mboost-dp1
Det er i bund og grund for let at blive kandidat
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg er i bund og grund enig.
Der er nogle med god grund til ikke at blive færdige til tiden, fx fokus på bestemte studiejobs. Men overordnet set er jeg enig.
Personligt havde det kun gjort noget godt for min kandidatgrad, hvis jeg havde været tvunget til at blive hurtigere færdig.
Men med "tvang" til at blive hurtigere færdig bør der også følge en opgradering af undervisningen mange steder...
Der er nogle med god grund til ikke at blive færdige til tiden, fx fokus på bestemte studiejobs. Men overordnet set er jeg enig.
Personligt havde det kun gjort noget godt for min kandidatgrad, hvis jeg havde været tvunget til at blive hurtigere færdig.
Men med "tvang" til at blive hurtigere færdig bør der også følge en opgradering af undervisningen mange steder...
snesman (7) skrev:Selvfølgelig skal man forstå stoffet ordentligt. Men jeg oplevede at det ikke var den mest udbredte årsag til forsinkelser inden for mit studieområde.
Enig. De studerende skal nok nå at lære noget hvis de har en deadline som ikke kan ændres (dvs. indtil den første gang de udskyder en eksamen). Selv har jeg haft mange søvnløse nætter op til eksamener - ikke fordi jeg ikke havde fulgt med i undervisning og læst op undervejs, men for at få ordentligt styr på stoffet, spørgsmålene og eventuelle præsentationer.
Den mest udbredte årsag til forsinkelser på mit studieområde var dovne studerende og dem, der bare ikke havde nok i hovedet til at følge med.
Chewy (6) skrev:Jeg vil personligt hellere have at min læge brugte to år mere på at forstå stoffet, end at han skulle igennem hurtigst muligt...
Jeg tror godt jeg forstå din pointe. Men der er også noget at sige for at prøve sig ad. Man kan ikke læse sig til alting :) F.eks. en håndværker, men de har jo selvfølgelig ikke kandidat grad ^^
Men læger er måske ikke det bedste eksempel da meget af deres læring af nødvendighed, må foregå i praksis
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.