mboost-dp1

En med en reprap der vil tjene en hund?

Gå til bund
Gravatar #1 - E.T.
5. jan. 2014 21:32
Hjælp mangler desperat en af de printede dele til en Prusa I3 (Den del der skal bære extruderen). Er der nogle der har adgang til en 3D printer her på newz?
Gravatar #2 - melac
5. jan. 2014 22:52
Hvis du bor i Københavns området, har Valby bibliotek en 3D printer man kan bruge. Det koster 2kr. per gram af den færdige model.
Gravatar #3 - sgt.borup
6. jan. 2014 00:06
Halløj ! Jeg har adgang til printeren ude på universitetet, og min egen burde forhåbenligt også snart være færdig !
Gravatar #4 - E.T.
6. jan. 2014 01:04
#2 - Bor ved vestkysten, desværre!

#3 - Kunne du være interresseret i at se om du kan printe den manglende stump og sende den til mig? Vil self. kompensere fragt og besvær :-).

Jeg mener at dette er delen jeg mangler:
http://www.thingiverse.com/thing:84836
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. jan. 2014 08:22
Gravatar #6 - sgt.borup
6. jan. 2014 08:30
Jeg prøver at se om jeg kan kan komme til printeren i dag, det er gratis at bruge printeren, så er der lidt kø ved den til tider. Tror ikke det burde tage mere end et par timer at lave den.
Gravatar #7 - E.T.
6. jan. 2014 15:56
Fik du mulighed for at printe delen idag?
Gravatar #8 - sgt.borup
6. jan. 2014 20:36
Nej desværre :(
Gravatar #9 - Emil Melgaard
6. jan. 2014 20:50
Sig til hvis det ikke kan lade sig gøre, så kan jeg godt printe den i weekenden og sende den.
Gravatar #10 - sgt.borup
7. jan. 2014 10:28
Jeg prøver at se om jeg får tid i dag.
Gravatar #11 - E.T.
8. jan. 2014 10:13
#10 - Fedest... "Desværre" har jeg måske fået ham jeg bestilte kittet fra til at sende mig en, han mente bare i første omgang at det var os der havde smidt det væk, og da jeg så at han havde to ugers backorder på plastik delene blev jeg lidt desperat... Men han har skrevet at han har sendt delene der mangler, inkl. denne del, så indtil vidre behøver du ikke gøre det for mig.
Gravatar #12 - sgt.borup
9. jan. 2014 13:21
OK - jeg har alligevel ikke kunnet nå det, eksamen og alt mulig hurlumhej indenfor den sidste uge, vi lader lige opgaven stå åben så :)
Gravatar #13 - E.T.
9. jan. 2014 13:44
Øv. Knolden sendte mig endnu et J-head og ikke den printede del jeg faktisk manglede. Så jeg mangler stadig delen i allerhøjeste grad.

#9 - Du må hjertens gerne printe delen over weekenden, hvis det er muligt.
Gravatar #14 - Emil Melgaard
9. jan. 2014 14:48
#13:

Ok, så skal du lige vælge hvilken farve du vil have den i. Hvis du vælger 3 forskellige fra denne side, er der en rimelig sandsynlighed for at jeg har den:

http://www.faberdashery.co.uk/products-page/

Og så skal jeg lige have dit navn og din adresse.
Gravatar #15 - E.T.
9. jan. 2014 15:09
Så længe det er i ABS er jeg lidt ligeglad med farven (Har hørt at de printede dele omkring extruderen bør være i ABS for at skidtet ikke smelter så let)... Men rammen om min reprap er mørkeblå (Space marine på den side du linker til ligner meget den farve, men har du ikke den så hvad som helst andet)

PM'er lige navn og adresse.
Gravatar #16 - Emil Melgaard
9. jan. 2014 15:43
#15:

Ok, så kan jeg desværre ikke hjælpe dig, jeg kan kun printe PLA.
Gravatar #17 - E.T.
9. jan. 2014 15:51
#16 Mon ikke den kan holde en enkelt print... Så kan jeg selv printe en i ABS :-)
Gravatar #18 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
9. jan. 2014 15:57
Hvad koster det ca at printe o_O
Gravatar #19 - Emil Melgaard
10. jan. 2014 07:32
#17: Jeg kan se at der alligevel er lidt afstand til de varme dele, så den bliver nok ikke så varm. Det er dog nok en god idé at udskifte den med en ABS version; jeg oplever at PLA begynder at blive blødt allerede omkring de 60 grader C. Jeg regner med at printe den i eftermiddag og sende den i morgen.

#18: Det kan godt gøres billigere, men det PLA jeg printer med (faberdashery 3 mm) koster mellem 2,5 og 3,5 kr/m. Den del E.T. mangler vil bruge omkring 4 m, så det vil koste mig 10-14 kr. at printe den.
Gravatar #20 - Emil Melgaard
11. jan. 2014 12:28
Så er den lavet og sendt:

http://www.thingiverse.com/make:61593

Til de nysgerrige er min printer en Bukobot Mini (2012) købt gennem et Kickstarter projekt. Grunden til at jeg ikke kan printe ABS, er at jeg ikke har en opvarmet platform.
Gravatar #21 - E.T.
11. jan. 2014 14:41
Ser godt ud! Hold op hvor jeg glæder mig til at se om det virker i PLA.. Ellers kan man sikkert montere den på en anden måde (Har noget skrammel liggende jeg kunne skære til måske).

Tusind tak!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login