mboost-dp1
Dedicated server - hvor?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hey..
Jeg er på udkig efter et sted som OVH hvor man kan leje en dedikeret server til rimelige penge. OVH er ved lave ny strategi og alt muligt så der går lidt før man kan få noget hos dem..
Lidt krav og ønsker:
-16 GB RAM
-Rimelig kraftig cpu
-Gerne 120 GB SSD men et par almindelige diske kan også gøre det
-Mulighed for at bruge egen Windows Server licens i stedet for at leje en
Er der nogen der kender steder hvor man kan få det? Jeg har kigget lidt på http://serverloft.eu, men jeg kan ikke se at man kan bruge sin egen licens der og jeg nægter at give 19€ for det om måneden når jeg har en licens selv.
Jeg er på udkig efter et sted som OVH hvor man kan leje en dedikeret server til rimelige penge. OVH er ved lave ny strategi og alt muligt så der går lidt før man kan få noget hos dem..
Lidt krav og ønsker:
-16 GB RAM
-Rimelig kraftig cpu
-Gerne 120 GB SSD men et par almindelige diske kan også gøre det
-Mulighed for at bruge egen Windows Server licens i stedet for at leje en
Er der nogen der kender steder hvor man kan få det? Jeg har kigget lidt på http://serverloft.eu, men jeg kan ikke se at man kan bruge sin egen licens der og jeg nægter at give 19€ for det om måneden når jeg har en licens selv.
Hvad vil du give? Jeg har lige opgraderet til 100/100 mbit, med en backup linie fra TDC (har ikke testet hastigheden endnu)
Hvad vil du give? Jeg har lige opgraderet til 100/100 mbit, med en backup linie fra TDC (har ikke testet hastigheden endnu)
Har du da en server stående du ikke bruger? :D Jeg skal bruge en fysisk maskine som jeg kan virtualisere på nemlig.PHP-Ekspert Thoroughbreed (2) skrev:#1
Det var måske en mulighed, det må jeg lige se om man kan :)kasperd (3) skrev:Kan du ikke bare få den præinstalleret med noget gratis, og så selv installere det du har brug for?
Fordi SSD i en virtuel host er en drøm. En af mine egne private VMware Hypervisors har en Samsung 840 EVO 250 GB. En virtuel host med mange gæste operativ systemer kommer meget hurtigt til kort hvis ikke der er nogle IOPS fra disk siden. En SSD er ofte billigere til mindre systemer end en server med RAID-kort og flere SAS 10-15k harddiske og samtidig for du langt mere performance. Så længe du ikke har brug for plads, så er du godt stillet.
Fordi SSD i en virtuel host er en drøm. En af mine egne private VMware Hypervisors har en Samsung 840 EVO 250 GB. En virtuel host med mange gæste operativ systemer kommer meget hurtigt til kort hvis ikke der er nogle IOPS fra disk siden. En SSD er ofte billigere til mindre systemer end en server med RAID-kort og flere SAS 10-15k harddiske og samtidig for du langt mere performance. Så længe du ikke har brug for plads, så er du godt stillet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.