mboost-dp1

Er humor logik?

Gå til bund
Gravatar #1 - warren
18. jul. 2007 19:59
Nu vil jeg lige prøve at lave en ny joke, det kan godt være folk ikke syntes den er logisk, men så vær venlig og kom med noget der er endnu mere logisk.

Udgangspunktet i min nye joke var at det skulle handle om sex, det er jo rimlig logisk. Så jeg kom til at tænke på sex handler om kommunikation, det første jeg kom til at tænke på var min mobil. Ahaha, telefonsex - oplagt og logisk.

Så nu sidder jeg med et billed inde i hovedet der bare er rigtigt morsomt, griner selv lidt af min egen joke, så mon ikke også andre syntes den er lidt sjov.

Se billedet: http://xs117.xs.to/xs117/07293/telefonsex.jpg

Har ændret lidt i billedet, så der er et sort hul, hvilken efter mening skal forståes som et hul (det er jo også logik, ik? - nej det er ej, et sort hul betyder fisse), og deraf jokens pointe, telefonsex.

Hmmm, syntes selv det er morsomt fundet på af mig.

Nokia slogan - Connecting people.

Nokia - ahaha det burde da hedde Yeskia, åh Yeskia, bliv ved åhhh, det er så skønt.

Nå, men kan i bygge mere på denne joke?
Gravatar #2 - cjoey
18. jul. 2007 20:04
Jeg tror at selv den bedste joke-kirurg må give op overfor denne joke - den er død!
Gravatar #3 - Azuria
18. jul. 2007 20:13
Wow.. Tror du er den første der prøvet at lave en joke med nokia's "connecting people"...
http://video.unas.cz/posbirano_reklama/nokia_conne...
http://www.teeshirtoc.com/images/TS/tsvodkanrml.jp...
http://fun.itbox.ro/amuzante/nokia.jpg
http://www.geocities.com/maxyx2000/nokia.gif
http://perso.orange.fr/benoitongas/images/82.jpg
Nej vel, det er en ommer. ;)

Desuden...
Så jeg kom til at tænke på sex handler om kommunikation

Hmmm... Kommunikerer sjældent selv under sex....
[spoiler]Men på den anden side, jeg foretrækker det også IRL, måske der forskellen ligger? ;)[/spoiler]
Gravatar #4 - hgul
18. jul. 2007 20:17
#1 Tror du skal arbejde lidt mere med din humor inden du prøver på at tjene penge på det :-P

#3 Sex er da en form for tovejskommunikation, medmindre man selvfølgelig er totalt egoist og kun går efter sin egen tilfredsstillelse ;-)
Gravatar #5 - Azuria
18. jul. 2007 20:18
#4 Under sex bør kommunikation være unødvendig, hvis man kender sin partner ved man hvad hun kan lide. ;)
Gravatar #6 - hgul
18. jul. 2007 20:22
#5 Så har I jo stadig kommunikeret på et tidspunkt ;-)

Og jeg vil nu vove at påstå, at det ikke er hver gang det samme virker. Men det er selvfølgelig ikke alle der er til variation ;-) Og der er jo heller ikke tale om, at det er en større afhandling der skal laves hver gang.
Gravatar #7 - Acro
18. jul. 2007 20:30
#1 warren:
Sjældent ser jeg folk, der har dårligere humor end Thomas Wivel, men du har godt nok slået ham med flere længder.

Der er mere telefonsex over to stablede Alcatel Easy-telefoner, end der var i dit billede. Hvis du tror, at en fisse ser ud som på din telefon, så synes jeg, at du skal søge lidt på virkeligheden, inden du opsøger den ægte vare. Der er en verden tli forskel - i den allerbogstaveligste forstand.

Hvis jeg endnu engang skal vurdere din præstation, så er dit forsøg mere tragikomisk, end din joke er underholdende.
Gravatar #8 - warren
18. jul. 2007 21:10
#2 - Mener du ikke sød?

#3 - Ironi er også en slags logik. Men hvorfor opfatter du ikke min joke som noget der skeller sig ud fra de billeder du linker til?

#4 - Hvem har sagt jeg skal tjene penge på det, jeg spørger om humor er lig med logik. Skal jeg tage penge for hvert spørgsmål jeg stiller?

#7 - Jeg er faktisk i familie med Thomas (forsinket aprilsnar, for nu at gøre dit udsagn om min plathed endnu mere tydelig), så måske det er derfor? Men humor er vist nok også rimligt individuelt, og måske griner man mere af sine egen hjemmelavet jokes, end andre gør. I det hele taget giver det mening at humor, om den så er dårlig eller god - passer specifikt til ens nærmeste omgangskreds? At i ikke grinte af min joke, betyder ergo - at i ikke er i min omgangskreds - hvis i grinte af joken, så ville i være i min omgangskreds. Det er måske logik.
Gravatar #9 - Acro
18. jul. 2007 21:25
#8 warren:
Det er logik, at man, hvis man ikke vil ende med en psykose, skal stoppe med at ryge hash, førend psykosen indtræffer.
Gravatar #10 - warren
18. jul. 2007 21:44
Det er også logik at hvis man godt vil ende med en psykose bare skal fortsætte med at ryge hash.

Det du siger, er jo bare at det er logisk at smide jord ned i det store hul man selv har gravet.

