mboost-dp1
Farvel til gaming - eller ej?
Dilemma: Har en laptop med X700 grafikkort - den trækker f.eks. Far Cry perfekt i 1400x1050. Men den er lidt stor at have med rundt i huset, og ATi grafik er en PAIN når man leger med Linux. Sidst jeg spillede på den var 30/09-06, inden da var det medio februar. Så det er ikke fordi jeg spiller så meget mere. (Er 25 år gammel, har en søn på 11 mdr og en stationcar.)
Skal jeg sige farvel til min gamerfortid, sælge laptoppen, og købe mig en subnote (12" skærm) i stedet? Eller skal jeg blive ved med at tro på at jeg en dag får tid til at spille igen?
Skal jeg sige farvel til min gamerfortid, sælge laptoppen, og købe mig en subnote (12" skærm) i stedet? Eller skal jeg blive ved med at tro på at jeg en dag får tid til at spille igen?
Køb et abonnement til det lokale træningscenter og styrk kroppen så du kan bære rundt på din bærbare.
Det løser selvfølgelig ikke problemet med linux drivers.
Det løser selvfølgelig ikke problemet med linux drivers.
Hmm... tror jeg skifter - hvis jeg kan få nok for den gamle:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
Bud er velkomne.
Bud er velkomne.
hvis du ikke vil døje med skod skærmopløsning, så tag da en IBM T-serie, 14" model med 1400x1050, så vil du reelt ikke opleve at sidde ved en mindre maskine, da skærmen stadig kan vise lige så meget, du får blot en maskine som er meget mindre og lettere at slæbe rundt...
Bestlutningen er taget: Den bærbare sælges for 6500,-
Absolut top stand (som ny), m. dansk kvittering, org. xp pro + div. asus software, org. emballage og det hele.
Bor i Skanderborg, arbejder i Århus.
Absolut top stand (som ny), m. dansk kvittering, org. xp pro + div. asus software, org. emballage og det hele.
Bor i Skanderborg, arbejder i Århus.
Hejsa
Synes også at du sku skifte til en 12" maskine. De er dejlig små og lette. Og de ka vel sagtens klare et par enkelte spil.
Hvis du ik vil opgive gaming helt, ka du jo prøve at kigge lidt på Eve Online. Ved ik om det er din genre, men det er i hvert fald et godt spil. Og man ka sagtens lade det stå i et par dagen, uden at kigge til det. Så det er jo meget dejligt. Og så mister man heller ik lysten til at spille det ;)
Synes også at du sku skifte til en 12" maskine. De er dejlig små og lette. Og de ka vel sagtens klare et par enkelte spil.
Hvis du ik vil opgive gaming helt, ka du jo prøve at kigge lidt på Eve Online. Ved ik om det er din genre, men det er i hvert fald et godt spil. Og man ka sagtens lade det stå i et par dagen, uden at kigge til det. Så det er jo meget dejligt. Og så mister man heller ik lysten til at spille det ;)
#13: Den maskine jeg har kig på har Intel onboard grafik. Alle spil med vildere grafik end 7-kabale er ikke brugbare. Og så vil jeg heller ikke kaste penge efter et spil der koster en månedlig pris, når der går 6 måneder mellem jeg spiller. Skulle lysten komme over mig igen (og tage tiden med sig), så har jeg stadig min Guild Wars account :)
Det så også fair nok :)
Men det er helt klart fedest at have en lille 12" maskine. De er meget handy at have med sig. Overvejer selv at anskaffe mig en, men det er lige det med pengene.
Men det er helt klart fedest at have en lille 12" maskine. De er meget handy at have med sig. Overvejer selv at anskaffe mig en, men det er lige det med pengene.
#12: Hvis du kender andre der lige kunne bruge en julegave til 6500, så smid dem da gerne lige et link: http://newz.dk/forum/item/67916/#first
Jeg købte en Zepto Znote 2314W den fungerer fint med Linux. Og det er også min opfattelse at andre Zeptoer gør det. Ja, faktisk de fleste centrino maskiner virker fint. Slå dog lige deres lydkort og grafikkort op og se om der er support.
Jeg har selv en 14,1" bærbar med en opløsning på 1280x768, den er god nok, nogen gange kan man dog godt ønske en lidt større opløsning. Men til kode og hjemmesider fungerer den fint for mig.
Jeg har selv en 14,1" bærbar med en opløsning på 1280x768, den er god nok, nogen gange kan man dog godt ønske en lidt større opløsning. Men til kode og hjemmesider fungerer den fint for mig.
Lige en opdatering: Dette skrives fra min nye Amilo Pro V3205. Lille, sort og lækker. 12,1", 1200x800 og 1,8 kilo. Bluetooth, wlan, dual layer dvd-brænder, 1,6 ghz Core Duo, 512 mb ram (har lige smidt 512 mere i den) 60 gb harddisk. Perfekt :)
Fik 7050 for den gamle via QXL, og denne her har stået mig i den nette sum af 5799,- inkl. fragt.
Eneste ulempe er mangel på scroll, men så har man jo mouse gestures i FireFox...
Fik 7050 for den gamle via QXL, og denne her har stået mig i den nette sum af 5799,- inkl. fragt.
Eneste ulempe er mangel på scroll, men så har man jo mouse gestures i FireFox...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund