mboost-dp1

Choices = Headaches

Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
22. nov. 2006 08:14
-link-

Han er måske ikke helt fair, og han kører den også lidt for langt ud, men han har lidt ret.
Gravatar #2 - Dreadnought
22. nov. 2006 08:38
Fjols. Man kan jo bare bestemme sig en gang for alle hvilke man vil bruge og så kun vælge mellem de 2-3 stykker.

Idiots = Headaches.
Gravatar #3 - milandt
22. nov. 2006 10:42
Hvis ikke man kan overskue om man har brug for at slukke sin computer eller blot logge af, så skal man slet ikke bruge en computer.
Gravatar #4 - BurningShadow
22. nov. 2006 10:55

Men kan din mor overskue om hun skal vælge "sleep" eller "hibernate"?

Og han har jo også ret i at det er sjældent at man bruger "reboot" (Medmindre det er fordi man har flere OS'er og derfor skifter imellem dem), så det ville ikke være den store katastrofe at fjerne den mulighed.

Jeg er så ikke helt sikker på om jeg bryder mig om at klaske "Log off" og "Lock" sammen. Ved "Log off" vil man nok gerne have at programmerne afsluttes, men hvis man vælger "Lock", så er det nok bare fordi man forlader maskinen et øjeblik, og så er der ingen grund til at afslutte programmerne.
Gravatar #5 - rackbox
22. nov. 2006 12:39
#4 Jeg bruger "Reboot" ca. hver 20'ende dag. til gengæld bruger jeg aldrig shut off eller hibernate/sleep.

Jeg har ikke flere OS'er, men WinXP kan ikke klare mere end max. 20 dage med mit brug.
Gravatar #6 - milandt
22. nov. 2006 12:58
Eller man kunne klaske det hele samme til eet punkt der hedder "Random action"..

.. eller kaste sig ud fra en bro..

spænd hjælmen!
Gravatar #7 - BurningShadow
22. nov. 2006 13:20

"Random action"... Det var slet ikke nogen dårlig ide :-)
Gravatar #8 - gentox
22. nov. 2006 13:41
Random action, Surprise me, eller hvad man ellers kan finde på :P
----------------

Problemet er nok at der er alt for mange menesker, der har bjælde forstand på at bruge et styresystem, men som skal bruge det alligevel, på deres arbejde f.eks.

Det har vel altid været sådan at nørderne, har lært at bruge det der var, og forbedre på det, så det passer til dem. Mens de fleste almindelige brugere idag, forventer at maskinen skal kunne regne ud hvad det er de vil, selvom de ikke selv er klar over det.

Og det må give problemer, at så mange "ikke nørder" skal bruge maskiner med styresystemer, der er bloated til bristepunktet, for at kunne give brugerne den oplevelse og hardware understøttelse de vil have.

Så der burde vel være en mulighed i opsætningen, hvor man kan slå alt "unødvendigt" fra og gøre det simpelt, og en mere avanceret, til dem der kan lide det.
Gravatar #9 - milandt
22. nov. 2006 15:03
#8 som f.eks den version af windows der er installeret på $100 PC'en? God ide.. jeg kender mange der burde nøjes med den version.

http://laptop.org/
Gravatar #10 - BurningShadow
22. nov. 2006 15:22

Den version af Windows, der hedder Linux, eller hvad er det du siger?
Gravatar #11 - milandt
22. nov. 2006 15:26
har jeg ikke fulgt ordentligt med? var det ikke meningen at der skulle en tam version af windows på $100 pc'erne? eller bakkede MS ud?
Gravatar #12 - BurningShadow
22. nov. 2006 15:30

Det var kun i begyndelsen at der var tale om både Windows og Linux. De besluttede ret hurtigt at det skulle være Linux.
Gravatar #13 - milandt
22. nov. 2006 16:20
my bad..

det hjælper nok ikke at udstyre en bruger med linux, hvis de i forvejen ikke ved hvornår de skal slukke deres computer, og hvornår de skal skifte bruger.
Gravatar #14 - BurningShadow
22. nov. 2006 16:52

Om de ikke ved hvordan de skal bruge Linux, eller om de ikke ved hvordan de skal bruge Windows, er nok ikke så vigtigt.
Du behøver ikke tro, at Windows er nemmere at bruge, end Linux, for det er det ikke, medmindre du allerede kender Windows. Det samme gør sig så gældende den anden vej.
Derudover skal du også tænke på, at de ikke tager en tilfældig distro og smider på. De tilpasser den, til dem der skal bruge den, og de er helt klar over, at brugerne er børn der aldrig før har set en computer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login