mboost-dp1

Bedste udnyttelse af Xeon-spand?

Gå til bund
Gravatar #1 - Spook
14. dec. 2006 08:57
Så fik jeg mine små tykke fingre i en pensioneret server fra jobbet. Den er lige dyr nok i strøm at have kørende som server derhjemme, men kunne jo være perfekt (tror jeg) til at rippe DVD'er og CD'er. Specs:

1 x Intel Xeon 2.2 GHz
4 x 1 Gb PC2100 ECC DDR
2 x 36,7 Gb SCSI 10.000 Rpm

og så en masse netkort osv.

Hvordan udnytter jeg bedst den power? Kunne godt tænke mig at få mine X-files sæsoner rippet til divx (Fuck, jeg er en nørd!) men har en fornemmelse af at XP med #1 DVD-ripper måske ikke er den bedste måde at udnytte den. Hvem kender et program (og styresystem) der kan udnytte al den regnekraft til noget fornuftigt? Og med fornuftigt mener jeg DVD og CD ripping til hhv. DivX og Mp3. :D

Og nej, den mest fornuftige udnyttelse vil IKKE være at sende den til dig! ;)
Gravatar #2 - MiniatureZeus
14. dec. 2006 09:04
Og nej, den mest fornuftige udnyttelse vil IKKE være at sende den til dig! ;)
Er jeg nu ikke så sikker på Spook! ;P
Gravatar #3 - sKIDROw
14. dec. 2006 09:16
Til den opgave vil jeg sige, sørg for at ripperen har al den ram og cputid den skal bruge. Og sørg for at OS'et, bruger så lidt af ditto som muligt. Et setup hvor du har skrabet alt overflødigt flæsk væk, og KUN har det som opgaven kræver.

En custom GNU/Linux eller FreeBSD, hvis du kan tåle at få "beskidte fingre".

Aner ikke om et større proprietært system, som jeg ikke behøver nævne ved navn, kan slankes så ekstremt som det jeg anbefaler her. Men det er nok i sagens natur, nok heller ikke op til mig at anbefale dens slags.

Ligegyldigt hvad er mit råd det samme. Frigør alt du kan, ligegyldigt hvad du må fjerne eller slå fra.. ;)
Gravatar #4 - buch
14. dec. 2006 09:16
Hvad er det helt præsist du søger?

For mig ser det ud til at du bare søger et program til at rippe dine egne dvd film, og så konventere dem til divx?
Gravatar #5 - Spook
14. dec. 2006 09:23
Kører selv Linux derhjemme - Ubuntu på laptoppen, og SME på serveren. Ved ikke lige om jeg har mod på FreeBSD og custom compiling af en masse. Så hellere ofre 5% performance på at jeg til gengæld kan finde ud af at bruge det :D
Gravatar #6 - themuss
14. dec. 2006 09:30
Hoho, SME
Gravatar #7 - Spook
14. dec. 2006 09:37
Hoho, SME

Det virker, er nemt at have med at gøre, og superstabilt. Godt nok til mig... ;)
Gravatar #8 - sKIDROw
14. dec. 2006 09:45
Jeg svarede blot på:

Hvordan udnytter jeg bedst den power?

;)
Gravatar #9 - Spook
14. dec. 2006 09:52
hehe, og sandt er det! Nu skal vi bare finde et kompromis mellem bleeding edge performance, og at holde et niveau hvor det kan bruges nemt. Nu vil jeg starte med at se om jeg kan få krudtet op i diskene igen, for det lader umiddelbart til at den har kylet sit raid ad h. til :(
Gravatar #10 - themuss
14. dec. 2006 10:02
FreeBSD

/dev/mirror/gm0s1d 19G 12G 4.6G 73% /mirror
Gravatar #11 - Spook
14. dec. 2006 10:35
TheMuss: Det er fint nok at du lige er sej og ved hvordan man gør, men dine svar kan jeg ikke bruge til meget. Vi kan jo ikke alle være lige så 1337 som dig...
Gravatar #12 - Spook
14. dec. 2006 12:03
Begynder at overveje om ikke den bedste udnyttelse var at sælge spanden. Tjekkede lige hardwaren igennem igen. Det viser sig at der kun er 2 gb ECC ram - til gengæld er der 6 stk. Ultra 320 15K rpm 36,4 gb hot-swap diske.

Dem her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...

Det er så lige harddiske for 11.500,- :O
Gravatar #13 - themuss
14. dec. 2006 13:21
#11 Så synes jeg, du skal blive ved med at holde dig lige så talentløs, som du åbenbart er og installere SME på din maskine. Jeg håber, det er totalt umuligt for dig at boote dit mirror.

Mit indlæg viste bare, det er forholdsvist nemt på en stock-FreeBSD.

#12 Der er hardware for 11.5K, hvis du kan sælge dit forældede hardware til nypris, måske. Jo, tak lyder helt rimeligt at betale nypris for server-diske, der har kørt et godt stykke tid. Smeeeeeee.

Hvem kender et program (og styresystem) der kan udnytte al den regnekraft til noget fornuftigt? Og med fornuftigt mener jeg DVD og CD ripping til hhv. DivX og Mp3. :D
Den lader vi lige stå.
Gravatar #14 - Spook
14. dec. 2006 13:29
#13: Avs... det lyder som om du følte dig truffet? Og hvem fanden har sagt jeg tror jeg kan sælge for nypris?

Jeg græder mig i søvn hver aften fordi jeg ikke er lige så sej som dig. Jeg kan kun glæde mig over mit spændende job, mit hus, min kone, min søn på 11 måneder og min bil med klimaanlæg, læderkabine, køl i handskerummet og så videre... Æv altså at jeg ikke er 1337 til FreeBSD, så ville jeg virkelig have et liv.
Gravatar #15 - themuss
14. dec. 2006 13:33
#14 Øh? Nej, jeg føler mig ikke truffet, det skulle jo betyde, at du skrev noget, der rent faktisk gav mening.

Jeg græder mig i søvn hver aften fordi jeg ikke er lige så sej som dig.
Det er da også synd for dig.

min bil med klimaanlæg, læderkabine, køl i handskerummet og så videre
Det var så også en ting at gå op i... Lol, "ting ved sin seje bil"... Hahaha. Så fis du ud og rod dig i bukselommen over din vilde bil, mens du fordømmer dumme themuss.

Jeg kan boote et raid-array. Øv bøv, det kan du ikke på trods af køl i handskerummet.
Gravatar #16 - Spook
14. dec. 2006 13:46
#15: Haha, du flipper jo helt ud i #13 - Hvorfor dog det, hvis mine indlæg ikke giver mening? Jeg prøvede i #14 at pointere at selvom jeg ikke er lige så sej som dig, så har jeg egentlig et okay liv. Jeg har bare valgt at bruge min tid på noget andet. Derfor SME server. Den virker, uden jeg skal bruge en fandens masse tid på det. Så må jeg jo bare skamme mig fordi den ikke er sej nok til dig.

Mage til meningsløse udgydelser skal man da lede længe efter... Du har åbenbart så lidt at give dig til, at du blander dig i tråden bare for at slå fast at du altså er så sej at du kun kan grine af SME. Fint nok, jeg har så meget et liv offline at jeg kun kan grine ad dig...
Gravatar #17 - themuss
14. dec. 2006 13:54
Du begynder selv med #11, jeg samler bare op på din måde at tale til andre på. Jeg er da ked af, hvis det støder dig.

Hvis der er nogen, der føler sig ramt må det være dig i #7, der kommer med sin tudekiks om at "SME er godt nok til mig"... Du ved jo godt selv, den er helt gal.

Og når du så begynder at tale om dit fede liv og din seje bil på et hardware-forum, hvor du forresten selv spørger efter løsninger, der passr sammen med dit hardware, kan jeg kun ryste på hovedet.

Slap af, du er da en taber, hvis du føler, du er bedre end andre pga. "Jeg kan kun glæde mig over mit spændende job, mit hus, min kone, min søn på 11 måneder og min bil med klimaanlæg, læderkabine, køl i handskerummet og så videre".... Det er fandme tyndt. Jeg nævner i flæng cancer, vuggedød, fyring og biluheld, så er den verden ligesom slået i stykker.

Jeg håber da, der sidder en ovenpå og holder øje med din hoveren. Selvglade idiot.

v1 Om jeg så taler med menneskers og engles tunger, men ikke har kærlighed, er jeg et rungende malm og en klingende bjælde.

v2 Og om jeg så har profetisk gave og kender alle hemmeligheder og ejer al kundskab og har al tro, så jeg kan flytte bjerge, men ikke har kærlighed, er jeg intet.

v3 Og om jeg så uddeler alt, hvad jeg ejer, og giver mit legeme hen til at brændes, men ikke har kærlighed, gavner det mig intet.

v12 Endnu ser vi i et spejl, i en gåde, men da skal vi se ansigt til ansigt. Nu erkender jeg stykkevis, men da skal jeg kende fuldt ud, ligesom jeg selv er kendt fuldt ud.

v13 Så bliver da tro, håb, kærlighed, disse tre. Men størst af dem er kærligheden.
Det er jo oppe i tiden med det kristendom og faderhus osv. Stykket er Paulus lovsang til kærligheden fra 1ste Korinter-brev, kapitel 13.
Gravatar #18 - Spook
14. dec. 2006 14:11
Bwahahahahahaha... hvem starter hvad som selvglad idiot?

Post 6:
Hoho, SME

Post 7: Er da ABSOLUT ikke en tudekiks! Og jeg synes netop ikke den er helt gal... Min bemærkning om at "det er godt nok til mig" er bare en pointering af at et system der kører godt på minimal hardware, er nemt at vedligeholde, stabilt og gratis ikke er helt skidt. Du kan sikkert klemme 10% mere ydelse ud af samme hardware med dine mad skillz, men jeg klarer mig fint.

Men sikke da en kærlighed du udviser i #17, lufter cancer, fyringer vuggedød og biluheld. Sjovt som det (og resten af dine posts i denne tråd) ramler sammen med v2 du poster:
v2 Og om jeg så har profetisk gave og kender alle hemmeligheder og ejer al kundskab og har al tro, så jeg kan flytte bjerge, men ikke har kærlighed, er jeg intet.

Her er lidt kærlighed fra mig:
Gud findes ikke, kristendommen er resultatet af en overfortolkning af historier der blev fortalt for at forklare folk at de skulle opføre sig pænt, så er den verden ligesom slået i stykker ;)

Elitære tabernar, og din mor lugter af æselprut.
Hvad betyder "The Muss?
Gravatar #19 - themuss
14. dec. 2006 14:22
Jaja, det er helt fint ;)

At du ikke kan læse et stykke fra biblen uden at overfortolke er noget, du selv må rode med, ligesom alle dine andre små skavanker.

Men sikke da en kærlighed du udviser i #17, lufter cancer, fyringer vuggedød og biluheld.
Det kaldes ikke kærlighed, det kaldes realistisk forventning til virkeligheden. jeg er ked af, hvis du mener, jeg på et eller andet plan ønsker disse ting skal ske, slet ikke. Jeg er bare en anelse mere realistisk omkring mit liv, end du åbenbart er omkring dit.
Gravatar #20 - Spook
14. dec. 2006 14:32
#19:
Jeg er bare en anelse mere realistisk omkring mit liv, end du åbenbart er omkring dit.

At du føler en ubændig trang til overhovedet at blande dig i denne tråd i et forsøg på at hævde dig, får mig til at spørge:

Hvilket liv?

Jeg spørger om der er en nem måde at udnytte en Xeon server, nævner allerede i post 5 at jeg ikke gider rode med FreeBSD, og alligevel har du ikke andet at give dig til, end at nedgøre mit valg af software og angribe mig personligt?
Gravatar #21 - themuss
14. dec. 2006 14:41
Ved ikke lige om jeg har mod på FreeBSD og custom compiling af en masse
En stock FreeBSD UDEN særlige compiles eller andet kan let boote et raid-array. Det er nemt, ikke?

Og nej, jeg nedgører dig ikke, du hæver dig selv op på en piedestal af kone, barn og bil.

Til gengæld har du rimeligt travlt med at forklare hvor hjernedød jeg er, fordi jeg rent faktisk har en løsning på dit problem. Jeg håber ikke, du er selvstændig.

Man må håbe en chef holder styr på den der lortepose, du åbenbart er ift. folk der ved, hvad de taler om.
Gravatar #22 - Benjamin Krogh
14. dec. 2006 14:44
<Arne-Nougatgren-stemme>
Så så drenge. Tænk på at det jo er jul, og at alle andre kun tænker på at varme og glæde hinanden.

I stedet for at skændes kunne I jo bage en kage sammen, og glæde jer selv og andre.

</Arne-Nougatgren-stemme>
Gravatar #23 - themuss
14. dec. 2006 14:58
Hvad så Rappo, skal jeg komme forbi dit forum og ødelægge dine ratings?

( Rappo, som har 1 indlæg på newz.dk har åbenbart ment, at jeg skulle flamebaites pga hans ven Spook, det er så sødt med sådan noget. Der er intet galt med kærlighed mellem mænd)

http://phpfusion.rappo.dk/profile.php?lookup=11
Gravatar #24 - arne_v
14. dec. 2006 15:33

Der er faktisk ikke noget super CPU kraft i en 2.2 GHz Xeon.

Enhver nyere PC vil være hurtigere.

Det den maskine er god til er disk IO.

Database server eller andet som er IO tungt.
Gravatar #25 - MiniatureZeus
14. dec. 2006 16:47
Efter jeres lille, dog kanon sjove og fede muddertøsefight vil jeg da meget gerne overtage den lille server der... Du kan jo åbenbart ikke bruge den selv ;P hehe

(Lige meget hvor flame og plat det er, så bliver i jo nødt til at få sjov ratings...! :D)
Gravatar #26 - Rappo
14. dec. 2006 19:03
#23: Som du da kan regne det hele ud. ;)

Jeg beklager meget at jeg ratede dine indlæg flamebait... Hvis jeg havde vidst at det betød så meget for dig, så havde jeg ikke gjort det!
Gravatar #27 - Spook
14. dec. 2006 19:16
Hele mudderkastningen er min skyld. Jeg lod mig provokere af #6, og glemte derved regel #1 på nettet:

Never argue with idiots, they just drag you down to their level then beat you with experience.

Og ja, jeg kender Rappo. Stod i lære sammen med ham. Og Bundy, for den sags skyld, hils ham fra mig.

Jeg kunne droppe en bemærkning om dit vilde webdesign på www.bruteforce.dk, men som sagt, jeg stopper her. Smider dig på min ignore-liste, for det her er simpelthen for plat.

TILBAGE TIL EMNET

Mon ikke jeg kan hive omkring 5K hjem på den spand - Hvis jeg altså kan finde en køber?
Gravatar #28 - themuss
14. dec. 2006 19:32
stop *pive* av av
Gravatar #29 - MiniatureZeus
14. dec. 2006 19:53
#27 Spook
Der fik du da lige gravet dig længere ned end themuss...
Gravatar #30 - Spook
14. dec. 2006 20:02
#29: Det vil jeg nu ikke mene: Han snakker om cancer og vuggedød til min familie, det mener jeg selv var lavmålet.
Gravatar #31 - themuss
14. dec. 2006 20:13
Hold dog din kæft, Søren. Jeg quoter lige mig selv, angående hvad jeg skriver, for du evner tydeligvis ikke at jonglere alle fakta samtidig:
jeg er ked af, hvis du mener, jeg på et eller andet plan ønsker disse ting skal ske, slet ikke. Jeg er bare en anelse mere realistisk omkring mit liv, end du åbenbart er omkring dit.
Er det dit liv, jeg taler om... Slap af du er da en selvcentreret idiot uden sammenligning.

Det er rimeligt modigt at gå på et offentligt forum og prale med sit (efter min mening fuldstændigt ligegyldige) superfede liv og sin superfede bil.

Der er rimeligt mange mennesker, hvor tingene løber skævt af den ene eller anden grund, og dem sidder du bare og voldhåner hele bundtet. Flot mand, virkelig stort af dig!

Jeg regner med dit barn bliver en rigtig omgængelig knægt med den favnende farmand, du tilsyneladende er.
Gravatar #32 - Ormen
14. dec. 2006 20:45
@themuss: Er der noget galt med SME? Er selv lykkelig (uviden?) bruger af det, men hvis det har brister vil jeg da være glad for at vide det... ?
Gravatar #33 - themuss
14. dec. 2006 20:54
#32 Nej, det er længe siden, jeg har haft med det at gøre, men det er vel et helt fint operativ system. Jeg synes selv, SME er et helvede at konfigurere, men det kan være, andre synes templates osv er federe at sidde med end feks FreeBSD, som jeg selv bruger.

Grunden til jeg hohoer af SME er fordi DET ER FUCKING JUL! *host* og grunden til, at jeg henviser til FreeBSD, er at FreeBSD kører raid native, mens jeg ikke går ud fra SME gør det, og det derfor er noget lort at sætte op.

Jeg regner med SME og raid er et helvede at sætte op til at spille sammen, men det kan være templates og kernel compiles, boot ting osv. er blevet nemmere at håndtere siden jeg prøvede en SME.

Så deeet... Brister tror jeg ikke, det har, men jeg synes, det er tungt og klodset.
Gravatar #34 - MiniatureZeus
14. dec. 2006 21:00
hahahahahahahahahahaha rofl I er jo syge! hahah ;P hahahaha
skændes over noget i egentlig begge to syntes er meget godt! ahhaha tak for et godt grin... smutter i seng nu.. kan ikke klare flere afsløringer nu! ;P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login