mboost-dp1

Build 2013 keynote live stream (Windows 8.1)

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
26. jun. 2013 15:56
http://channel9.msdn.com/

Der vil højst sandsynligt være en masse om Windows 8.1, nye enheder og meget andet i løbet af de næste to timer =)
Gravatar #2 - Magten
26. jun. 2013 16:15
Indledende: Windows, Windows Phone, Office 365, Azure og Skype kommer det til at handle om.

Microsoft bevæger sig mod "rapid release, rapid release, rapid release" - det er fundamentalt for "services" delen af "devices and services" strategien.

Steve Balmer viser de "nye" Lumia 925, 928 frem og snakker om en aftale med Sprint i USA om at få HTC og Samsung WP telefoner til dem..
Gravatar #3 - Magten
26. jun. 2013 16:16
Gravatar #4 - Magten
26. jun. 2013 16:21
Native 3D printer support i Windows 8.1: http://techcrunch.com/2013/06/26/microsoft-adds-3d...
Gravatar #5 - Magten
26. jun. 2013 16:31
Flipboard, Facebook, NFL Fantasy League apps incoming..

Start knappen er tilbage, boot til desktop lige så, og så er der gjort meget ud af at forbedre Metro og "det gamle Windows" så det arbejder bedre sammen.

Søgefunktionen bliver forbedret og udvidet med Bing, fangede ikke helt hvordan men det så interessant ud med søgeresultater på tværs af musik, web, film..

Julie Larsson-Green på scenen.. Hold kæft en sor mund hun har - og så lyder det som om hun læser op. Boooooring..
Gravatar #6 - Magten
26. jun. 2013 16:38
Søgefunktionen: Ser super cool ud, men der er sikkert en masse af det der kun kan bruges i USA hvis man kender MS ret :(

Fed funktion: På et helt almindeligt (ifølge MS) website, del sitet til Musik app'en og man kan få en playliste med alle de kunstnere der er nævnt eller bare enkelte.
Gravatar #7 - Chewy
26. jun. 2013 17:18
@ #5
Start knappen er tilbage

Men hvad åbner den?
Hvis den bare åbner metro, så er vi jo lige vidt..
Gravatar #8 - Hubert
26. jun. 2013 17:24
Magten

Jeg troede en ms mand ville bruge onenote til notater og ikke forumet på et 'nyhedssite'.

Det sidste jeg har læst er at man ved at trykke på start knappen bliver kastet over i metro. Uanset om man vil det eller ej så går ms mod en tablet verden, også på desktoppen.
Gravatar #9 - HrJakobsen
26. jun. 2013 17:29
Er der nogen der kan få det til at virke?
Når jeg kører filen får jeg beskeden: "The update is not applicable to your computer". Jeg har windows 8 pro.
Gravatar #10 - Magten
26. jun. 2013 17:30
Grr, den update der skulle lade mig hente 8.1 via Windows Store siger at min computer ikke er "applicable".. Overvejer lidt at hente en iso og reinstallere istedet..

Den åbner Metro.. Der er mange ændringer i Metro dog, men vi kommer nok ikke tilbage til startmenuen som vi kendte den i Win7 og tidligere.

Hehe, har ikke Office på den her PC og bryder mig ikke så meget om OneNote MX uden touch :P
Gravatar #11 - HrJakobsen
26. jun. 2013 17:32
Der står på siden at ISO'erne ikke er ude endnu.
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/iso-preview skrev:
ISO files are not yet available
Gravatar #12 - Magten
26. jun. 2013 17:32
De er på MSDN :)
Gravatar #13 - HrJakobsen
26. jun. 2013 17:36
Ah. Så er der os andre som må vente lidt endnu:)
Gravatar #14 - Magten
26. jun. 2013 18:43
Så lykkedes det at få den opdatering installeret.

Hvis andre får "This update is not applicable with you computer" så gør følgende (har kun testet på 64 bit!):

1. Smid opdateringen i en mappe du nemt kan finde den i, fx C:\81update
2. Åben cmd som administrator
3. Kør følgende kommando: expand -F:* C:\81update\Windows8-RT-KB2849636-x64.msu C:\81update
4. Kør denne kommando: dism.exe /online /add-package /packagepath:C:\81update\Windows8-RT-KB2849636-x64.cab

Derefter vil den bede om at blive genstartet og du vil kunne finde opdateringen i Windows Store..
Gravatar #15 - HrJakobsen
26. jun. 2013 18:48
Haha, jeg var lige ved at linke til den samme post:)
Gravatar #16 - HrJakobsen
26. jun. 2013 18:52
Kunne du hente den fra store?
Jeg får beskeden: "The Windows 8.1 Preview isn't available right now. Please try again later."
Gravatar #17 - Magten
26. jun. 2013 18:59
På den ene computer jeg prøvede på er den igang men er meget sløv, på den anden får jeg også den fejl.. Tror der er travlt hos MS :D
Gravatar #18 - ignuz
26. jun. 2013 20:08
Der forventes at man kan opdatere fra preview til den endelige uden at formatere right?
Gravatar #19 - Hubert
26. jun. 2013 20:19

Ifølge ms' mand på v2 kommer det til at kræve en ren installation
Gravatar #20 - Magten
26. jun. 2013 20:35
Ifølge Michael Niehaus fra MS kan man godt opdatere fra Preview til RTM og beholde sine data - apps skal dog installeres igen.

http://www.zdnet.com/microsoft-goes-public-with-wi...
Gravatar #21 - ignuz
26. jun. 2013 20:56
#20 Men "; for x86-based Windows 8 systems, testers will need to reinstall both their Windows Store/Metro-Style and Desktop apps, a Microsoft spokesperson said." det er jo mere eller mindre det hele jeg så skal reinstallere hvis jeg skal gøre det med samtlige tredje parts programmer.
Gravatar #22 - XorpiZ
26. jun. 2013 21:02

Lyder rigtigt nok.

Det er dog heller ikke meningen, at man skal installere preview på sin arbejdspc eller på andre computere, man har vigtige ting på :)
Gravatar #23 - Magten
26. jun. 2013 21:03
Ah ja, den del missede jeg lige...

Har du fået den til at virke? Jeg kan slet ikke starte Store på den computer jeg kørte de kommandoer på nu, så er ved at fjerne pakken og prøve at installere den igen..

Hvis andre løber ind i samme problem kan pakken fjernes med denne kommando: dism.exe /online /remove-package /packagepath:c:\81\Windows8-RT-KB2849636-x64.cab - med ens egen sti til filen selvfølgelig :p
Gravatar #24 - m910q
26. jun. 2013 21:23
Chewy (7) skrev:
Hvis den bare åbner metro, så er vi jo lige vidt..
Men den åbner ikke på samme flashy måde som før.
Når du åbner den fra desktoppen, er baggrunden i Metro dit skrivebord, bare lidt sløret, og så med tiles ovenpå.

Jeg ved ikke om programmer også vil være synlige i baggrunden, det så man ikke, da hun viste det frem i keynoten. Hvis ikke, kan det også være lige meget.

Det var en af de store irritationer for mig, at hele skærmen flashede til en bestemt farve hver gang.
Gravatar #25 - HrJakobsen
27. jun. 2013 08:40
HrJakobsen (16) skrev:
Kunne du hente den fra store?
Jeg får beskeden: "The Windows 8.1 Preview isn't available right now. Please try again later."

Jeg har læst mig til at det skyldes at mit system har et forkert sprog. Man skal have English (US) for at den kan downloade det. Jeg har English (GB) og ingen US ISO så det er super!
Gravatar #26 - HrJakobsen
27. jun. 2013 11:01
Jeg har nu snakket med microsoft om jeg kunne få adgang til en EN-US iso.

Det kan jeg så ikke...

De gør det ikke nemt for deres lovlydige kunder som ikke piratkopierer deres produkter.

en-gb kan jeg sagtens få gennem deres upgrader, en-us derimod...
Gravatar #27 - Magten
27. jun. 2013 11:50
Det kan jo være de kommer med en løsning på sprog problemet inden længe - det er trods alt et beta program.. .Men stadig irriterende.
Gravatar #28 - Hubert
27. jun. 2013 11:54
Jeg har læst andetsteds at der er brugere i usa der også har problemer med at hente isofilen
Gravatar #29 - HrJakobsen
27. jun. 2013 16:07
ISO'erne er nu tilgængelige på siden.
Gravatar #31 - Magten
3. jul. 2013 20:16
De har løst problemet med at opgradere fra installationer med sprogpakker på nu, er lige ved at opgradere Macbook'en nu.. Så mangler de bare at release Enterprise iso'erne så jeg kan få min Windows To Go opdateret på jobbet :D
Gravatar #32 - Magten
3. jul. 2013 21:40
Hvis andre skulle være i den situation at de kører Windows 8 på deres Macbook Pro fra 2010 og opgraderer til 8.1 så vær opmærksom på at touchpad'en kan drille. Jeg har ikke lige fået min til at virke endnu, men går ud fra jeg bare skal have reinstalleret boot camp driverne.
Gravatar #33 - Magten
3. jul. 2013 22:42
Yay, efter installation af Boot Camp 5.0.5033 virker touchpad nu.

Lyden havde jeg også lidt problemer med, løste det ved at fjerne både Cirrus Speaker enheden og Cirrus Logic driveren fra Device Manager, genstarte og derefter installere Cirrus driveren igen fra Boot Camp mappen.

Det er ikke nemt når Apple ikke vil supportere Windows 8 på lige præcis den her model ^^
Gravatar #34 - praktikant muffe AKA pewbe
4. jul. 2013 00:15
Magten (32) skrev:
Hvis andre skulle være i den situation at de kører Windows 8 på deres Macbook Pro fra 2010 og opgraderer til 8.1 så vær opmærksom på at touchpad'en kan drille. Jeg har ikke lige fået min til at virke endnu, men går ud fra jeg bare skal have reinstalleret boot camp driverne.

Det er måske et generelt problem med nogle drivere? Jeg havde problemer med mit trådløse netkort, men en geninstallation af driveren dertil løste det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login