mboost-dp1
De bedste og værste...
...oplevelser af både fysiske butikker og online butikker.
Altså hvor har i fået den aller bedste behandling og den aller værste behandling hos en elektronik forhandler.
Jeg vil starte ud.
Den bedste oplevelse!
Butikkens navn: Fona, Køge
Produkt/-er: 2 stks. Sony 32" D3000
...
Her tidligere i år, fandt min svigerfar ud af, at de skulle have sig et fladskærms TV ind til stuen. Jeg fandt så ud af, at jeg også skulle have mig sådan et lækkert fjernsyn.
Så vi gik begge på jagt efter sådan to styks, og dem fandt vi så i Fona i Køge.
Normalt er jeg ikke vild med, at handle i Fona, da det ikke altid er den bedste behandling man får der, og de som regel er noget dyre. Vi havde dog besluttet ikke at handle via nettet, da svigerfar ikke er så tryg med det og han gerne ville kunne gå et sted ned og klage, hvis det skulle komme til det.
Vi kom så ned i Fona, og fandt ud af at fjernsynet stod til omkring 13.500 kr. stykket, en ok pris, når man tænker på at det billigste sted i Tyskland, med fragt til DK, var 15.000 kr.
(kan ikke lige huske de helt præcise priser, men ligger vidst tæt på nævnte)
Jeg ville så også have en Sony HD optager som kostede 3.400 kr., det samme ville svigerfar. Ialt skulle vi altså have 2 * TV, 2 * væg beslag med en stor arm og 2 * HD optagere til en pris ialt på 36.300 kr.
Vi spurgte så en sælger dernede, hvad det ville koste, for når vi nu købte så meget og får så mange penge (alt er relativt!), så skulle der også kommer noget rabat.
Og efter megen overtagelse og diskussion fik vi prisen ned på 30.000, eller 15.000 kr. pr. hoved. Derud over fik vi begge en kasse DVD-RW skiver med til 220 kr. og en DVD film til 149 kr.
altså i alt en rabat på 7.238 kr., hvilket jo er en yderst acceptabel rabat i Fona.
Vi ville dog ikke betale for delene samme dag, pga. noget forsikring, så vi vendte til efter weekenden.
I midlertidigt skete der så det, at jeg fik nogle uventede regninger, som gjorde at pengene absolut ikke rakte til en investering på 15.000 kr. :(
Så Mandag morgen, gik svigerfar og jeg ned i Fona med den sørgelige nyhed om, at vi altså kun skulle have en af "pakkerne".
Men uden tøven rev Fona sælgeren bestilling itu og svigerfar fik samtidig den samme rabat, og skulle altså kun af med 15000 kr., og fik derfor faktisk HD optageren og DVD-RW'erne gratis.
Vi gik så ud på lageret og hentede de forskellige ting, men da min svigerfars bil ikke er så stor, stod fjernsynet ikke særlig sikkert, selvom vi brugte puder og seler til at spænde det fast med.
Vi ringede så efter min far, som har en større bil, men det ville sælgeren ikke være med til, så han tilbød at få Fonas fragtmand til at køre det ud til min svigerfar, som bor omkring 25 km. fra Køge centrum.
Endnu en rabat på omkring 500 kr.
Da fragtmanden så kom derud dagen efter, så havde han både boremaskine og hele pivtøjet med, og satte både fjernsyn, digital antenne og kabler op. Noget som ikke var med i aftalen.
Så alt i alt en rigtig god service synes jeg.!
Den bedste oplevelse!
Butikkens navn: CBS Køge
Produkt/-er: 1 stks. ekstern harddisk, WD MyBook
...
Den værste oplevelse jeg har haft, har også fundet sted i en fysisk butik, nemlig den lokale IT-pusher, CBS i Køge.
Det handlede om, at jeg for omkring 1½ år siden købte en MyBook fra WD på 400 GB hos samme forhandler som vidst havde fået den hjem ved en fejl, så jeg fik den til langt under normal pris. Det var en hel ren og ordentlig handel, og jeg fik både kvittering og garantibevis (der var 1 års udvidet garanti) med.
For 8 mdr. siden, altså kun 10 mdr. efter jeg købte den, gik den så i stykker.
Jeg gik derfor ned til CBS, med harddisk, emballage, kvittering og garantibevis, for enten at få den repareret eller ombyttet.
Da jeg kom derned med den, kunne sælgeren også se, at den ikke virkede.
Han fik så kvitteringen.
Men på grund af, at harddisken ikke var opgivet i deres system, blev den slået ind under "Diverse" og så skrev sælgeren så serienummer, model osv. op på kvitteringen, gav den et stempe og en underskrift.
Det troede den nuværende sælger dog ikke på, og sagde at "Det kunne jeg jo sagtens selv havde skrevet!"
Jeg sagde dog til ham, at jeg gik ikke ud af butikken, før jeg enten fik en ny MyBook, pengene tilbage eller få den repareret. Sælger ville dog ikke gå med til noget som helst, så jeg blev pænt stående i omkring 40 minutter, hvor jeg konstant spurgte om han havde fundet ud af noget. Til sidst blev han dog så irriteret, at han ringede til en anden forhandler kæde, og spurgte om de kunne reparere den for dem eller ombytte dem, men da de ikke kunne det, kunne de desværre heller ikke hjælpe.
Han ringede så til nogen andre, men ingen kunne hjælpe. Problemet var dog også, den måde som sælgeren spurgte de andre på, men det gad jeg ikke blande mig i.
Da jeg så havde stået der i en time og ti minutter, gad jeg ikke mere og måtte gå hjem igen.
To dage efter kom jeg så derop igen, og denne gang var der en ny sælger, som dog sagde fuldkommen det samme som den forrige. Han gad desuden heller ikke hjælpe, og da jeg fik afbrudt ham omgang 10 gange mens han hjalp en anden kunde, truede han med politiet, og jeg valgte så at gå :P
Ialt var jeg dog dernede omkring 6-7 gange, uden nogen hjælp. Ej heller hovedkvarteret ville hjælpe.
Jeg ringede dog til sidst til Western Digitals hovedkvarter i Europa, og de fandt ud af, at harddisken selvfølgelig skulle skiftes. Jeg skulle dog selv sende den til deres center i USA! og selv betale fragten. Og det måtte jeg så gøre...
Det hele endte i, at jeg faktisk næsten havde givet den originale pris for harddisken :(
---
Men det var så mine historier! :)
Altså hvor har i fået den aller bedste behandling og den aller værste behandling hos en elektronik forhandler.
Jeg vil starte ud.
Den bedste oplevelse!
Butikkens navn: Fona, Køge
Produkt/-er: 2 stks. Sony 32" D3000
...
Her tidligere i år, fandt min svigerfar ud af, at de skulle have sig et fladskærms TV ind til stuen. Jeg fandt så ud af, at jeg også skulle have mig sådan et lækkert fjernsyn.
Så vi gik begge på jagt efter sådan to styks, og dem fandt vi så i Fona i Køge.
Normalt er jeg ikke vild med, at handle i Fona, da det ikke altid er den bedste behandling man får der, og de som regel er noget dyre. Vi havde dog besluttet ikke at handle via nettet, da svigerfar ikke er så tryg med det og han gerne ville kunne gå et sted ned og klage, hvis det skulle komme til det.
Vi kom så ned i Fona, og fandt ud af at fjernsynet stod til omkring 13.500 kr. stykket, en ok pris, når man tænker på at det billigste sted i Tyskland, med fragt til DK, var 15.000 kr.
(kan ikke lige huske de helt præcise priser, men ligger vidst tæt på nævnte)
Jeg ville så også have en Sony HD optager som kostede 3.400 kr., det samme ville svigerfar. Ialt skulle vi altså have 2 * TV, 2 * væg beslag med en stor arm og 2 * HD optagere til en pris ialt på 36.300 kr.
Vi spurgte så en sælger dernede, hvad det ville koste, for når vi nu købte så meget og får så mange penge (alt er relativt!), så skulle der også kommer noget rabat.
Og efter megen overtagelse og diskussion fik vi prisen ned på 30.000, eller 15.000 kr. pr. hoved. Derud over fik vi begge en kasse DVD-RW skiver med til 220 kr. og en DVD film til 149 kr.
altså i alt en rabat på 7.238 kr., hvilket jo er en yderst acceptabel rabat i Fona.
Vi ville dog ikke betale for delene samme dag, pga. noget forsikring, så vi vendte til efter weekenden.
I midlertidigt skete der så det, at jeg fik nogle uventede regninger, som gjorde at pengene absolut ikke rakte til en investering på 15.000 kr. :(
Så Mandag morgen, gik svigerfar og jeg ned i Fona med den sørgelige nyhed om, at vi altså kun skulle have en af "pakkerne".
Men uden tøven rev Fona sælgeren bestilling itu og svigerfar fik samtidig den samme rabat, og skulle altså kun af med 15000 kr., og fik derfor faktisk HD optageren og DVD-RW'erne gratis.
Vi gik så ud på lageret og hentede de forskellige ting, men da min svigerfars bil ikke er så stor, stod fjernsynet ikke særlig sikkert, selvom vi brugte puder og seler til at spænde det fast med.
Vi ringede så efter min far, som har en større bil, men det ville sælgeren ikke være med til, så han tilbød at få Fonas fragtmand til at køre det ud til min svigerfar, som bor omkring 25 km. fra Køge centrum.
Endnu en rabat på omkring 500 kr.
Da fragtmanden så kom derud dagen efter, så havde han både boremaskine og hele pivtøjet med, og satte både fjernsyn, digital antenne og kabler op. Noget som ikke var med i aftalen.
Så alt i alt en rigtig god service synes jeg.!
Den bedste oplevelse!
Butikkens navn: CBS Køge
Produkt/-er: 1 stks. ekstern harddisk, WD MyBook
...
Den værste oplevelse jeg har haft, har også fundet sted i en fysisk butik, nemlig den lokale IT-pusher, CBS i Køge.
Det handlede om, at jeg for omkring 1½ år siden købte en MyBook fra WD på 400 GB hos samme forhandler som vidst havde fået den hjem ved en fejl, så jeg fik den til langt under normal pris. Det var en hel ren og ordentlig handel, og jeg fik både kvittering og garantibevis (der var 1 års udvidet garanti) med.
For 8 mdr. siden, altså kun 10 mdr. efter jeg købte den, gik den så i stykker.
Jeg gik derfor ned til CBS, med harddisk, emballage, kvittering og garantibevis, for enten at få den repareret eller ombyttet.
Da jeg kom derned med den, kunne sælgeren også se, at den ikke virkede.
Han fik så kvitteringen.
Men på grund af, at harddisken ikke var opgivet i deres system, blev den slået ind under "Diverse" og så skrev sælgeren så serienummer, model osv. op på kvitteringen, gav den et stempe og en underskrift.
Det troede den nuværende sælger dog ikke på, og sagde at "Det kunne jeg jo sagtens selv havde skrevet!"
Jeg sagde dog til ham, at jeg gik ikke ud af butikken, før jeg enten fik en ny MyBook, pengene tilbage eller få den repareret. Sælger ville dog ikke gå med til noget som helst, så jeg blev pænt stående i omkring 40 minutter, hvor jeg konstant spurgte om han havde fundet ud af noget. Til sidst blev han dog så irriteret, at han ringede til en anden forhandler kæde, og spurgte om de kunne reparere den for dem eller ombytte dem, men da de ikke kunne det, kunne de desværre heller ikke hjælpe.
