mboost-dp1

Fiberudbyder - men hvilken?

Gå til bund
Gravatar #1 - Acro
26. jun. 2007 18:16
DONG Energy er pt. ved at placere en masse fiberkabler i jorden, hvor jeg bor. Det giver selvfølgelig mulighed for en lækker forbindelse, men hvem skal man vælge?

Pt. er der mulighed for:
- bolig:net
- Cybercity
- Dansk Bredbånd
- FastTV
- Jay.net

En retfærdig pris for et godt produkt er selvfølgelig det essentielle. Og jeg forventer som minimum, at man har mulighed for fast IP-adresse (ikke at det behøver være standard), og at man kan bruge den linje, man betaler for, uden brok (altså hverken restriktioner på trafik eller porte).

Hvis nogle har erfaringer med fiber igennem en af ovenstående, må I meget gerne dele dem. På forhånd tak.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
26. jun. 2007 23:18
Min farmor og farfar har DB, Dansk Bredbånd, ude i deres sommerhus og det har kørt fejlfrit, dog har de haft nogle seriøse problemer med at få dem nosset ud og klistre ledningen fast, da nogle kom til at hakke den over. ;en det r vist ike DB men ESA eller sådan noget som skal sørge for det..

eidt: hold da op jeg staver godt nåår jeg har fået en lille øl kller 8 på 4 timer... !
Gravatar #3 - horsepower
27. jun. 2007 07:36
Jeg kan stå 100 % inde for DBnet. Jeg har haft dem i 2½ år nu. Jeg er bosat i Holbæk. Jeg kan tælle på én hånd, det antal gange jeg har været uden net. I 3 af de 5 tilfælde drejede det sig om små 5-10 min hvor forbindelsen ikke svarede.

Det skal lige siges jeg kun har internet hos dem, og jeg kan derfor ikke udtale mig om hverken deres IP-telefoni eller TV.

Men DBnet FTW!
Gravatar #4 - Ronson ⅍
27. jun. 2007 16:37
Jeg synes tit vi er ude ved kunder der har dansk bredbånd og hvor de har nosset i det fra db's side af.

Enten er kunden ikke blevet oprettet rigtigt, så intet virker, eller også kører ip-telefoni ikke (de kan aldrig svare på hvorfor, men det virker sjovt nok altid lidt efter opkaldet).

Har kun været ude hos én kunde der der fik fiber fra trefor/profiber, men det ene opkald til profibers supportlinje gik hurtigt og smertefrit og virkede langt mere professionelt.

Og må jeg i den omgang lige have lov at takke de ansvarlige for at vi ender med at få dansk bredbånd her i området. Det bliver i sandhed en sorgens dag..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login