mboost-dp1

Endelig en ordentlig demonstration.

Gå til bund
Gravatar #2 - milandt
4. jan. 2007 14:25
Lad os se hvor langt de når før de gode folk fra ungeren får opløst den demo :)
Gravatar #3 - drbravo
4. jan. 2007 14:36
Forhåbentlig for politiet stoppet alle der forsøger at forhindre fredelige borgere i at udnytte deres demokratisk sikrede ret til at demonstrere mod en flok forpulede tudeunger der ikke laver andet end at græde "politisk løsning!"
Gravatar #4 - holmen
4. jan. 2007 14:42
Mon denne demonstration vil resultere i kampe mod politiet, afbrændinger og plyndringer af butikker? Jeg mindes en anden demonstration, der for ikke så længe siden resulterede i sådanne situationer.
Gravatar #5 - themuss
4. jan. 2007 20:57
HEIL HITLER!!!
Gravatar #6 - sKIDROw
5. jan. 2007 00:39
VU har min fulde støtte. Og det at de ikke kan demonstrere lige ude foran jagtvej 69, viser grunden til at jeg ikke mener nogen skal hjælpe dem til noget som helst.

Jeg glæder mig personligt, til at sidde klistret til TV2 NEWS, med en pose chips og blive underholdt. Når politiet rydder den terrorbule.
Gravatar #7 - themuss
5. jan. 2007 06:02
Såvidt jeg er informeret kan de sagtens demonstrere foran Ungern, politiet har bare frarådet det.

Så hvis VU vil optrappe en konflikt, så skal de da være velkomne.

Hvor smart det er, skal jeg ikke kunne sige og jeg kan finde et hav af eksempler hvor det heller ikke har været særlig smart

Feks da SIAD ville demonstrere MOD islam i Gjellerup-parken... Er muslimernes ghettoer så også de rene terror-reder Skidrow (vent jeg tror jeg kender svaret, og det er jo sørgeligt).

Men altså lidt maling i gaderne og et par smadrede cykler er slet ikke nok til at jeg gider reagere helt vildt negativt ift. ungern.

De har det vist slemt nok, uden vi presser dem. De har lige fået opsagt deres klubhus og så kan man komme med lov-§ osv indtil man bliver blå i hovedet.... Det nytter ikke at knægte dem yderligere for de er totalt i bund alligevel. Så skulle det være fordi man er sadist, og det er der vel ingen af os der er.
Gravatar #8 - themuss
5. jan. 2007 06:08
Nå ja så er der lidt tankestof til folk:

Uddrag fra Ungdomshusets nytårstale 2006

Godaften Røvhuller

2006 har været et ubeskriveligt år for Ungdomshuset.

På den ene side, har vi haft nogle af de største succeser i husets 24-årige historie.

Den 23. september afholdt vi den indtil da største demonstration i Ungdomshusets historie. Mere end 3.000 unge gik på gaden. Det kom bare aldrig i fjernsynet. Måske fordi der ikke var ballade.

Den. 14. december havde støtter af Ungdomshuset arrangeret demonstration OG med op imod 5.000 på gaden i decemberkulden er vi stærkere end nogensinde.

Hvad er det for en af demoerne medier og politikere fokuserer på ?

I de sidste dage har politikerne og særligt overborgmester Ritt Bjerregård så krævet, at vi skal gå fra Jagtvej 69, før hun vil diskutere med os. Den hopper vi ikke på.

Det kan det godt være, at Socialdemokraterne er historieforladte og det kan godt være, at Ritt Bjerregård ikke mener, der eksisterede et København før hun blev overborgmester. Men Ungdomshuset har eksisteret i 24 år, og vi kender vores by.

I 1983 forlod BZerne Allotria igennem en tunnel. Det gjorde de mod løfter om forhandlinger.

I 1986 forlod man barrikaderne i Ryesgade. Også her var man lovet guld og grønne skove fra politikerne, hvis blot man gik fredeligt.

Igen i 2003 forlod Børnemagt Børnehuset i Skt. Pederstræde mod løfter om genhusning.

Ingen af disse løfter er nogen sinde blevet indfriet af politikerne. Dette er kun eksempler på en konsekvent politik gennem mere end 20 år i København.

Går man, får man intet. I dag ligger politikerne som de selv har redt. 20 års tomme løfter har ført til en fundamental og velbegrundet mistillid. Det har de kun dem selv at bebrejde.

Politikernes krav til os er et forgæves forsøg på at skjule, at det netop er dem selv der har skabt problemet og aldrig har gjort noget for at løse det. Vi forlader ikke Ungdomshuset for at undgå en konflikt.

NED MED VOKSEN-FASCISME!!!
Gravatar #9 - themuss
5. jan. 2007 07:32
lad os da også lige for god ordens skyld linke til VUs pressemeddelelse: http://www.vu.dk/content.php?type=18&id=18973

Var det forresten ikke VU'ere der stod og flagede med amerikanske flag til en anti-irakkrig demo?

Det hænger altså bare ikke sammen, at de vil demonstrere foran ungern og så denne udtalelse:
I Venstres Ungdom søger vi en så fredelig som mulig løsning på problemstillingen med Jagtvej 69,
Mon ikke de så skulle holde sig væk?
Gravatar #10 - sKIDROw
5. jan. 2007 07:37

Såvidt jeg er informeret kan de sagtens demonstrere foran Ungern, politiet har bare frarådet det.

Så hvis VU vil optrappe en konflikt, så skal de da være velkomne.

Man skal kunne tåle at høre andres synspunkter, uden at ville ty til vold. VU og alle andre skal kunne demonstrere hvor de har lyst, og så må ungerne jo holde sig til at buhe og give dem pibekoncert.

Hvor smart det er, skal jeg ikke kunne sige og jeg kan finde et hav af eksempler hvor det heller ikke har været særlig smart

Feks da SIAD ville demonstrere MOD islam i Gjellerup-parken... Er muslimernes ghettoer så også de rene terror-reder Skidrow (vent jeg tror jeg kender svaret, og det er jo sørgeligt).

Igen en gruppe som ikke tåler kritik og andre synspunkter, og som generelt er en skamplet på deres andre landsmænd som kan opføre sig civiliseret. Hvor vidt man kan lide SIAD, og hvad de står for er irrelevant. De har en grundlovssikret ret til at demonstrere, hvilket er det eneste som er relevant.

Men altså lidt maling i gaderne og et par smadrede cykler er slet ikke nok til at jeg gider reagere helt vildt negativt ift. ungern.

Deres synderegister er nu noget længere end det.

De har det vist slemt nok, uden vi presser dem. De har lige fået opsagt deres klubhus og så kan man komme med lov-§ osv indtil man bliver blå i hovedet.... Det nytter ikke at knægte dem yderligere for de er totalt i bund alligevel. Så skulle det være fordi man er sadist, og det er der vel ingen af os der er.

Det man ikke er kommet retmæssigt til, kan selvfølgelig tages fra en igen, hvert øjeblik det skal være. Det er et besat hus, som de med pression, fik den daværende overborgmester til at overdrage dem brugsretten til. "De får et hus, og vi får fred" Var ordene fra ham, i et interview med en avis. Den beslutning skulle han, og andre politikere senere fortryde voldsomt.

I 1983 forlod BZerne Allotria igennem en tunnel. Det gjorde de mod løfter om forhandlinger.

I 1986 forlod man barrikaderne i Ryesgade. Også her var man lovet guld og grønne skove fra politikerne, hvis blot man gik fredeligt.

Igen i 2003 forlod Børnemagt Børnehuset i Skt. Pederstræde mod løfter om genhusning.

Ingen af disse løfter er nogen sinde blevet indfriet af politikerne. Dette er kun eksempler på en konsekvent politik gennem mere end 20 år i København.

Går man, får man intet. I dag ligger politikerne som de selv har redt. 20 års tomme løfter har ført til en fundamental og velbegrundet mistillid. Det har de kun dem selv at bebrejde.

Politikernes krav til os er et forgæves forsøg på at skjule, at det netop er dem selv der har skabt problemet og aldrig har gjort noget for at løse det. Vi forlader ikke Ungdomshuset for at undgå en konflikt.

Alle eksempler handler om besættelser af huse, noget helt uacceptabelt ligegyldigt hvordan man vender og drejer det. Det var forkert dengang, og det er ikke mindre forkert i dag.

Men skal ikke lade sig presse, til at love den slags folk noget som helst. At love ballademagere ting, blot for at få fred, forstærker kun problemet.

"Give a mouse a cookie, and will ask for at glas of milk..."
Gravatar #11 - drbravo
5. jan. 2007 08:55
Går man får man intet. Bliver man mister man alt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login