sådan én person, så jeg tænkte at på gode gamle newz er der mange kloge hoveder- mon ikke én har været i den situation?
Okay- lad mig opridse situationen:
En bekendt blev rear ended af en anden billist, og endte med at få lår knoglen sat sammen med skruer. Det har hun ganske store konsekvenser af idag, men havde egenligt ikke overvejet de finansielle aspekter.
Hun har så modtaget et brev fra den anden billists forsikring selskab, hvori der står at de erkender deres klients skyld, og beder hende om at udfylde et skema.
Ud fra brevet virker det til at de forventer hun er forsikret, og de kan snakke med hende hendes forsikrings selskab- det er hun bare ikke.
Mit første spørgsmål er så: Hun skal vel have en forsikring for at komme videre?
Jeg regner med at anbefale hende at hurtigt få tegnet en person forsikring, så forsikrings selskaberne kan kommunikere internt.
Men er forsikrings selskabet overhovedet intereseret i sådan en kunde?
Bør hun overveje en advokat?
Ethvert råd fra folk der har været i en lignende situation, eller ved noget om det er velkomne :)
De fleste landsdele har gratis retshjælp der kan hjælpe med forsikringssager, ved ikke om i er fra kbh området, men her er deres hjemmeside ihvertfald. http://www.retshjaelpen.dk/hvad-kan-vi-hjaelpe-med
Og ja hun skal helt sikkert have advokat på, der skal i sådanne sager typisk laves alt muligt skadesdækning, vurdering af tabt arbejdskraft etc etc. Så få noget hjælp.
edit: jeg går ud fra hun er berettiget til hjælp grundet lav indkomst når hun nu ikke har forsikring.
Og ja hun skal helt sikkert have advokat på, der skal i sådanne sager typisk laves alt muligt skadesdækning, vurdering af tabt arbejdskraft etc etc. Så få noget hjælp.
edit: jeg går ud fra hun er berettiget til hjælp grundet lav indkomst når hun nu ikke har forsikring.
OxxY (2) skrev:jeg går ud fra hun er berettiget til hjælp grundet lav indkomst når hun nu ikke har forsikring.
Det er korrekt, hun er uddannet frisør, men blev skadet kort efter uddannelsens færddiggørelse.
Hun have planer om at starte egen salon, men har ikke meldt sig ind i ledernes fagforening. Dumt- men hun er jo blot en pige.
Og mange tak for dit input- jeg forestillede mig,måske noget naivt, at når en forsikret person forsager skade at det ville køre rimeligt meget efter en drejebog, hvor erstatningen følger et skema udfra tabt arbejds %, der alligevel vil blive vurderet af magter vi ingen indflydelse har på.
Vi bor i Randers, så jeg må se om vi har noget lignende her.
Nok ikke videre brugbart - men har hun kørt rundt uden at have en lovpligtig ansvarsforsikring?
Eller var hun passager?
Hvis hun blot var passager, så kan jeg ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at det skulle være et krav, at man skal være forsikret for at få udbetalt erstatning.
Eller var hun passager?
Hvis hun blot var passager, så kan jeg ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at det skulle være et krav, at man skal være forsikret for at få udbetalt erstatning.
Jeg tror der menes ulykkeforsikring, så hun kan få mén erstatning. Ansvarsforsikringen dækker kun ting/personskade som forsikringstageren (i dette tilfælde trunten) laver - i.e. hun smadrer din bil/dig.
---
Off topic:
Du skal ikke undskylde dit fravær Mamad. Du er mere aktiv på Newz end staff -.-'
Jeg tror der menes ulykkeforsikring, så hun kan få mén erstatning. Ansvarsforsikringen dækker kun ting/personskade som forsikringstageren (i dette tilfælde trunten) laver - i.e. hun smadrer din bil/dig.
---
Off topic:
Du skal ikke undskylde dit fravær Mamad. Du er mere aktiv på Newz end staff -.-'
PHP-Ekspert Thoroughbreed (8) skrev:Jeg tror der menes ulykkeforsikring, så hun kan få mén erstatning. Ansvarsforsikringen dækker kun ting/personskade som forsikringstageren (i dette tilfælde trunten) laver - i.e. hun smadrer din bil/dig.
Jojo.. men hvis det er hendes bil, så _skal_ hun jo have ansvarsforsikring. Og så har hun vel et forsikringsselskab, der kan hjælpe.
Ren spekulation fra min side.
Kan det være fordi de vil vide om hun har en evt fuldtids ulykkes forsikring og selskaberne skal aftale en sum mellem hinanden, således at hun får et rimeligt forskud udbetalt iht til skader osv.? og man så kan slås om resten senere.
Kan det være fordi de vil vide om hun har en evt fuldtids ulykkes forsikring og selskaberne skal aftale en sum mellem hinanden, således at hun får et rimeligt forskud udbetalt iht til skader osv.? og man så kan slås om resten senere.
XorpiZ (9) skrev:Jojo.. men hvis det er hendes bil, så _skal_ hun jo have ansvarsforsikring. Og så har hun vel et forsikringsselskab, der kan hjælpe.
Det er ikke sikkert - nogle selskaber, især "lavprisselskaberne", vil ikke hjælpe med andet end det du er forsikret for - hvis de overhovedet giver dig god hjælp med det -.-'
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.