mboost-dp1

Det nye Google Maps er VIRKELIG dårligt

Gå til bund
Gravatar #1 - Wassini
25. jul. 2013 08:19
Jeg snakker ikke om selve kortet, der er i super kvalitet, men om den nye brugergrænseflade! Den er seriøst dårlig!

Hver gang jeg starter Maps.google.com i min Chrome browser, kommer der bare 3 prikker og en grå baggrund. For at få kortet frem, skal jeg trykke på F5 og derfter på "Ignore", når den fortæller mig, at OpenGL er crached. Hefter virker det!

Men nu starter den et tilfældigt sted - enten i Jylland eller i USA - og jeg kan ikke finde ud af at fortælle hvor jeg gerne ville have det til at starte som man kunne i den gamle version.

Desunde kommer der en kæmpe billedbar i bunden, de kalder "Udforsk", som er mig totalt ligegyldig. Den skal man lukke ned hver gang.

På det gamle kort, kunne man vælge en placering på kortet og derefter stjernemarkerer dette. Det kan man ikke mere - nu SKAL der være en virksomhed, bygning, specifik adresse eller andet kan klikke på. Jeg benytter tit Google maps til at finde naturområder; markerer dem hjemmefra, og derefter bruge min telefon som nagivation til dette sted. Med den nye version, rammer jeg måske et hus et par kilometer fra min ønskede destination. De stjernemarkeringer, jeg tidligere har lavet, kan jeg heller ikke længere vælge på Maps - uanset hvor meget jeg forsøger at klikke på dem med musen.
Til gengæld "forsvinder" alle mine stjerne, når jeg klikker på noget.

...og hvor er alle mine egne kort og ruter blevet af?

Tidligere var det også mulig at se hvor, StreetView virkede. Nu skal man klikke rundt og se om den tilbyder et StreetView ikon oppe til venstre.

Det er heller ikke længere muligt at se trafik

Det er heller ikke længere muligt at skifte til højdekort, og skifter man til sattellit (nu kaldet "Jorden") skal man igen slå den "Udforsk" bar fra.

Desuden er det ikke muligt at sende feedback til Google. Hvis man benytter den funktion, skal man logge ind - men man kommer aldrig videre.

Tak - nu kom jeg af med lidt galle!

/Lars
Gravatar #2 - Manofsciencemanoffaith
25. jul. 2013 08:26
Wassini (1) skrev:
Men nu starter den et tilfældigt sted - enten i Jylland eller i USA - og jeg kan ikke finde ud af at fortælle hvor jeg gerne ville have det til at starte som man kunne i den gamle version.

Tandhjul -> search settings -> Location?
Gravatar #3 - Magten
25. jul. 2013 08:27
Nu har jeg kun lige aktiveret det og åbnet det et par gange, men umiddelbart ingen problemer. Loader hurtigt og uden problemer og finder ud af hvor jeg er.

Dog ser det ud til de har fjernet noget funktionalitet i rutevejledningen så man ikke kan indsætte et "Via"-punkt :(
Gravatar #4 - Wassini
25. jul. 2013 08:41
Manofsciencemanoffaith (2) skrev:
Tandhjul -> search settings -> Location?

Jeg kan kun vælge mellem "Søgeresultater" og "Sprog"

Magten (3) skrev:
Loader hurtigt og uden problemer og finder ud af hvor jeg er.

Ja - men jeg er ikke interesseret i at den starter der hvor den TROR jeg er. Den skal starte der hvor jeg bor - ikke der, hvor min VPN forbindelse i Herning ender!
Gravatar #5 - markjensen
25. jul. 2013 08:53
Jeg har ikke problemer med Google Maps på web, men på iPhone laver den prikker når den skal fremhæve en rute. Disse prikker har en sort kant hvilket gør det umuligt at læse vejnavnet (især hvis man er udenfor - og det er man jo tit når man bruger app'en) og desuden ligner det lort når man zoomer fordi prikkerne altid har samme pixelbredde, og de flytter derfor rundt når man zoomer.
Gravatar #6 - Nåkja
25. jul. 2013 09:05
Come on Apple, now is your time to shine!
Gravatar #7 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. jul. 2013 10:24
Skulle lige se hva det var, og studser over linket ...

http://peecee.dk/uploads/072013/Sk%C3%A6rmbillede_...

http://peecee.dk/uploads/072013/Sk%C3%A6rmbillede_...

Hello, world! - jeg tror der er en der har haft det sjovt ^_^
Gravatar #8 - Magten
25. jul. 2013 10:30
Shit din browser er rodet at se på :o
Gravatar #9 - Ronson ⅍
25. jul. 2013 11:53
Rent grafisk er det nye maps pænt, men funktionsmæssigt er det langt efter det gamle. Desværre er det blevet smart at fjerne funktioner så det ikke virker uoverskueligt på ikke-touch-enheder.

Hvis det ikke kan aktiveres af en fuld grønlænders tommelfinger så er det åbenbart ikke brugbart.
Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. jul. 2013 12:02
Magten (8) skrev:

I know - men da de har lavet om på Personas kan jeg ikke skifte theme >_<
Gravatar #11 - Clauzii
25. jul. 2013 13:04
Thoroughbreed (10) skrev:
Magten (8) skrev:

I know - men da de har lavet om på Personas kan jeg ikke skifte theme >_<

Wat?!

Heller ikke hvis du går direkte på Mozilla og henter derfra?
Gravatar #12 - CHN
25. jul. 2013 13:37

Alle dine problemer findes ikke hos mig.
Gravatar #13 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. jul. 2013 13:47

Havde en bruger på Personas inden det blev en del af Mozilla. Men den er åbenbart ikke gyldig længere nu hvor det er lagt sammen, og har ikke gidet at bøvle ...
Gravatar #14 - milandt
26. jul. 2013 09:05
Enig med OP, især omkring "udforsk" baren.. wtf?
Gravatar #15 - bbb2020
26. jul. 2013 10:58
Så er det jo godt, at det kun er en bata og at Google kommer med opfordringen til, at man kommer med feedback. Tror endda der er et link man kan bruge og jeg mener ikke den leder hen til newz.dk/forum
Gravatar #16 - OrangeNewton
26. jul. 2013 13:54
Et af hans kritik punkter er netop at han ikke kan få feedback til at virke.

Jeg ved i øvrigt af erfaring at det er en god måde at lave perfekte produkter på. Hver gang jeg gør det får jeg aldrig nogen klager :-)
Gravatar #17 - gramps
27. jul. 2013 12:58
Er du logget ind? Og hvilken browser bruger du? I øvrigt skal du være på .dk-domænet, ikke .com-domænet hvis du vil ændre din placering.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login