mboost-dp1

Ballmer states that Windows is not selling well, next gen Surface in testing

Gå til bund
Gravatar #2 - Chewy
24. jul. 2013 22:37
Det kan da vel hellere ikke komme som en overraskelse...
Jeg har i hvertfald følt mig pisset på af MS over det sidste stykke tid...
Gravatar #3 - Clauzii
24. jul. 2013 22:49
De har i hvert fald ikke været så heldige med deres seneste satsninger. Man må håbe at de ser det kæmpe vink med vognstangen.
Gravatar #4 - Chewy
24. jul. 2013 22:53
Deres træk med startknappen i 8.1 siger mig at de ikke har fattet en meter.

Kunderne: Vi kan ikke lide startskærmen. Vi mangler en startmenu.
MS: Her er en knap der går direkte til startskærmen....

Tak for lort...
Gravatar #5 - Clauzii
24. jul. 2013 22:57
De har mistet MANGE MSere på den konto, ja. Omvendt må de jo så tjene lidt ind på Win7, der jo så burde sælge rimeligt godt stadigvæk.
Gravatar #6 - Magten
24. jul. 2013 23:35
Chewy (4) skrev:
Deres træk med startknappen i 8.1 siger mig at de ikke har fattet en meter.

Kunderne: Vi kan ikke lide startskærmen. Vi mangler en startmenu.
MS: Her er en knap der går direkte til startskærmen....

Tak for lort...
Nu var den egentlige grund til at de tilføjede startknappen igen faktisk at folk ikke syntes det var intuitivt hvordan man kom til startskærmen.

Men det andet lyder selvfølgelig bedre ;)
Gravatar #7 - Chewy
24. jul. 2013 23:39
Jeg har ærligt talt ikke læst en eneste officiel udtalelse fra MS med hensyn til den nye startknap.
Så aner ikke hvad de har brugt af undskyldning...
Gravatar #8 - Magten
24. jul. 2013 23:47
Det gør ikke ligefrem dit indlæg bedre :p
Gravatar #9 - Chewy
25. jul. 2013 00:11
Det er skam ikke fordi at jeg ikke har ledt.
Men det virker for mig som om at de så vidt muligt ikke vil tale for meget om det..
Gravatar #10 - Nåkja
25. jul. 2013 09:08
Magten (6) skrev:
Men det andet lyder selvfølgelig bedre ;)

Rigtig mange har efterspurgt startmenuen, så det lyder ikke blot bedre. Det er meget reelt.
Gravatar #11 - Magten
25. jul. 2013 09:23
478907111414718754684 (10) skrev:
Rigtig mange har efterspurgt startmenuen, så det lyder ikke blot bedre. Det er meget reelt.
Det er meget muligt. Men det var altså ikke grunden til at startknappen blev genindført, det var pga kritikken om at en usynlig knap ikke var intuitivt - hvilket jo er reelt nok.
Gravatar #12 - Nåkja
25. jul. 2013 09:28
Magten (11) skrev:
478907111414718754684 (10) skrev:
Det er meget muligt. Men det var altså ikke grunden til at startknappen blev genindført, det var pga kritikken om at en usynlig knap ikke var intuitivt - hvilket jo er reelt nok.

Det er jeg klar over. Problemet er at MS ikke lytter nok til deres brugere. De har alt for travlt med at presse Mordern UI igennem, i endnu en forfejlet satsning på at touch vil blive et praktisk interface til professionelle.
Gravatar #13 - mbw2001
25. jul. 2013 10:06
Hvis MS lyttede til brølehovederne på nettet så ville vi stadigvæk sidde med en NT klon.

Win 8 har sine børnesygdomme og kræver noget tilvending. Men 90% af piveriet skyldes at folk insisterer på at ville gøre tingene på den gamle måde i stedet for at prøve noget nyt.
Gravatar #14 - Nåkja
25. jul. 2013 10:14
mbw2001 (13) skrev:
Hvis MS lyttede til brølehovederne på nettet så ville vi stadigvæk sidde med en NT klon.

"Brølehovederne" har en ret gode pointer:
Touch egner sig ikke til længerevarigt arbejde. Det giver gorillarm.
Du bliver kastet rundt mellem to grænseflader, der ikke er kompatible.
Der er langt rundt mellem felter, du kan klikke på i Metro launcheren. Det kan give museskader.
Metro launcheren er uoverskuelig at navigere i, og egner sig bedst til touch på en tablet PC.
Gravatar #15 - mbw2001
25. jul. 2013 10:44
478907111414718754684 (14) skrev:
mbw2001 (13) skrev:

JEG synes at "Brølehovederne" har en ret gode pointer:
JEG tror at Touch egner sig ikke til længerevarigt arbejde. Det giver gorillarm.
JEG føler at Du bliver kastet rundt mellem to grænseflader, der ikke er kompatible.
Der er langt rundt mellem felter, du kan klikke på i Metro launcheren. Det kan give museskader.
JEG synes at Metro launcheren er uoverskuelig at navigere i, og egner sig bedst til touch på en tablet PC.

Jeg synes det er meget få gode pointer jeg har hørt.
Du behøver ikke bruge touch. Jeg har personligt kun brugt det på ikke-touchbaserede enheder.
Langt rundt mellem felter? Eksempel?
Jeg synes at Metro launcheren er fantastisk nem at finde rundt i.
Pin de programmer du bruger ofte, og til resten skriver du bare navnet på programmet og klikker på ikonet. Det er sq ikke uoverskueligt.
Gravatar #16 - Nåkja
25. jul. 2013 10:47
mbw2001 (15) skrev:
Langt rundt mellem felter? Eksempel?

På min PC med Win 7 kan jeg klikke på alle mine apps indenfor et område der optager 1/8 af skærmen.
Gravatar #17 - mbw2001
25. jul. 2013 10:48
Og du finder det mere overskueligt at presse alting ned på 1/8 af skærmen? Spild af skærmareal...
Gravatar #18 - Nåkja
25. jul. 2013 10:50
mbw2001 (17) skrev:
Og du finder det mere overskueligt at presse alting ned på 1/8 af skærmen? Spild af skærmareal...

Ja, så slipper jeg for at køre musen rundt over hele skærmen.
Gravatar #19 - mbw2001
25. jul. 2013 10:54
Lyder som om du burde sætte sensitivity op på din mus.

Jeg kan flytte min mus fra den ene ende af min skærm og til den anden ved at flytte min hånd ca. 2 cm... Den daglige motion jeg får ud af det er ikke noget der slår mig ihjel. Slet ikke i forhold til andet brug.

Du kan ikke kalde de at komplicere menuen at du skal flytte musen en cm mere mod at du til gengæld ikke skal i gennem undermenuen og scrollbars for at finde det du leder efter.
Gravatar #20 - Nåkja
25. jul. 2013 11:20
mbw2001 (19) skrev:
Lyder som om du burde sætte sensitivity op på din mus.

Ja, for det er nemlig skide smart at jeg skal ændre al interaktion i windows for at tilpasse mig...
Gravatar #21 - Ronson ⅍
25. jul. 2013 11:46
mbw2001 (17) skrev:
Kørte du med enorme ikoner på skrivebordet før win8?
Gravatar #22 - mbw2001
25. jul. 2013 15:09
Præcis det argument jeg havde forventet ville komme.
"Jeg vil ikke tilpasse mig. Jeg vil have at alt tilpasser sig mig. Helst uden noget som helst ændrer sig... Nogensinde..."

Derudover: Hvis du frygter museskader af at flytte din mus fra den ene side af skærmen til den anden vil jeg anbefale at du ændrer din måde at interagere med computeren.

Nej.
Gravatar #23 - Hubert
25. jul. 2013 15:12
mbw2001 (22) skrev:
Præcis det argument jeg havde forventet ville komme.
"Jeg vil ikke tilpasse mig. Jeg vil have at alt tilpasser sig mig. Helst uden noget som helst ændrer sig... Nogensinde..."

Jeg tvivler på at der er ret mange hvis nogen der ikke vil skifte måden man løser en given opgave på hvis man kan se at den nye måde faktisk er smartere end den gamle. Det handler for nogle mennesker om manglende merværdi ved et skifte til metro... :)
Gravatar #24 - Chewy
25. jul. 2013 15:38
@ #23

Præcist...
Jeg er ufattelig omstillingsparat, hvis skiftet giver en højere effektivitet.
Hvis det ikke gør det, men snarer gør mig mindre effektiv. Så vil jeg gøre alt hvad der står i min magt for at gøre det effektivt igen.
Hvilket jeg netop har gjort med Classic Shell...
Gravatar #25 - TheAvatar
25. jul. 2013 16:34
Og nu er en del af "brølehovederne" også det der giver dem mad på bordet, så det skader måske ikke at lytte lidt...?

Kan godt være, at det nye er smart, men er det nemmere, mere effektivt og mere praktisk? Det er ikke min og vores kunders oplevelse.
Der skal oftere flere klik/tastetryk til.
Og søgefunktionen er ikke brugervenlig. Brugeren skal på forhånd vide hvilken kategori (apps/settings/files) man vil søge i. Det ved almindelige mennesker altså ikke nødvendigvis lige på forhånd. Det giver mere bøvl.
Hvis programmer, f.eks. Office installeres som bruger1, så kan bruger2 mv. på samme maskine ikke umiddelbart se programmerne. Så skal man per bruger på en eller anden måde få dem fundet frem. Bøvlet, der var det MEGET nemmere førhen. En systemwide install gjorde tingene tilgængelige.... systemwide.

Det er bøvlet og ikke intuitivt at logge ud.

Som andre skriver, så er knapperne store og bøvlede og alt for touchbaseret.

Modern UI apps er forvirrende for brugere (browseren f.eks.). Lukning ved at trække hænderne, øh musen ned over skærmen. Ikke det folk er vant til, og ikke sådan alle andre ikke Modern UI programmer virker.
Det kan være bøvlet at få de genveje mv. frem som brugerne ønsker. F.eks. en gammeldags Internet Explorer i Modern UI.

Det er alt for touchbaseret - sikkert fint til touchbrug, men hvor stor en procentdel er det lige? Så længe man skal være produktiv, så bruger man ikke touch.

Det er for anderledes, bøvlet, mindre effektivt og for lidt ting hvor brugeren tænker "wow, det er sgu godt nok smart" til at det vinder over ulemperne.
Gravatar #26 - Magten
25. jul. 2013 17:09
TheAvatar (25) skrev:
Og nu er en del af "brølehovederne" også det der giver dem mad på bordet, så det skader måske ikke at lytte lidt...?
Det kommer an på hvor mange de rent faktisk er. Få utilfredse råber typisk højere end mange tilfredse.
Gravatar #27 - TheAvatar
25. jul. 2013 17:23
Jo, helt sikkert, men dog repræsenterer en del af brølehovederne også de almindelige kunder, f.eks. IT-leverandører på vegne af deres kunder, så én bruger godt kan larme for flere hundrede.
Men jo, der er da også helt sikkert en del af folket, som brokker sig kun for at brokke sig, og de benytter sikkert oven i købet en piratkopi...
Gravatar #28 - Nåkja
25. jul. 2013 21:15
Chewy (24) skrev:
@ #23

Præcist...
Jeg er ufattelig omstillingsparat, hvis skiftet giver en højere effektivitet.
Hvis det ikke gør det, men snarer gør mig mindre effektiv. Så vil jeg gøre alt hvad der står i min magt for at gøre det effektivt igen.
Hvilket jeg netop har gjort med Classic Shell...

Amen bro.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login