mboost-dp1

Firma mobiltelefoner

Gå til bund
Gravatar #2 - XorpiZ
5. feb. 2015 19:29
Det er ikke helt forkert.

Vi har haft enormt mange iPhone 4S'ere der stod af kort tid efter iPhone 6 blev annonceret.

En af vores sælgere til sin chef skrev under præsentationen (!), at hans iPhone 4S desværre var gået i stykker, og at han skulle have en ny...
Gravatar #3 - TheAvatar
5. feb. 2015 20:33
Den type mennesker skulle bare direkte i spjældet og have en bøde, som siger spar to.
Herhjemme er forsikringsselskaberne også ude hver gang der kommer en ny iPhone og klage sin nød.

<flame>Det viser bare hvilke usle mennesker, som ejer iPhones :P</flame>
Gravatar #4 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. feb. 2015 03:03

Apropos forsikring. Jeg håber aldrig at min telefon går i stykker når en ny bliver lanceret. Jeg ville jo ligne en idiot!
Gravatar #5 - Manofsciencemanoffaith
6. feb. 2015 13:29
PHP-Ekspert Thoroughbreed (4) skrev:

Apropos forsikring. Jeg håber aldrig at min telefon går i stykker når en ny bliver lanceret. Jeg ville jo ligne en idiot!

Øhm...

...

Nej, jeg må sgu hellere lade være.
Gravatar #6 - milandt
6. feb. 2015 13:37
PHP-Ekspert Thoroughbreed (4) skrev:

Jeg meldte engang en cykel stjålet til min forsikring. Med pengene fra forsikringen gik jeg ned og købte en ny cykel samme dag. Om eftermiddagen meldte jeg også den stjålet til forsikringen. Jeg syntes at kunne huske at jeg også lignede en idiot..
Gravatar #7 - Slettet Bruger [1127947537]
6. feb. 2015 13:40
milandt (6) skrev:
Jeg meldte engang en cykel stjålet til min forsikring. Med pengene fra forsikringen gik jeg ned og købte en ny cykel samme dag. Om eftermiddagen meldte jeg også den stjålet til forsikringen. Jeg syntes at kunne huske at jeg også lignede en idiot..

Velkommen til København?
Gravatar #8 - TheAvatar
6. feb. 2015 18:14
#4 Ja det er jo problemet. De gør jo alle andre kriminelle...

#6 Næste gang burde du måske også købe en lås? :)
Gravatar #9 - milandt
8. feb. 2015 21:09
#7 + #8 Jeg har boet i København længe, og jeg havde skam en lås på min cykel. Den stod fastlåst til cykelstativet på en S-togstation mellem kl 14 og 18 den dag jeg købte den. De fleste låse kan klippes over med det rette værktøj, og en ny cykel er selvfølgelig lidt mere attraktiv end de fleste andre. Den var i al fald 4 timer senere.
Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
9. feb. 2015 04:30

Faktisk - og det er de færreste der ved det - så er mange låse ikke forsikringsgodkendte. En wirelås skal være 12 mm tyk, og en massiv lås skal være 8 mm tyk - minimum ... Det gør netop at de ikke bare kan klippes med en boltsaks :)
Gravatar #11 - milandt
9. feb. 2015 08:10
#10 Der var en wirelås, men om den var tykkere end 12 mm ved jeg ikke. Til gengæld var der en almindelig monteret godkendt lås der bare låser baghjulet.
Gravatar #12 - CBM
9. feb. 2015 09:02
Kilde? En wireless på 12 mm er meget voldsom, sikker på det ikke er omvendt?
Gravatar #13 - Mnc
9. feb. 2015 10:03
CBM (12) skrev:
En wireless på 12 mm

CBM (12) skrev:
wireless

Autocorrect er ikke din ven. :P
Gravatar #14 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
9. feb. 2015 10:13
CBM (12) skrev:
Kilde? En wireless på 12 mm er meget voldsom, sikker på det ikke er omvendt?

Omvendt? - Nej, en wirelås er nemmere at bryde - men kigger da lige efter :)

- edit -

En lidt plat kilde, men hvis du ser her, er der kun massive bøjlelåse og kædelåse der er godkendte.

http://www.cykelpartner.dk/udstyr-og-tilbehoer/cyk...

- edit2 -

Min Google-Fu er ikke med mig, og burde lave noget fornuftigt. Min kilde er lidt PROOMA, men da jeg ville købe en ny lås til min cykel, var gutten i forretningen så flink at fortælle mig, at den ABUS Kædelås jeg havde i hånden, ikke var forsikringsgodkendt, da den ikke var "tyk" nok (det var 6mm) - og at jeg derfor skulle have den der var et nummer større (altså 8mm)

Dog får man så også et forsikringsbevis med, hvor låsenummeret står, samt man kan skrive sit stelnummer.

Da jeg efterfølgende talte med min forsikring fortalte hun at jeg derved kun har 1000 kr selvrisiko, kontra de 3500 de normalt har, samt cykler over 5.000 kr er forsikret (hvilket de normalt heller ikke er med godkendte låse)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login