Det jeg siger, hvorfor grave jord op, og smide jorden ned igen, er det ikke bedre bare at fortsætte med at grave sig længere ned. Altså jo længere tid man graver i sig selv, jo mere kan man nå at opdage undervejs. Du når aldrig nogen steder hvis du bliver ved med at grave huller og dække dem til bagefter. Logik igen...
Gravatar #11 - themuss
18. jul. 2007 23:35
Det er altså ikke Nokia der har lavet det logo med hænderne. Det er Michelangelo og vist endda fra Det Sistinske Kapel.
Gravatar #12 - rackbox
19. jul. 2007 00:34
Warren->

Kun en humorist kan analysere humor, og han har for meget humoristisk sans til at gøre det.

Robert Benchley

Men jeg vil prøve alligevel:

Din joke indeholder enkelte dele af, hvad Freud karaktiserer som Der Witz: Inkongruens og regression.

Men den mangler dybde og overraskelsesmoment.

For at udføre en humoristisk vits af rang kræver det altså at du kan sætte ting sammen på en måde, som dels er inkongruent (under gængse normer ikke passer sammen) og dels giver et punch, når vittigheden opfattes.

Eksempel: "Slagter, har De grisetæer?" "Ja", svarer slagteren. "Så må De da se sjov ud!"
Eller: "Det er oplysningen!" - "Ja, kan De give mig Lotto-tallene for på lørdag?"

Vi introduceres med en alment kendt sætning, som foranlediger os til at tro, at en kunde befinder sig i en almindelig handelssituation, men ender med at forestille os en slagter med grisetæer i stedet for mennesketæer.

Af humoristiske genrer findes satiren, ironien, Komedien og Den godmodige Humor. Alle har hvert deres unikke særpræg, men deler det fællestræk, at de præsenterer hverdagssituationer på en grotesk, anderledes eller inkongruent måde. Forskellen ligger mest i fortælleren og "offeret".

Endelig findes "sort humor" - noget som du sikkert kan finde eksempler på i tråden med citater fra IRC i tagwallen.

Seksuelle vittigheder har sin storhed blandt 8-12-årige og hos voksne, som har brug for at regredere til barnlige stadier.

Eksempelvis så jeg en reklame for nylig om afføringsmiddel med et billede af en cremet pistacie-kage. Ikke to ting, man ofte forbinder.

Din joke med telefonsex er altså "på vej", men mangler overraskelsesmoment og punch. Det er for oplagt, at telefonsex = sex med en telefon. Lad i stedet for pointen være subtil - lad folk selv gætte lidt, før de fanger pointen.

Eksempel:
To piger mødes over en hæk. De er naboer og den ene pige spørger den anden, hvordan det kunne være, at hendes tomater altid er så røde.
Pige 2: "Jo, det er fordi jeg hver morgen og hver aften går nøgen igennem drivhuset. De bliver så forlegne, at de rødmer!"
Pige 1: "Det vil jeg også prøve!"
Dagen efter mødtes de igen.
Pige 2: "Virkede det så?"
Pige 1: "Tjahh.. Jeg gik igennem drivhuset, men der skete ikke noget med tomaterne. Til gengæld voksede agurkerne 20 cm!"

Til slut vil jeg lige fyre et par stykker af, just for the heck of it :-)

En mand står ved 5-metervippen og skal til at springe. Livredderen kommer stormende: "Du må ikke springe i! Der er ikke noget vand i bassinnet!"
Manden svarede roligt: "Det gør ikke noget, jeg kan alligevel ikke svømme."

-------------------------

Manden hos frisøren:
Frisøren: "Hvordan vil De klippes?"
Manden: "Ligesom min bror"
Frisøren: "Hvordan har han det?"
Manden: "Jotak, han har det fint"

En dansker, en svensker og en amerikaner er taget i svømmehallen. Ved bassinnet er et skilt, hvor der står: "Sig højt, hvad du ønsker, så skal du lande i det"
Danskeren springer først. Oppe på vippen siger han højt, "Penge!" og springer i. Bassinnet fyldtes med penge, før han landede.
Svenskeren skulle også prøve: "ØØØØØØL!", råbte han og landede i det dejligste fadøl i mands minde.
Så blev det amerikanerens tur. På vej ud til enden af vippen, gled han dog og faldt på vej ned i bassinnet. Han råbte: "SHIIIIIT!"

En dansker, en russer og en amerikaner er ude for at spise fin forretningsmiddag. Forretten kommer, og mens de snakker allerbedst ringer en telefon. Amerikaneren fører hånden op til hovedet og begynder at snakke - uden telefon! Efter samtalen spørger de andre måbende, hvordan det kunne lade sig gøre.
"Jo, ser I... Ovre i Amerika har de rige forretningsfolk fået indopereret en højttaler i tommelfingeren og en mikrofon i lillefingeren. Så behøver vi ikke at rende rundt med en telefon!"
Alle synes, at det er smart, og snakker videre, indtil hovedretten kommer og en ny ringetone lyder. Russeren begynder nu at snakke frit ud i luften. Forklaringe følger:
"I Rusland har de rige forretningsfolk fået indopereret en mikrofon i munden og en højttaler i øret."
Alle mente at det var meget smart, og spiste og snakkede videre.
Nu blev det tid til desserten. Danskeren begyndte at blive blå i hovedet og sagde en masse stønnelyde, som var han på toilettet. "Hmmmmpf! Hmmmmmmmmmpf!"
De andre kigger forskrækket på ham og spørger om der er noget galt, hvortil danskeren anstrengt svarer: "Der er en fax på vej!"
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login