mboost-dp1

Curlingbarn: Har man ikke fri fra arbejde kl. 12?

Gå til bund
Gravatar #2 - Qw_freak
18. dec. 2013 14:08
[Kæmpe rant om børn nu til dags og hvordan jeg opdrager mine børn så de er klar til verden når det bliver deres tur.!]
Gravatar #3 - Magten
18. dec. 2013 14:11
Det kommer desværre ikke bag på mig :(
Gravatar #4 - Elskov
18. dec. 2013 14:39
"Først var der café pengene, så var der rige Carina og Dovne Robert, så alle Socialbedragerne, Ældre byrden og nu Curling forældrene. Kunne det tænkes, at fokus skal fjernes fra realiteterne? Stor mangel på praktikpladser, ungdomsarbejdsløshed og ingen udsigt til arbejde for de kommende generationer.Det bliver ligesom lidt nemmere hvis vi kan give forældrene skylden :-)"

En af kommentarerne. Der bliver skrevet useriøse artikler om de forkerte problemer.
Desuden tror jeg simpelthen ikke på, at det her sker særligt tit. Det er da sikkert meget sjovt at skrive om, men hvor relevant er det lige?
Gravatar #5 - Magten
18. dec. 2013 14:47
Ingen udsigt til arbejde? Arr, det er vist at stramme den.

Praktik- og lærepladserne er jo lige netop en af de ting der bliver fokuseret på her. Det er der de får et chok, når der rent faktisk bliver krævet noget af dem.
Gravatar #6 - arne_v
18. dec. 2013 19:12
Elskov (4) skrev:
Desuden tror jeg simpelthen ikke på, at det her sker særligt tit. Det er da sikkert meget sjovt at skrive om, men hvor relevant er det lige?

Eksemplet her en naturligvis specielt.

Men jeg tror at det generelle problem er relativt udbredte bare i lidt mindre groteske udgaver.

Gravatar #7 - Claus Jørgensen
18. dec. 2013 19:21
Evt. kombiner artiklen med denne her: http://politiken.dk/oekonomi/privatoekonomi/ECE210...

Praktik og lærepladser er hovedsageligt for unge i alderen fra 16-20, og i den alder er det altså stadigvæk primært forældrenes ansvar at ungerne har et fornuftigt perspektiv på hvad der kræves af dem på arbejdsmarkedet.

Men da det ikke er alle der snakker privatøkonomi med forældrene over aftensmaden (noget vi ofte gør i min familie), kan man jo på samme måde forestille sig at der ikke så tit snakkes om hvad der kræves af arbejdsmarkedet.

eller måske kombinere med denne her artiklel: http://politiken.dk/oekonomi/oekommentarer/lucykel...

Hvor jeg så ville sige at eleverne på lærepladserne måske ville være mere ansvarlige hvis der var direkte økonomiske konsekvenser af deres ydeevne på jobbet.
Gravatar #8 - Magten
18. dec. 2013 19:32
Giver folk virkelig deres børn lommepenge lige til de er 17? :o

Måske det var bedre at ungerne fik sig et fritidsjob >_<
Gravatar #9 - Claus Jørgensen
18. dec. 2013 19:39
Oh, lige en FYI.

Artiklen #1 handler om Danmark. Artiklen #2 af Lucy Kellaway handler om USA. Hun skriver for Financial Times, Politiken har bare oversat artiklen.
Gravatar #10 - Magten
18. dec. 2013 20:05
http://politiken.dk/oekonomi/oekommentarer/lucykellaway/ECE2123825/lucy-kellaway-det-kan-skodjob-laere-os/ skrev:
Det er altid en dårlig ide at være ven med chefen.

Det er jeg ikke enig. Man behøver ikke hænge ud med siden chef hele tiden, det kunne nok give nogle mærkelige situationer, men jeg synes ikke der er noget galt i at være venner.
Gravatar #11 - Hubert
18. dec. 2013 20:15
Høh ja jeg kan da ikke påstå at det kommer bag på mig. Min kone er dagplejer og de sidste curling børn er ikke set endnu. Sådan meget kan jeg da afsløre. De bliver om noget kun værre. Vi taler her børn på 2+ der ikke selv skal gå eller stå. I de mere grove tilfælde skal de ikke engang selv tage jakke og fodtøj på.
Gravatar #12 - Slettet Bruger [972356196]
18. dec. 2013 20:22
Jeg ved ikke om man kan sige at jeg er venner med mine chefer på tank stationen jeg arbejder på, men vi har et meget tæt forhold både når det kommer til pålidelighed og troværdighed. At have så tæt et forhold har da haft sine fordele gennem tiden både når jeg har haft brug for hjælp og den anden vej.
Gravatar #13 - Tukanfan
18. dec. 2013 20:31
Ak ja, ungdommen er ikke hvad den har været.
Gravatar #14 - Hængerøven
19. dec. 2013 17:29
Det lyder godt nok helt forkert.

Uddannelses stederne gør nu ellers opmærksom på hvilke arbejdstider man kan forvente sig, både helt generalt i faget, og som lærling.

Jeg tror kun det er de unge man kan bebrejde hvis de når helt til en læreplads udem at opdage dette
Gravatar #17 - XorpiZ
22. dec. 2013 09:50
Det er da forhåbentlig løgn. Hvorfor skulle det nogensinde være en god ide?
Gravatar #18 - gramps
22. dec. 2013 19:53
Tukanfan (13) skrev:
Ak ja, ungdommen er ikke hvad den har været.

Sokrates, ca. 400 f.kr. skrev:
Vore dages ungdom elsker luksus. Den har dårlige manerer, foragter autoritet, har ingen respekt for ældre mennesker og snakker når den skulle arbejde. De unge rejser sig ikke længere op, når ældre kommer ind i et værelse. Den modsiger sine forældre, skryder i selskaber, sluger desserten ved bordet, lægger benene over kors og tyranniserer lærerne.

Ungdommen er vel hvad den altid har været?
Gravatar #19 - XorpiZ
22. dec. 2013 20:18
Det har han nu aldrig sagt.
Gravatar #20 - gramps
22. dec. 2013 23:00
Sørme så. Jeg har læst det så mange gange at jeg tog det for gode varer - men det er åbenbart langt fra sikkert at Sokrates har sagt det.
Gravatar #21 - apkat
23. dec. 2013 01:46
gramps (20) skrev:
Sørme så. Jeg har læst det så mange gange at jeg tog det for gode varer - men det er åbenbart langt fra sikkert at Sokrates har sagt det.

ungdommen nu til dags
Gravatar #22 - fjols
27. dec. 2013 20:20
gramps (18) skrev:
Sokrates, ca. 400 f.kr. skrev:
Vore dages ungdom elsker luksus. Den har dårlige manerer, foragter autoritet, har ingen respekt for ældre mennesker og snakker når den skulle arbejde. De unge rejser sig ikke længere op, når ældre kommer ind i et værelse. Den modsiger sine forældre, skryder i selskaber, sluger desserten ved bordet, lægger benene over kors og tyranniserer lærerne.
Ungdommen er vel hvad den altid har været?

Det er da et meget sjovt citat, men det er ikke Sokrates der har sagt det i følge dette link.

Edit: Hov, jeg kan ikke finde ud af at poste.

I følge dette link er det fra et stykket skrevet i 423 f.kr. så idéen passer stadig meget godt til denne tråd.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login