mboost-dp1
Farvel Stofa - Velkommen mobilt bredbaand?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Farvel Stofa
Jeg har i ca. 2 aar haft en Stofa bredbaandsabonnement (da der ingen alternativer er), hvor jeg naesten dagligt har oplevet udfald, og som minimum langsomme svartider eller periodisk pakketab. Dette har jeg betalt naesten 500 DKR for maanedligt.
I weekenden kom dagen saa hvor jeg fik nok, jeg oplevede endnu et fuldstaendigt udfald af forbindelsen, og jeg besluttede mig for at opsige mit abonnement. Da jeg jo ingen internetforbindelse havde, kunne jeg ikke goere det gennem deres hjemmeside, saa jeg kontaktede kundeservice, men de havde lukket. Saa kontaktede jeg teknisk service, og oplyste ham om problematikken, at jeg gerne ville opsige mit abonnement, at kundeservice havde lukket og min internetforbindelse jo ikke virkede. Han havde ikke rettigheder til at opsige mit abonnement, saa jeg spoerger om han saa ikke kan ordne forbindelsen i stedet for. Jeg faar ham til at kigge lidt (mens kan kigger kommer den tilbage af sig selv), og han siger at der er ikke noget at se, bare lidt stoej. Jeg forklarer at jeg har haft problemerne siden mit abonnement startede, saa han kigger lidt videre, og siger at der har ikke vaeret noget.
Nu fik jeg saa endelig tid til at ringe til kundeservice - og hold kaeft et chok. Jeg beder om at faa opsagt mit abonnement, og han fortaeller mig saa at der er 30 dages opsigelse. Jeg spoerger om vi ikke kan lave om paa det, nu hvor de trods alt aldrig har leveret det jeg har betalt for. Derfor beder jeg om at, forbindelsen saa i de sidste 30 dage i det mindste virker. Og her rammer det mig saa. Selvom jeg er betalende kunde de sidste 30 dage - saa har jeg ingen ret til hjaelp. Han vil ikke sende en tekniker ud paa Stofas regning, hvis jeg opsiger mit abonnement, selvom det er inden for de sidste 30 dage. Jeg faar to valg. Jeg kan opsige mit abonnement, og faa en tekniker ud, men risikere at selv betale, hvis han mener at jeg er skyld i problemet (og det er udelukkende hans vurdering), eller jeg kan vente med at opsige mit abonnement til en tekniker har vaeret forbi, og dermed betale for mit abonnement indtil der har vaeret en tekniker. Han fortaeller mig ogsaa, at jeg ved opsigelsen, selv skal betale for returneringen af mit modem. Dette er jeg staerkt utrilfreds med, saa jeg spoerger om der ikke er nogen maade vi kan lave om paa det? Han forklarer mig saa, at han kan sagten sende en frankeret kuvert, men det vil de ikke goere for mig, da jeg ingen chance giver dem for at beholde mig som kunde.
Kan Stofa retmaessigt kraeve at jeg betaler for at opsige mit abonnement?
Jeg optog hele samtalen, og spurgte medarbejderen om jeg maatte dele den. Der fik jeg at vide, at det maatte jeg ikke, da Stofa ikke er interesseret i at deres andre kunder hoerer hvad han fortalte mig (det var hans ord). Han forklarede endda, at saa ville kunder der havde oedelagt deres modem, bestille en tekniker inden de opsagde deres abonnement, og paa den maade snyde Stofa.
Under vores samtale spurgte jeg manden om han ikke selv kunne hoere hvor vanvittigt det hele loed. Det svarede han blot med at 'saadan har ledelsen bestemt at det skal vaere'.
Mobilt bredbaand?
Jeg er glad for at vaere sluppet ud af dette bondefangeri, men da inden andre udbydere kan levere her til, staar jeg nu uden internet forbindelse fra om 30 dage. Saa nu overvejer jeg at hoppe paa mobilt bredbaandsvognen. Er der nogen der har erfaring med det, eventuelt i Odense? Jeg taenker mest paa stabiliteten.
Ellers maa jeg vente til 2017 naar Stofa ikke laengere har eneret til at saelge internet her. :\
Jeg har i ca. 2 aar haft en Stofa bredbaandsabonnement (da der ingen alternativer er), hvor jeg naesten dagligt har oplevet udfald, og som minimum langsomme svartider eller periodisk pakketab. Dette har jeg betalt naesten 500 DKR for maanedligt.
I weekenden kom dagen saa hvor jeg fik nok, jeg oplevede endnu et fuldstaendigt udfald af forbindelsen, og jeg besluttede mig for at opsige mit abonnement. Da jeg jo ingen internetforbindelse havde, kunne jeg ikke goere det gennem deres hjemmeside, saa jeg kontaktede kundeservice, men de havde lukket. Saa kontaktede jeg teknisk service, og oplyste ham om problematikken, at jeg gerne ville opsige mit abonnement, at kundeservice havde lukket og min internetforbindelse jo ikke virkede. Han havde ikke rettigheder til at opsige mit abonnement, saa jeg spoerger om han saa ikke kan ordne forbindelsen i stedet for. Jeg faar ham til at kigge lidt (mens kan kigger kommer den tilbage af sig selv), og han siger at der er ikke noget at se, bare lidt stoej. Jeg forklarer at jeg har haft problemerne siden mit abonnement startede, saa han kigger lidt videre, og siger at der har ikke vaeret noget.
Nu fik jeg saa endelig tid til at ringe til kundeservice - og hold kaeft et chok. Jeg beder om at faa opsagt mit abonnement, og han fortaeller mig saa at der er 30 dages opsigelse. Jeg spoerger om vi ikke kan lave om paa det, nu hvor de trods alt aldrig har leveret det jeg har betalt for. Derfor beder jeg om at, forbindelsen saa i de sidste 30 dage i det mindste virker. Og her rammer det mig saa. Selvom jeg er betalende kunde de sidste 30 dage - saa har jeg ingen ret til hjaelp. Han vil ikke sende en tekniker ud paa Stofas regning, hvis jeg opsiger mit abonnement, selvom det er inden for de sidste 30 dage. Jeg faar to valg. Jeg kan opsige mit abonnement, og faa en tekniker ud, men risikere at selv betale, hvis han mener at jeg er skyld i problemet (og det er udelukkende hans vurdering), eller jeg kan vente med at opsige mit abonnement til en tekniker har vaeret forbi, og dermed betale for mit abonnement indtil der har vaeret en tekniker. Han fortaeller mig ogsaa, at jeg ved opsigelsen, selv skal betale for returneringen af mit modem. Dette er jeg staerkt utrilfreds med, saa jeg spoerger om der ikke er nogen maade vi kan lave om paa det? Han forklarer mig saa, at han kan sagten sende en frankeret kuvert, men det vil de ikke goere for mig, da jeg ingen chance giver dem for at beholde mig som kunde.
Kan Stofa retmaessigt kraeve at jeg betaler for at opsige mit abonnement?
Jeg optog hele samtalen, og spurgte medarbejderen om jeg maatte dele den. Der fik jeg at vide, at det maatte jeg ikke, da Stofa ikke er interesseret i at deres andre kunder hoerer hvad han fortalte mig (det var hans ord). Han forklarede endda, at saa ville kunder der havde oedelagt deres modem, bestille en tekniker inden de opsagde deres abonnement, og paa den maade snyde Stofa.
Under vores samtale spurgte jeg manden om han ikke selv kunne hoere hvor vanvittigt det hele loed. Det svarede han blot med at 'saadan har ledelsen bestemt at det skal vaere'.
Mobilt bredbaand?
Jeg er glad for at vaere sluppet ud af dette bondefangeri, men da inden andre udbydere kan levere her til, staar jeg nu uden internet forbindelse fra om 30 dage. Saa nu overvejer jeg at hoppe paa mobilt bredbaandsvognen. Er der nogen der har erfaring med det, eventuelt i Odense? Jeg taenker mest paa stabiliteten.
Ellers maa jeg vente til 2017 naar Stofa ikke laengere har eneret til at saelge internet her. :\
Det kunne være interessant at høre Forbrugerrådet Tænk eller Forbrugerombudsmandens holdning til den slags forretning. Det virker mildest talt utroværdigt at de ikke vil reparere en forbindelse bare fordi man har opsagt sit abonnement.
Når du skal undersøge mulighederne, så glem ikke at kigge forbi http://mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx for at se hvordan masterne står omkring din bolig. Selv det bedste netværk kan have lokale problemer som man kan spotte der.
Når du skal undersøge mulighederne, så glem ikke at kigge forbi http://mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx for at se hvordan masterne står omkring din bolig. Selv det bedste netværk kan have lokale problemer som man kan spotte der.
Vandmand (1) skrev:Er der nogen der har erfaring med det, eventuelt i Odense?
Oyster har virket glimrende for mig. Brugte det indtil jeg fik - - - Stofa :D
(Hvis dit Stofa kommer via Glenten, kan det være dine udfald skyldes deres optimereinger på nettet. Jeg har dog selv ikke mærket noget synderligt til det).
#1
Almindelig sund fornuft siger at betaler du indtil tidspunkt T så har du også krav på service indtil tidspunkt T.
Nu er der ingen garanti for at juraen følger sund fornuft.
Men jeg tror nu alligevel at Stofa hvis de fik en henvendelse fra forbrugerombudsmanden ville finde bakgearet og "beklage misforståelsen" (som det vist kaldes idag når man er blevet taget på fersk gerning i at pisse på kunderne).
Almindelig sund fornuft siger at betaler du indtil tidspunkt T så har du også krav på service indtil tidspunkt T.
Nu er der ingen garanti for at juraen følger sund fornuft.
Men jeg tror nu alligevel at Stofa hvis de fik en henvendelse fra forbrugerombudsmanden ville finde bakgearet og "beklage misforståelsen" (som det vist kaldes idag når man er blevet taget på fersk gerning i at pisse på kunderne).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.