mboost-dp1
Billedtråden v1.17
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Portrait Prime Minister Helle Thorning-Schmidt
http://www.markstolk.com/portraits/Helle_Thorning-...
http://www.markstolk.com/portraits/Helle_Thorning-...
Mort (810) skrev:Jeg har selv været ude for et system som ikke ville lade mig benytte et password fordi en anden bruger havde det samme password.
It happens.
Det lyder da super overdrevet mega usikkert?
SlettetBruger (822) skrev:Jeg er ikke sikker på hvad billedet fra The Oatmeal skal betyde.
Seahawks vs. 49ers
Hubert (828) skrev:http://image-store.slidesharecdn.com/8cb4b024-8426-11e3-81f6-12313b06cccb-large.png
Den ville have været sjovere hvis der rent faktisk var bare lidt sandhed i myten om at hackere får IT-sikkerhedsjob.
Men det gør de altså ikke.
Nogen (få) af dem gør, men det er vidst langt de færreste. Den anden route er nok noget mere sikker hvis man ikke synes det er et fedt gamble mellem at få et godt job/aldrig kunne arbejde med it sikkerhed igen.
Nogen (få) af dem gør, men det er vidst langt de færreste. Den anden route er nok noget mere sikker hvis man ikke synes det er et fedt gamble mellem at få et godt job/aldrig kunne arbejde med it sikkerhed igen.
OrangeNewton (830) skrev:Nogen (få) af dem gør,
Et sikkerhedsfirma der ikke kræver ren straffeattest af sine ansatte kommer ingen steder i verden.
Vi ser gang på gang, at folk bliver spået til et "sikkerheds konsulent job" og lign, hver gang de laver noget spændende.
Men selv manden der hackede PS3, uden at bryde loven, kigger langt efter et arbejde inden for sikkerhed. Her er tillid mindst ligeså vigtigt som evne
Der er vel ingen her der kunne finde på at ansætte folk som f.eks. Gottfrid Swartholm Warg?
Hængerøven (829) skrev:Den ville have været sjovere hvis der rent faktisk var bare lidt sandhed i myten om at hackere får IT-sikkerhedsjob.
Men det gør de altså ikke.
Der er desværre nogle få der går den vej der faktisk ender med at få et job inden for branchen.
Iøvrigt ville det vel ikke være en myte hvis der var lidt sandhed i det?
Hængerøven (831) skrev:Et sikkerhedsfirma der ikke kræver ren straffeattest af sine ansatte kommer ingen steder i verden.
Det afhænger meget af kunderne. Jeg arbejder i branchen og har en ren straffe attest men er ikke blevet bedt om at fremvise en sådan til min nuværende arbejdsgiver.
Sidst jeg skulle aflevere en straffe attest var det til et sysadm job i et mellemstort dansk hosting firma.
Hubert (832) skrev:Iøvrigt ville det vel ikke være en myte hvis der var lidt sandhed i det?
Det ville det så sandeligt stadig være, jo!
Jeg siger ikke at "hackere" ikke får arbejde inden for it. men ikke med sikkerhed,
Hubert (833) skrev:Sidst jeg skulle aflevere en straffe attest var det til et sysadm job i et mellemstort dansk hosting firma.
Arbejder/arbejdede du med sikkerhed?
Kevin Mitnick har f.eks. startet sit eget firma indenfor it sikkerheds branchen og det er da løbet rundt i en del år nu. Men chancen for at blive ansat eller kunne starte sådan et firma efter man har lavet den slags løjer er nok ret minimal.
Men jeg kender ikke de interne forhold i branchen så måske har de bare en regel om at hvis man bliver taget var man ikke dygtig nok :-)
Men jeg kender ikke de interne forhold i branchen så måske har de bare en regel om at hvis man bliver taget var man ikke dygtig nok :-)
var det ikke ham der snakkede ørerene af folk indtil de gav ham de passwords han skulle bruge for at logge ind ?
Jeg ved ikke helt om man stadig kan kalde ham en hacker. ordet er vist ikke helt det samme idag som i 60'erne
Jeg ved ikke helt om man stadig kan kalde ham en hacker. ordet er vist ikke helt det samme idag som i 60'erne
Social engineering er da i højeste grad stadig et af de bedste hacker værktøjer. Det er en rigtig god løsning hvis man ikke er NSA og ikke kan bestikke nogen til at svække alle PRNG'er baseret på elliptiske kurver.
OrangeNewton (837) skrev:Social engineering er da i højeste grad stadig et af de bedste hacker værktøjer
Men gør det at alle der bruger social engineering er hackere? Ej vel?
Som du selv siger, det er et redskab brugt af hackere. Som et brækjern brugt af tyve, eller en håndværker.
Hvis det eneste der skal til for at få adgang til dit system er social engineering, er der ikke brug for at "hacke"
Hvis man skal sætte ham i en kasse, passer cracker meget bedre. men stadig ikke helt
Nu blander du pludselig hacker/cracker diskussionen ind i det? I så fald er der nemlig masser af hackere der får job. Primært dem der hacker inden for lovens grænser (som f.eks. Johnny Chung Lee).
Man må antage at dem som lavede billedet mente hacker i den
gamle tabloid forstand, en som bryder sikkerheden i IT systemer, og jeg vil faktisk godt påstå at enhver der gør det er en hacker(igen efter tabloid definationen) også hvis deres primære redskab er social engineering. Hvis nogen sender en fishing mail til min Fru Danmark og narrer hende til at udlevere hendes email oplysninger så er jeg også ret sikker på at hun vil sige hendes email er blevet hacket.
Nu blander du pludselig hacker/cracker diskussionen ind i det? I så fald er der nemlig masser af hackere der får job. Primært dem der hacker inden for lovens grænser (som f.eks. Johnny Chung Lee).
Man må antage at dem som lavede billedet mente hacker i den
gamle tabloid forstand, en som bryder sikkerheden i IT systemer, og jeg vil faktisk godt påstå at enhver der gør det er en hacker(igen efter tabloid definationen) også hvis deres primære redskab er social engineering. Hvis nogen sender en fishing mail til min Fru Danmark og narrer hende til at udlevere hendes email oplysninger så er jeg også ret sikker på at hun vil sige hendes email er blevet hacket.
Ja i tabloid forstand har jeg da også set artikler om folk der hacker pizzarier ved at ringe ind og fortælle dem en løgn for at få en gratis pizza
Når man er for doven til ™
http://peecee.dk/uploads/012014/tm.png
http://peecee.dk/uploads/012014/tm.png
Clauzii (843) skrev:Ikke et eneste foto ;)
De er da flotte, men ud over kvinden igennem vinduet er der da ikke et eneste af dem der er interresante.
Ronson (847) skrev:http://peecee.dk/uploads/012014/Unavngivet26.png
Hvad fanden betyder det?
At det er en kvinde model
Chewy (845) skrev:Nummer 10 er da hjernedødt genialt!
Clauzii (846) skrev:#845
Og nummer 13.
Jeg er bestemt ikke enig, de er rent teknisk vandvittigt imponerende, og sikkert også nogle fine portrætter, men jeg forstår ikke hvorfor det er genialt. Det er et fotografi der er rekonstrueret som et maleri.
Hvis malerne havde udnyttet deres evner til at gøre noget som kameraet ikke kunne, så ville det være genialt, men når man ikke kan se forskel på om det er et fotografi eller maleri hvad er pointen så? I dont get it.
Ronson (847) skrev:http://peecee.dk/uploads/012014/Unavngivet26.png
Hvad fanden betyder det?
Måske er det maskinen til dette kursus
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.