mboost-dp1
Bush: Mindre afhængighed af olie
Bush to call for sharp cutback in gas consumption
President Bush, in Tuesday's State of the Union address, will propose a plan to cut U.S. gasoline consumption by 20 percent while bolstering inventory in the Strategic Petroleum Reserve, Republican sources say.
The president's plan to cut gasoline use includes tightening fuel economy standards on automakers and relying on alternative energy sources, such as hybrid cars, the sources say.
Bush would propose achieving the 20-percent cut in gasoline use in the next 10 years, according to the sources. He will also propose the U.S. produce 35 billion gallons of renewable fuel such as ethanol by 2017, according an official who was briefed on the speech.
Umiddelbart kunne det lyde som om USA starter lokomotivet, som skal bevæge os væk fra afhængigheden af mellemøsten.
http://www.kltv.com/Global/story.asp?S=5978240
Jov selvfølgelig gør man da det. Men man vil jo nok gerne være så fri for dem så hurtigt som muligt. Og man ved jo vel hvad man arbejder hen imod - enzymer der kan lave cellulose om til simple alkoholer. Så man har vel egentligt bare ventet på at nogle vil kaste seriøst mange penge efter distributionsprojektetet og forskning i relevante enzymer og det her kunne da se ud til at være en åbning.
Nemlig Methanol økonomien er jo en reel mulighed. Fordelene er der. Og det er faktisk ret begrænset hvad der skal laves om rent tistribueringsmæssigt. Tilgengæld er der stadigt meget langt til et bioanlæg der kan benyttes ordenligt.
Personligt er jeg ikke sikker på at man vælger at benyte ethanol, det er simplethænd for let at lave som privatperson, dermed, vil de store selskaber sikert skubbe på for en mere pengesikker vej for dem selv. Dermed ikke sagt at det ike er den vej man vælger
Methanol er et bud, men igen dem er der jo så også mange af.
Personligt er jeg ikke sikker på at man vælger at benyte ethanol, det er simplethænd for let at lave som privatperson, dermed, vil de store selskaber sikert skubbe på for en mere pengesikker vej for dem selv. Dermed ikke sagt at det ike er den vej man vælger
Methanol er et bud, men igen dem er der jo så også mange af.
#4 Du jo lave ret store mængder af ethanol hvis du tænker på at gøre det selv. Derudover skal det være af en hvis kvalitet, dvs. du skal destillere - det kan man jo allerede men det er ulovligt - og jeg tror egentligt ikke det kan betale sig at begynde, at tænke i de baner selv.
Methanol er mærket MUT (mutagen) og TER (formeringshæmmende) og det er mærket R23,24,25 (giftig ved indånding), så det får man helt sikkert ikke lov til at stå og pjaske rundt med, som man gør med benzin og diesel i dag. Men ja det er muligheder i fx at bruge methanol hvis man vil.
Methanol er mærket MUT (mutagen) og TER (formeringshæmmende) og det er mærket R23,24,25 (giftig ved indånding), så det får man helt sikkert ikke lov til at stå og pjaske rundt med, som man gør med benzin og diesel i dag. Men ja det er muligheder i fx at bruge methanol hvis man vil.
Ja, selvfølgeligt skal man det. Men min pointe var at det er væsentligt lettere at fremstille ethanol selv, end det er for at udvinde olie selv. Jeg pointerer bare at der er potentiale for noget seriøst svindel her.
At Methanol er Mærket således er jeg godt klar over, men benzin er ikke bedre: Benzin indeholder bl.a.:
Toluene
MTBE
1,2,4-Trimethylbenzene
hvilket jeg under ingen omstændigheder tror på er ret meget bedre.
En helt anden ting er at det er under større diskution hvor vidt ethanolfremstillingen overhovedet er energi positiv. Under alle omstændigheder er det ikke muligt med den nuværende teknologi at erstatte benzin med ethanol. Derfor mangler vi pt meget forskning inden for enzymer for at nå dertil [biomassenedbrydelse].
Nej, holbart er der ikke nogen af de her løsninger der er over længere tid, så lad os håbe at forskning i brændselsceller bliver fremskønnet.
Naphthalene
Desuden skal det jo brændes af, ikke drikkes.
Men nok om det.
At Methanol er Mærket således er jeg godt klar over, men benzin er ikke bedre: Benzin indeholder bl.a.:
Toluene
MTBE
1,2,4-Trimethylbenzene
hvilket jeg under ingen omstændigheder tror på er ret meget bedre.
En helt anden ting er at det er under større diskution hvor vidt ethanolfremstillingen overhovedet er energi positiv. Under alle omstændigheder er det ikke muligt med den nuværende teknologi at erstatte benzin med ethanol. Derfor mangler vi pt meget forskning inden for enzymer for at nå dertil [biomassenedbrydelse].
Nej, holbart er der ikke nogen af de her løsninger der er over længere tid, så lad os håbe at forskning i brændselsceller bliver fremskønnet.
Naphthalene
Desuden skal det jo brændes af, ikke drikkes.
Men nok om det.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund