mboost-dp1
Censur
Ofte har jeg oplevet at musikvideoer på fx. Boogie bliver censureret - ord som fuck etc. bliver udeladt. Men i Danmark er det da lovligt at bande på TV? Så er det et bevist valg fra DR´s side? Det kunne jeg bare næppe forstille mig!
Har set det samme på MTV og det er da blevet en dansk kanal nu mener jeg.
Jeg synes personligt at man skal vise tingene som de er og at det er dybt latterligt at man fx. ikke må synge/vise tændstikker i amerikanske musikvideoer.
Har set det samme på MTV og det er da blevet en dansk kanal nu mener jeg.
Jeg synes personligt at man skal vise tingene som de er og at det er dybt latterligt at man fx. ikke må synge/vise tændstikker i amerikanske musikvideoer.
Hvis de videoer som DR modtager fra pladeselskaberne, er censurerede på forhånd, kan DR jo ikke rigtig gøre andet end at vise den censurerede version.
MTV er amerikansk ejet, og formentlig underlagt en politik som er fastlagt i USA. Derfor har de censur, ligesom TV3 har det.
Holdningen til censur må du diskutere med amerikanerne...
MTV er amerikansk ejet, og formentlig underlagt en politik som er fastlagt i USA. Derfor har de censur, ligesom TV3 har det.
Holdningen til censur må du diskutere med amerikanerne...
#1 det er set flere gange at DR1 sender censuerede videoer om eftermiddagen men ucencurerede senere på aftenen af hensyn til at der måske er børn der ser eftermiddags udsendelserne alene og for at tækkes sarte forældre der måske ellers ville forbyde ungerne at se musik video'er censurere det groveste fra.
Der kan værre tale om en politik hos DR om at fjerne matriale der ikke opfylder vejledningerne for matriale rettet imod børn og unge fra udsendelser der direkte retter sig imod børn og unge.
Dette kan lede til at man censurere musikvideoer hvis disse ikke kan rates som velegnede for børn, fra udsendelser der sendes i de blokke der har mange børn og unge som seere(typisk eftermiddags tv).
Der kan værre tale om en politik hos DR om at fjerne matriale der ikke opfylder vejledningerne for matriale rettet imod børn og unge fra udsendelser der direkte retter sig imod børn og unge.
Dette kan lede til at man censurere musikvideoer hvis disse ikke kan rates som velegnede for børn, fra udsendelser der sendes i de blokke der har mange børn og unge som seere(typisk eftermiddags tv).
Det med boogies censur kom sig af dengang Boogie startede og der ikke var censur på videoerne og de sendte nogle Eminem videoer hvor der kom massiv seerstorm fra vrede forældre(min mor var en af dem :/) over at der både var nøgne damer og meget groft sprog i et musikprogram, som godt nok var henvendt til unge mellem 16-24 men jo blev / bliver sendt kl 16. Men efter den seerstorm, valgte man, at der om eftermiddagen skulle være censur på videoerne og om aften / natten ikke skulle være.
Ja, både Saseline og Lise gjorde det værd at se, nu er der bare hende den alt for tynde hvidhårede pige !
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund