mboost-dp1

Argh microsofts lorte aktiveringspis :@

Gå til bund
Gravatar #1 - simonsweb
11. nov. 2006 21:04
Hejsa.

Grr (undskyld mit sprog). Jeg er simpelthen ved at være så træt af microsofts lorte aktiveringssystem. Det kan da ikke være rigtigt at man ikke kan formatere sin computer?

Problemet er jo at når man har installeret windows xp /formateret den så vil windows jo automatisk have at man skal
aktivere systemet igen - Og det kan man jo selfølgelig ikke fordi man allerede har gjort det igen...

Nogle idéer / Foreslag til hvad jeg kan gøre?
Kunne jo ringe ind til dem og brokke mig - Ja min windows cd er fuldt lovligt!

//Simon
Gravatar #2 - hgul
11. nov. 2006 21:11
Aktiverer over telefon.

Når den er aktiveret, er det en god idé at tage backup af "C:/windows/system32/wpa.dbl". Næste gang du skal reinstallere windows (med det samme hardware) skal du omdøbe den wpa.dbl fil der er til wpa.bak og ligger derefter din backup af filen ind. Så slipper du for den trælse telefonaktivering.
Gravatar #3 - simonsweb
11. nov. 2006 21:17
#2... ok prøver dette - Er det ikke mærkeligt at det skal være så besværligt ?:S
Gravatar #4 - hgul
11. nov. 2006 21:19
#3 Jo. Men Microsoft må jo kunne lide at besvære sine kunder. Det er lidt sørgeligt, at det rent faktisk er nemmere at bruge ulovligt software end lovligt.

Heldigvis fungerer Microsoft's telefonaktivering ret godt, selvom det ikke er altid man får fat på en dansk medarbejder.
Gravatar #5 - jeldtoft
12. nov. 2006 10:28
Jeg har et par gange fået fat i svenskere og englændere.. De var lige til at forstå. Men den gang jeg fik fat i en dansker, spurgte jeg om man ikke kunne få sin key "resettet". Men ak. Jeg skal altid ringe ind, og have fat i en fra kundeservice. Jeg sagde til han, at det var nemmere at bruge ulovligt software i stedet for alt det pis. Han svarede selvfølgelig at de ville "tage det op til overvejelse".
Gravatar #6 - KaW
12. nov. 2006 17:52
Ja, jeg er gået over til pirateri af Windows. Næste re-install af Windows bliver af en downloadet kopi med SP2.

Først får man fat i en robot hvor man skal indtaste nummeret på skærmen, min erfaring er at det aldrig virker, og at de med vilje har ødelagt den. Efter det skal man have fat i en medarbejder, og ringer du efter kl. 18? Too bad. Jeg har endda prøvet at blive lukket ude af min egen computer og kunne ikke åbne op før jeg fik aktiveret.

Jeg har også prøvet at ringe på deres betalingsnummer, det virker heller ikke, supporterne stopper ved samme tidspunkt og man rammer stadig den samme dumme defekte robot.
Gravatar #7 - Fafler
12. nov. 2006 18:51
Jeg forstår ikke hvordan det kan betale sig for Microsoft. Dem der vil piratkopiere gør det alligevel. Men Microsofts avance på en XP licens bliver da en del mindre når der også skal betales løn til telefonsupporterne.

Hvad sker der når Microsoft stopper med at supporte XP? Kan de så bare ikke aktiveres længere eller hvordan?
Gravatar #8 - MiniatureZeus
13. nov. 2006 08:22
Piratsnak
[spoiler] Altså helt ærlig så er det squ nemmere at smutte end på www.serials.ws, finde en key. Downloade en validator package fra www.piratebay.org og aktivere og så er du igang...
For mig er det umådeligt hurtigere end at skulle gennemrode diverse skabe og blade for at finde den skide serial key! og så skulle ringe til ms er da endnu værre...
Faktisk har jeg et helt lovligt Windows XP pro derhjemme, men gider sq ikke spilde så meget tid på at aktivere osv altid...[/spoiler]
Piratsnak slut^^
Gravatar #9 - Kadann
13. nov. 2006 12:00
#8 -

Du kunne evt. gemme din key et sted hvor du kan finde den, så var du fri for at rode alt muligt igennem. Manglende ordenssans er måske den ringeste undskyldning jeg har hørt til dato. ;)
Gravatar #10 - fidomuh
14. nov. 2006 08:21

Der maa jeg give dig ret, det er faktisk den daarligste undskyldning jeg har hoert :D

Har du overvejet at lave en slipstreamet cd med din cd-key i?

Eller evt kan du jo skrive din key ned i et dokument ?

Jeg har alle mine keys liggende paa firmaets krypterede server, det fungerer helt fint :)
Gravatar #11 - MiniatureZeus
14. nov. 2006 08:31
Altså ved godt at det er en utrolig dårlig og lousy undskyldning og normalt så gemmer jeg dem også på i en krypteret fil på min HDD, men min HDD brændte sammen og så var den altså væk og kunne så ikke finde coveret til den...
Men altså nu venter jeg til Vista kommer i den engelske version, for damn den danske er dårligt oversat...!
Gravatar #12 - Fjolle
14. nov. 2006 12:42
Eh... hvor har du prøvet den danske version af vista?
Gravatar #13 - MiniatureZeus
14. nov. 2006 12:44
#12 Fjolle
Weee hvor det kører for mig... mener den danske XP....
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login