mboost-dp1
Curlingbarn: Har man ikke fri fra arbejde kl. 12?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
"Først var der café pengene, så var der rige Carina og Dovne Robert, så alle Socialbedragerne, Ældre byrden og nu Curling forældrene. Kunne det tænkes, at fokus skal fjernes fra realiteterne? Stor mangel på praktikpladser, ungdomsarbejdsløshed og ingen udsigt til arbejde for de kommende generationer.Det bliver ligesom lidt nemmere hvis vi kan give forældrene skylden :-)"
En af kommentarerne. Der bliver skrevet useriøse artikler om de forkerte problemer.
Desuden tror jeg simpelthen ikke på, at det her sker særligt tit. Det er da sikkert meget sjovt at skrive om, men hvor relevant er det lige?
En af kommentarerne. Der bliver skrevet useriøse artikler om de forkerte problemer.
Desuden tror jeg simpelthen ikke på, at det her sker særligt tit. Det er da sikkert meget sjovt at skrive om, men hvor relevant er det lige?
Elskov (4) skrev:Desuden tror jeg simpelthen ikke på, at det her sker særligt tit. Det er da sikkert meget sjovt at skrive om, men hvor relevant er det lige?
Eksemplet her en naturligvis specielt.
Men jeg tror at det generelle problem er relativt udbredte bare i lidt mindre groteske udgaver.
Evt. kombiner artiklen med denne her: http://politiken.dk/oekonomi/privatoekonomi/ECE210...
Praktik og lærepladser er hovedsageligt for unge i alderen fra 16-20, og i den alder er det altså stadigvæk primært forældrenes ansvar at ungerne har et fornuftigt perspektiv på hvad der kræves af dem på arbejdsmarkedet.
Men da det ikke er alle der snakker privatøkonomi med forældrene over aftensmaden (noget vi ofte gør i min familie), kan man jo på samme måde forestille sig at der ikke så tit snakkes om hvad der kræves af arbejdsmarkedet.
eller måske kombinere med denne her artiklel: http://politiken.dk/oekonomi/oekommentarer/lucykel...
Hvor jeg så ville sige at eleverne på lærepladserne måske ville være mere ansvarlige hvis der var direkte økonomiske konsekvenser af deres ydeevne på jobbet.
Praktik og lærepladser er hovedsageligt for unge i alderen fra 16-20, og i den alder er det altså stadigvæk primært forældrenes ansvar at ungerne har et fornuftigt perspektiv på hvad der kræves af dem på arbejdsmarkedet.
Men da det ikke er alle der snakker privatøkonomi med forældrene over aftensmaden (noget vi ofte gør i min familie), kan man jo på samme måde forestille sig at der ikke så tit snakkes om hvad der kræves af arbejdsmarkedet.
eller måske kombinere med denne her artiklel: http://politiken.dk/oekonomi/oekommentarer/lucykel...
Hvor jeg så ville sige at eleverne på lærepladserne måske ville være mere ansvarlige hvis der var direkte økonomiske konsekvenser af deres ydeevne på jobbet.
http://politiken.dk/oekonomi/oekommentarer/lucykellaway/ECE2123825/lucy-kellaway-det-kan-skodjob-laere-os/ skrev:Det er altid en dårlig ide at være ven med chefen.
Det er jeg ikke enig. Man behøver ikke hænge ud med siden chef hele tiden, det kunne nok give nogle mærkelige situationer, men jeg synes ikke der er noget galt i at være venner.
Høh ja jeg kan da ikke påstå at det kommer bag på mig. Min kone er dagplejer og de sidste curling børn er ikke set endnu. Sådan meget kan jeg da afsløre. De bliver om noget kun værre. Vi taler her børn på 2+ der ikke selv skal gå eller stå. I de mere grove tilfælde skal de ikke engang selv tage jakke og fodtøj på.
Jeg ved ikke om man kan sige at jeg er venner med mine chefer på tank stationen jeg arbejder på, men vi har et meget tæt forhold både når det kommer til pålidelighed og troværdighed. At have så tæt et forhold har da haft sine fordele gennem tiden både når jeg har haft brug for hjælp og den anden vej.
Jeg ved ikke om man kan sige at jeg er venner med mine chefer på tank stationen jeg arbejder på, men vi har et meget tæt forhold både når det kommer til pålidelighed og troværdighed. At have så tæt et forhold har da haft sine fordele gennem tiden både når jeg har haft brug for hjælp og den anden vej.
Det lyder godt nok helt forkert.
Uddannelses stederne gør nu ellers opmærksom på hvilke arbejdstider man kan forvente sig, både helt generalt i faget, og som lærling.
Jeg tror kun det er de unge man kan bebrejde hvis de når helt til en læreplads udem at opdage dette
Uddannelses stederne gør nu ellers opmærksom på hvilke arbejdstider man kan forvente sig, både helt generalt i faget, og som lærling.
Jeg tror kun det er de unge man kan bebrejde hvis de når helt til en læreplads udem at opdage dette
Tukanfan (13) skrev:Ak ja, ungdommen er ikke hvad den har været.
Sokrates, ca. 400 f.kr. skrev:Vore dages ungdom elsker luksus. Den har dårlige manerer, foragter autoritet, har ingen respekt for ældre mennesker og snakker når den skulle arbejde. De unge rejser sig ikke længere op, når ældre kommer ind i et værelse. Den modsiger sine forældre, skryder i selskaber, sluger desserten ved bordet, lægger benene over kors og tyranniserer lærerne.
Ungdommen er vel hvad den altid har været?
gramps (18) skrev:Ungdommen er vel hvad den altid har været?Sokrates, ca. 400 f.kr. skrev:Vore dages ungdom elsker luksus. Den har dårlige manerer, foragter autoritet, har ingen respekt for ældre mennesker og snakker når den skulle arbejde. De unge rejser sig ikke længere op, når ældre kommer ind i et værelse. Den modsiger sine forældre, skryder i selskaber, sluger desserten ved bordet, lægger benene over kors og tyranniserer lærerne.
Det er da et meget sjovt citat, men det er ikke Sokrates der har sagt det i følge dette link.
Edit: Hov, jeg kan ikke finde ud af at poste.
I følge dette link er det fra et stykket skrevet i 423 f.kr. så idéen passer stadig meget godt til denne tråd.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.