mboost-dp1
Fadøl når man er hjemme
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Er det mærkeligt?
Hvis ja - spring til anden tråd ;-)
Jeg faldt over et link til "Philips HD 3620/25 PerfectDraft Zapfanlage", og tænkte - Perfekt! Sådan en skal jeg ha!
Men men men...
Jeg kan ikke finde et sted (i dk) hvor de kan købes, ej heller hvilken type øl man kan smide igennem den?
Derfor spørg jeg nu, kan det virkelig passe der ikke er andre end mig der ønsker at kunne få en fadøl hjemme, men ikke har 10K til de store "rigtige" anlæg, og heller ikke vil ha de der små OBH nogle til Carslberg..
Kom frisk med nogle bud, har i sådan nogle små anlæg til at stå?
Hvis ja - spring til anden tråd ;-)
Jeg faldt over et link til "Philips HD 3620/25 PerfectDraft Zapfanlage", og tænkte - Perfekt! Sådan en skal jeg ha!
Men men men...
Jeg kan ikke finde et sted (i dk) hvor de kan købes, ej heller hvilken type øl man kan smide igennem den?
Derfor spørg jeg nu, kan det virkelig passe der ikke er andre end mig der ønsker at kunne få en fadøl hjemme, men ikke har 10K til de store "rigtige" anlæg, og heller ikke vil ha de der små OBH nogle til Carslberg..
Kom frisk med nogle bud, har i sådan nogle små anlæg til at stå?
Mener Brugsen har haft dem på et tidspunkt.
Men de er vist mere eller mindre ubrugelige.
De kræver at du har kølet "faddet" ned på forhånd, da det ellers ville tage flere dage for den at køle det ned selv.
Derudover støjer den af H-til (Peltier køling med blæser) og når du først har åbnet et fad, skal det drikkes inden for et par dage og maskinen må ikke slukkes imens.
Men de er vist mere eller mindre ubrugelige.
De kræver at du har kølet "faddet" ned på forhånd, da det ellers ville tage flere dage for den at køle det ned selv.
Derudover støjer den af H-til (Peltier køling med blæser) og når du først har åbnet et fad, skal det drikkes inden for et par dage og maskinen må ikke slukkes imens.
#4 du er genial, det havde jeg slet ikke tænk på.
du kommer jo klart med det bedste råd i denne tråd...
siliankaas (5) skrev:#4 du er genial, det havde jeg slet ikke tænk på.
Ja og nej, men det kommer her:
Lad vær med at købe den.
Fadøl derhjemme er slet ikke fedt i virkeligheden. Når mar forestiller sig man har vennerne ovre og der er god stemning og alle er drukliderlige, så kan man være bartender-agtig og svinge om sig med fadbamser, men når det bliver virkelighed og det går op for en at ens venner ikke drikker mere end to øl på en aften, fordi de har lovet kæresten at køre, og køleren larmer og du ikke må være fuld på arbejdet, så er den pludselig ikke så fed længere.
Køler et fadølsanlæg fustagen ned? Jeg troede fustagen var stuetemperatur, og øllet blev kølet ned på vej gennem anlægget.Jakob Jakobsen (2) skrev:De kræver at du har kølet "faddet" ned på forhånd, da det ellers ville tage flere dage for den at køle det ned selv.
Jeg kom så til at spekulere på om man kunne finde et køleskab i en passende størrelse til at det kunne stå under bordet, og fustagen kunne være derinde, hvis man tog hylderne ud. Måske kunne man ligefrem arrangere at forbinde slangerne mens fustagen stadig stod i løleskabet.
Men måske er det lige så smart at vælge et rigtigt anlæg i stedet for. Og selvfølgelig skal man overveje hvor tit det er realistisk at man kan nå at tømme en fustage inden den bliver for gammel. For øl der går til spilde er der vist ingen der kan acceptere.
kasperd (9) skrev:Køler et fadølsanlæg fustagen ned? Jeg troede fustagen var stuetemperatur, og øllet blev kølet ned på vej gennem anlægget.
Nej, men nu er der jo ikke tale om et normalt fadølsanlæg her.
På et rigtigt fadølsanlæg, sidder der en kompressorkøler, der er kraftig nok til at kunne køle øllet når det kommer igennem anlægget, desuden køler kulsyren der tilsættes også øllet en del.
På Phillips version, kommer "faddet" til at stå i en lille køleboks, med et peltierelement der køler det ned.
Underligt at fokusere på om øllet er koldt, når der er langt vigtigere ting at tage højde for. Når man køber et fadølsanlæg, følger der så en tøs med, til topløs servering?
Det er nemlig ikke en selvfølge. Der følger f.eks. ikke en stripper med, når man køber en stripperstang, selvom der er afbilledet en på pakken...
Det er nemlig ikke en selvfølge. Der følger f.eks. ikke en stripper med, når man køber en stripperstang, selvom der er afbilledet en på pakken...
BurningShadow (11) skrev:Underligt at fokusere på om øllet er koldt, når der er langt vigtigere ting at tage højde for. Når man køber et fadølsanlæg, følger der så en tøs med, til topløs servering?
Der er vel "serveringsforslag" skrevet med småt ligesom på så meget andet.
... jeg har set et fadøls mount* til mit køleskab, istedet for ismaskinen
- (knust) is, eller fadøl?!
http://pardo-research.webs.com/Emailed/decisions.j...
* til de små 5 liters fustager med 21 dages holdbarhed
- (knust) is, eller fadøl?!
http://pardo-research.webs.com/Emailed/decisions.j...
* til de små 5 liters fustager med 21 dages holdbarhed
Et Samsung, modelnavn = ukendt (har smidt manualen væk)
Sår'n et amerikaner køleskab, ca 3-4 år gammelt
- edit -
Dem jeg købte huset ved havde lige smidt nyt køkken ind. Prisen på køleskabet: 23.000 kr o_O
Så jo. Et fadølsanlæg er nok billigere.
Et Samsung, modelnavn = ukendt (har smidt manualen væk)
Sår'n et amerikaner køleskab, ca 3-4 år gammelt
- edit -
Dem jeg købte huset ved havde lige smidt nyt køkken ind. Prisen på køleskabet: 23.000 kr o_O
Så jo. Et fadølsanlæg er nok billigere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.