mboost-dp1
Firma mobiltelefoner
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Apropos forsikring. Jeg håber aldrig at min telefon går i stykker når en ny bliver lanceret. Jeg ville jo ligne en idiot!
Apropos forsikring. Jeg håber aldrig at min telefon går i stykker når en ny bliver lanceret. Jeg ville jo ligne en idiot!
PHP-Ekspert Thoroughbreed (4) skrev:#3
Øhm...
...
Nej, jeg må sgu hellere lade være.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (4) skrev:#3
Jeg meldte engang en cykel stjålet til min forsikring. Med pengene fra forsikringen gik jeg ned og købte en ny cykel samme dag. Om eftermiddagen meldte jeg også den stjålet til forsikringen. Jeg syntes at kunne huske at jeg også lignede en idiot..
milandt (6) skrev:Jeg meldte engang en cykel stjålet til min forsikring. Med pengene fra forsikringen gik jeg ned og købte en ny cykel samme dag. Om eftermiddagen meldte jeg også den stjålet til forsikringen. Jeg syntes at kunne huske at jeg også lignede en idiot..
Velkommen til København?
#7 + #8 Jeg har boet i København længe, og jeg havde skam en lås på min cykel. Den stod fastlåst til cykelstativet på en S-togstation mellem kl 14 og 18 den dag jeg købte den. De fleste låse kan klippes over med det rette værktøj, og en ny cykel er selvfølgelig lidt mere attraktiv end de fleste andre. Den var i al fald 4 timer senere.
Faktisk - og det er de færreste der ved det - så er mange låse ikke forsikringsgodkendte. En wirelås skal være 12 mm tyk, og en massiv lås skal være 8 mm tyk - minimum ... Det gør netop at de ikke bare kan klippes med en boltsaks :)
Faktisk - og det er de færreste der ved det - så er mange låse ikke forsikringsgodkendte. En wirelås skal være 12 mm tyk, og en massiv lås skal være 8 mm tyk - minimum ... Det gør netop at de ikke bare kan klippes med en boltsaks :)
CBM (12) skrev:#10
Kilde? En wireless på 12 mm er meget voldsom, sikker på det ikke er omvendt?
Omvendt? - Nej, en wirelås er nemmere at bryde - men kigger da lige efter :)
- edit -
En lidt plat kilde, men hvis du ser her, er der kun massive bøjlelåse og kædelåse der er godkendte.
http://www.cykelpartner.dk/udstyr-og-tilbehoer/cyk...
- edit2 -
Min Google-Fu er ikke med mig, og burde lave noget fornuftigt. Min kilde er lidt PROOMA, men da jeg ville købe en ny lås til min cykel, var gutten i forretningen så flink at fortælle mig, at den ABUS Kædelås jeg havde i hånden, ikke var forsikringsgodkendt, da den ikke var "tyk" nok (det var 6mm) - og at jeg derfor skulle have den der var et nummer større (altså 8mm)
Dog får man så også et forsikringsbevis med, hvor låsenummeret står, samt man kan skrive sit stelnummer.
Da jeg efterfølgende talte med min forsikring fortalte hun at jeg derved kun har 1000 kr selvrisiko, kontra de 3500 de normalt har, samt cykler over 5.000 kr er forsikret (hvilket de normalt heller ikke er med godkendte låse)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.