Han ringede så til nogen andre, men ingen kunne hjælpe. Problemet var dog også, den måde som sælgeren spurgte de andre på, men det gad jeg ikke blande mig i.
Da jeg så havde stået der i en time og ti minutter, gad jeg ikke mere og måtte gå hjem igen.
To dage efter kom jeg så derop igen, og denne gang var der en ny sælger, som dog sagde fuldkommen det samme som den forrige. Han gad desuden heller ikke hjælpe, og da jeg fik afbrudt ham omgang 10 gange mens han hjalp en anden kunde, truede han med politiet, og jeg valgte så at gå :P
Ialt var jeg dog dernede omkring 6-7 gange, uden nogen hjælp. Ej heller hovedkvarteret ville hjælpe.
Jeg ringede dog til sidst til Western Digitals hovedkvarter i Europa, og de fandt ud af, at harddisken selvfølgelig skulle skiftes. Jeg skulle dog selv sende den til deres center i USA! og selv betale fragten. Og det måtte jeg så gøre...
Det hele endte i, at jeg faktisk næsten havde givet den originale pris for harddisken :(
---
Men det var så mine historier! :)
Den bedste historie
Butikkens navn: shg.dk
Produkt: Defekt geforce 7600gt
Jeg havde købt en bunke hardware, ja det er længe siden nu, som skulle blive til min primære stationære computer. I den inkluderede et 7600gt.
Imens jeg var ejer af dette kort skete det da af og til, som ved så mange andre computere, at den blev støvet til og derfor krævede en rengøring. En af de mest effektive måder at rengøre et grafikkort på er, efter min erfaring, at skrue blæseren af og fjerne det støv, der sidder under denne og imellem de forskellige køleelementer.
Det kørte fint i ca. halvandet års tid, indtil en dag, hvor det pludselig brændte af.
Jeg sendte det til shg i håb om at få et nyt, da det jo ikke kan passe det kun har en levetid på halvandet år.
I en måned skete der intet, på trods af talrige mails til dem. De meldte tilbage at de havde sendt det til deres forhandler og afventede.. Til sidste sendte jeg mails hver dag til dem (det var meget tæt på at blive den værste historie), og pludselig kom der et svar tilbage. "Du har fået kredit på vores butik".
Lidt over 2 tusinde kroner i kredit!! Så jeg skyndte mig at købe et splinternyt 8800gts samt den strømforsyning det krævede for at jeg kunne trække det :) Det blev endda hundrede kroner mere end kreditten, men de rundede det bare ned! :D
Den værste historie
Butikkens navn: humac.dk
Produkt: MacBook
Kort historie. Havde bestilt en macbook fra humac's online store. Der skete ingenting. Jeg skrev til dem en milliard gange. intet svar. Efter 2-3 måneder skrev jeg til dem at de skulle annullere ordren. Jeg bestilte herefter en macbook hos en anden forhandler, som dukkede op 1 dag efter.
Den nød jeg så at bruge i et halvt års tid.. Pludselig fik jeg en seddel ind af brevsprækken. Der lå en pakke fra humac på posthuset.
BRAVO HUMAC!
Butikkens navn: shg.dk
Produkt: Defekt geforce 7600gt
Jeg havde købt en bunke hardware, ja det er længe siden nu, som skulle blive til min primære stationære computer. I den inkluderede et 7600gt.
Imens jeg var ejer af dette kort skete det da af og til, som ved så mange andre computere, at den blev støvet til og derfor krævede en rengøring. En af de mest effektive måder at rengøre et grafikkort på er, efter min erfaring, at skrue blæseren af og fjerne det støv, der sidder under denne og imellem de forskellige køleelementer.
Det kørte fint i ca. halvandet års tid, indtil en dag, hvor det pludselig brændte af.
Jeg sendte det til shg i håb om at få et nyt, da det jo ikke kan passe det kun har en levetid på halvandet år.
I en måned skete der intet, på trods af talrige mails til dem. De meldte tilbage at de havde sendt det til deres forhandler og afventede.. Til sidste sendte jeg mails hver dag til dem (det var meget tæt på at blive den værste historie), og pludselig kom der et svar tilbage. "Du har fået kredit på vores butik".
Lidt over 2 tusinde kroner i kredit!! Så jeg skyndte mig at købe et splinternyt 8800gts samt den strømforsyning det krævede for at jeg kunne trække det :) Det blev endda hundrede kroner mere end kreditten, men de rundede det bare ned! :D
Den værste historie
Butikkens navn: humac.dk
Produkt: MacBook
Kort historie. Havde bestilt en macbook fra humac's online store. Der skete ingenting. Jeg skrev til dem en milliard gange. intet svar. Efter 2-3 måneder skrev jeg til dem at de skulle annullere ordren. Jeg bestilte herefter en macbook hos en anden forhandler, som dukkede op 1 dag efter.
Den nød jeg så at bruge i et halvt års tid.. Pludselig fik jeg en seddel ind af brevsprækken. Der lå en pakke fra humac på posthuset.
BRAVO HUMAC!
Den bedste historie
Butikkens navn: topnordic.dk
Produkt: DC7700 CMT (Tower, fra HP, samlet maskine.
Denne historie er fra arbejdet hvor jeg har købt langt det meste hardware.
Vi havde bestilt to styks DC7700 CMT-modeller fra TopNordic. I midlertid havde HP dog fået leveringsproblemer med præcis denne model.
Derfor besluttede TopNordic sig derfor at sende os, cirka 3 uger efter ordren havde stået på "restordre" - to sprit nye DC7800 CMT modeller for samme pris.
Den værste historie
Butikkens navn: shg.dk
Produkt: 4GiB RAM
Jeg havde bestilt 4 GiB RAM (Kingston, DDR2, tror det var 6400, 800 MHz-typen), som var sat til at være på lager inden for ca. 3 dage. Da shg så ikke havde fået dem efter en måned ringede jeg til dem og bestilte nogle andre RAM, som dog havde ECC. Dette gik jeg ikke ud fra var noget problem, og jeg spurgte også pigebarnet der ændrede min bestilling om de ville virke på mit bundkort, hvilket hun svarede ja til.
Det stemte dog også, men ECC funktionen understøttede mit bundkort ikke.
Ca. 3 måneder senere har jeg dog anskaffet mig en server til omkring 2000kr med 4 GiB ECC RAM samt et bundkort der understøtter ECC. :-)
Butikkens navn: topnordic.dk
Produkt: DC7700 CMT (Tower, fra HP, samlet maskine.
Denne historie er fra arbejdet hvor jeg har købt langt det meste hardware.
Vi havde bestilt to styks DC7700 CMT-modeller fra TopNordic. I midlertid havde HP dog fået leveringsproblemer med præcis denne model.
Derfor besluttede TopNordic sig derfor at sende os, cirka 3 uger efter ordren havde stået på "restordre" - to sprit nye DC7800 CMT modeller for samme pris.
Den værste historie
Butikkens navn: shg.dk
Produkt: 4GiB RAM
Jeg havde bestilt 4 GiB RAM (Kingston, DDR2, tror det var 6400, 800 MHz-typen), som var sat til at være på lager inden for ca. 3 dage. Da shg så ikke havde fået dem efter en måned ringede jeg til dem og bestilte nogle andre RAM, som dog havde ECC. Dette gik jeg ikke ud fra var noget problem, og jeg spurgte også pigebarnet der ændrede min bestilling om de ville virke på mit bundkort, hvilket hun svarede ja til.
Det stemte dog også, men ECC funktionen understøttede mit bundkort ikke.
Ca. 3 måneder senere har jeg dog anskaffet mig en server til omkring 2000kr med 4 GiB ECC RAM samt et bundkort der understøtter ECC. :-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund