mboost-dp1
Billedtråden v1.17
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Saxov (1905) skrev:Hvis det er sådan borgeren har sagt det, er det vel det de skal skrive? det er vel en form for citering.
Det er da ikke en citering, det er en konstatering af samtalens indhold. Hvis det var en citering skulle der stå:
brev skrev:I telfon samtalen sagde du:"vi boller sammen"
Qw_freak (1906) skrev:Det er da ikke en citering, det er en konstatering af samtalens indhold. Hvis det var en citering skulle der stå:brev skrev:I telfon samtalen sagde du:"vi boller sammen"
Nej da.
Der står "endvidere har du i en telefonsamtale med X oplyst at", og så er det vel korrekt at kalde det en citering, og korrekt at bruge ordlyden af den citerede, selv om det måske mangler "citationstegn"
Hængerøven (1907) skrev:Qw_freak (1906) skrev:Det er da ikke en citering, det er en konstatering af samtalens indhold. Hvis det var en citering skulle der stå:
Nej da.
Der står "endvidere har du i en telefonsamtale med X oplyst at", og så er det vel korrekt at kalde det en citering, og korrekt at bruge ordlyden af den citerede, selv om det måske mangler "citationstegn"
Ej nu må i lige holde, det er ikke et citat, det er en gengivelse af samtalens indhold.
Citat skrev:"Enhvidere har du i telfonamtale medAnonymousden 16.05.14 at i bor sammen, og boller sammen."
Qw_freak (1908) skrev:det er en gengivelse af samtalens indhold.
Imodsætning til et citat som er... en gengivelse af en sagt eller skrevet udtalelse?
Denstoredanske skrev:(mindre) del af noget sagt eller skrevet der gengives ordret
Hvordan er det ikke et citat at der gengives at de har oplyst X og Y, og X og Y så bliver gengivet ordret?
Hvis ikke det er et citat fra samtalen, hvad er det så?
Igen vil jeg påstå det eneste der mangler, er eventuelle citationstegn, men det er ikke alle der bruger dem.
Forestil dig sætningen så sådan ud
Endvidere har du i telefonsamtale med BLANK den 26.05.14, oplyst at i "bor sammen" og "boller sammen"
Clauzii (1910) skrev:Et citat må på ingen måde være ændret ift. det der citeres. En genfortælling må godt.
Hvis der blev sagt "boller sammen" i samtalen, er dette jo også en ordret gengivelse?
et direkte citat af ordvalget i den omtalte samtale.
Clauzii (1912) skrev:Men så skulle der jo også være " " omkring, ellers er det en genfortælling.
Lad os prøve noget andet, hvis du var borgeren og du i telefonen havde sagt at "du boller sammen med din kæreste", og kommunen så i brevet havde skrevet "Endvidere har du i telefonsamtale med BLANK den 26.05.14, oplyst at i bor sammen og i dyrker elskov sammen". Ville du så ikke også føle det lidt plat at de ikke bare skulle bruge dine ord?
I øvrigt forstår jeg ikke relevansen af om de boller eller ej, man må jo have et forhold og knalde alt det man vil - hjemme hos den ene eller ude i byen. Har ikke noget at sige i forhold til det som brevet (formentlig) handler om.
Med mindre de selvfølgelig knepper i så mange timer af døgnet at de de facto bor sammen..
Med mindre de selvfølgelig knepper i så mange timer af døgnet at de de facto bor sammen..
Ronson ⅍ (1915) skrev:Med mindre de selvfølgelig knepper i så mange timer af døgnet at de de facto bor sammen..
En bekendt havde væsentligt mindre lagengymnastik end det, og fik konstateret "mekanisk slid" af lægen. Han var meget stolt, men også meget øm -- jeg tror ikke mennesket kan holde til at bolle så meget...
gramps (1916) skrev:En bekendt havde væsentligt mindre lagengymnastik end det, og fik konstateret "mekanisk slid" af lægen. Han var meget stolt, men også meget øm -- jeg tror ikke mennesket kan holde til at bolle så meget...
Fapfapfapfapfapfapfapfap
Manofsciencemanoffaith (1919) skrev:gramps (1918) skrev:#1917
Han fik et barn ca. 9 måneder efter [..]
Wut?
Han blev far?. :P
Jeg får nervøse trækninger af sådan noget hippie-vås:
https://www.facebook.com/sensitiveborn.dk/photos/a...
https://www.facebook.com/sensitiveborn.dk/photos/a...
Ronson ⅍ (1926) skrev:Jeg har aldrig hørt så meget om HSP som jeg har inden for de sidste 1-2 år. Med lidt held kan det overdøve anti-vaccine-folkene.
HSP?
Highly Sensitive Persons, eller sådan noget i den stil.
http://www.hsp-foreningen.dk/hvad-er-hsp/
De karakteristiske styrker hos mennesker med det særligt sensitive personlighedstræk er:
• Et rigt indre liv, en levende forestillingevne
• God observationsevne
• Stor empati og et venligt væsen
• Evnen til at få idéer og se muligheder for konstruktive løsninger
• Evnen til at koncentrere sig dybt – især uden forstyrrelser
• En høj kvalitetssans
• Evnen til at reflektere, at tænke over og lære af hændelser
• Høj etik og stor retfærdighedssans
• Særligt sensitive er ofte visionære mennesker
Hey, jeg vil også være HSP.
http://www.hsp-foreningen.dk/hvad-er-hsp/
De karakteristiske styrker hos mennesker med det særligt sensitive personlighedstræk er:
• Et rigt indre liv, en levende forestillingevne
• God observationsevne
• Stor empati og et venligt væsen
• Evnen til at få idéer og se muligheder for konstruktive løsninger
• Evnen til at koncentrere sig dybt – især uden forstyrrelser
• En høj kvalitetssans
• Evnen til at reflektere, at tænke over og lære af hændelser
• Høj etik og stor retfærdighedssans
• Særligt sensitive er ofte visionære mennesker
Hey, jeg vil også være HSP.
http://www.hsp-foreningen.dk/hvad-er-hsp/ skrev:Ca. hvert femte menneske er født med et nervesystem, der er ekstra modtageligt for indre og ydre stimuli af enhver art; stimuli, der samtidig bearbejdes dybere og mere nuanceret, end det sker hos andre.
Argh. Jeg får helt ondt i hovedet af at læse det. Det er på højde med "coaching" og "mindfulness".
http://i.imgur.com/t6DUGSs.jpg
Skal placeres strategiske steder på min kollegas skrivebord og udstyr mens han er væk.
Skal placeres strategiske steder på min kollegas skrivebord og udstyr mens han er væk.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.