mboost-dp1

Apple TV / Airplay

Gå til bund
Gravatar #1 - Claus Jørgensen
27. sep. 2014 14:51
Jeg overvejer at købe Apple TV / Airplay som erstatning for min Xbox 360 (der kun bruges som mediecenter).

Nogen der har erfaring med overstående? Synes ikke rigtigt at kunne finde gode forklaringer på hvad forskellen er, og hvordan det integerer med TV / PC / Router.
Gravatar #2 - Christensen
27. sep. 2014 18:21
Ved ikke om jeg ville kalde det erfaring, men jeg har da et Apple TV(ATV) jeg benytter til at se film og høre musik vha.
Jeg vil for det første påpege at (hvad jeg husker) det ikke virker med andet en Mac/Apple produkter(iPhone/iPad osv.).
I mit setup er ATV tilsluttet min surround reciever som benyttes til at få billede ført videre til min fladskærm.
Når jeg skal se film kommer billede på fladskærm og lyd gennem mit anlæg.
Alt er tilsluttet med HDMI og opsætningen er nok noget af det letteste jeg har oplevet! (tæt på Plug & Play).
Alt afspilning (musik og video/film) foregår trådløst, og sidder derfor i sofaen og vælger film på min mac og der streames derefter i bedste kvalitet (jeg har endnu ikke oplevet lag/hakkende) film, de gange jeg har gjort det.
Derudover synes jeg prisen er meget fordelagtig og strømforbruget er noget at det laveste på markedet (var det hvertfald da jeg købte det).
Jeg har overvejet at købe noget Sonos, men den "lille kasse" gør arbejdet formidabelt og Sonos har ikke mulighed for film/video.
Alt i alt er det min bedste elektronik investering og vil anbefale det til alle som ikke gider "spilde" tid med setup og synergien (mellem apple produkter er god).

Disclamers: Jeg er ikke Apple Fanboy, jeg er bare meget glad for ting jeg ikke skal bruge tid på at lave en masse setup og synergi er noget af det bedste jeg ved, da jeg derved ikke skal tænke på om ting virker sammen.

Håber det kunne bruges.

Kim
Gravatar #3 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
27. sep. 2014 19:00
Har et Apple TV, og er glad for det.

Du kan bruge et program som f.eks. AirParrot til Windows, så kan du også streame lyd og whatever fra Windows.
Gravatar #4 - Claus Jørgensen
27. sep. 2014 19:29
Er det nok at have en Apple TV box, eller skal man *også* investere i AirPlay for at få det til at fungere trådløst?

Plan er at bruge det fra iPhone/iPad/MacBook, ikke Windows. Hvis det virker på Windows er det et plus ;)
Gravatar #5 - markjensen
27. sep. 2014 19:34
Claus Jørgensen (4) skrev:
eller skal man *også* investere i AirPlay for at få det til at fungere trådløst?

AirPlay er ikke en router hvis det er det du tror

Og hvis det ikke er det du tror, så nej, AirPlay-protokollen skal du ikke betale for. Den "følger med". Apple tv ville være pænt nederen uden (medmindre man vil nøjes med netflix)
Gravatar #6 - rumagenten
27. sep. 2014 19:37
er atv3 blevet hacket så man kan få xbmc osv på? eller har plex lavet en app?
Gravatar #7 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
27. sep. 2014 19:51
Jeg tror du tænker på en router :)
Det kan bruges med alle (nyere) Apple enheder, samt Windows via
AirParrot

Nej. Ikke endnu.
Gravatar #8 - Slettet Bruger [2931522011]
27. sep. 2014 19:55
rumagenten (6) skrev:
er atv3 blevet hacket så man kan få xbmc osv på? eller har plex lavet en app?

Hvis man ønsker at bruge Plex og streaming fra nettet, så er Chromecast de 270 kroner værd. Ønsker man screencast, så er Chromecast ikke optimal hvis det er grafik/film, der har jeg opfattelsen af at AirPlay er langt bedre.

[on-topic]
Apple TV er vel et mediecenter og AirPlay er vel på en måde screen mirroring som Miracast og WiDi.
Gravatar #9 - markjensen
27. sep. 2014 20:12
IT-ekspert Yvossen (8) skrev:
AirPlay er vel på en måde screen mirroring som Miracast og WiDi.

Nej, navnet AirPlay bruges også om overførsel af lyd og video i ikke-realtime.
Gravatar #10 - Claus Jørgensen
27. sep. 2014 20:47
Jeg tænker mere på hvad forskellen på disse to er:

http://store.apple.com/se/appletv

http://store.apple.com/se/product/MC414Z/A/airport...

Hvis Airport "bare" er en fancy udgave af en router, er det ikke nødvendigt. Dog har jeg ikke adgang til at sætte min router op (den er kontrolleret af bredbåndsleverandøren).

Dvs. jeg kan købe en Apple TV box, og koble den til mit TV, og min router, og så er alting a go?
Gravatar #11 - markjensen
27. sep. 2014 21:16
Claus Jørgensen (10) skrev:
Dvs. jeg kan købe en Apple TV box, og koble den til mit TV, og min router, og så er alting a go?

Jep
Gravatar #12 - Rubenz
28. sep. 2014 02:04
Claus Jørgensen (10) skrev:
Jeg tænker mere på hvad forskellen på disse to er:

http://store.apple.com/se/appletv

http://store.apple.com/se/product/MC414Z/A/airport...

Hvis Airport "bare" er en fancy udgave af en router, er det ikke nødvendigt. Dog har jeg ikke adgang til at sætte min router op (den er kontrolleret af bredbåndsleverandøren).

1: Smid ledninger til Apple TV
2: Find Iphone/Ipad, som er på samme netværk
3: Start video fra App/Hjemmeside på Iphone/Ipad
4: Tryk på Airplay iconet for at sende det til Apple TV.

Tror det er hele guiden.

Selve App delen på AppleTV er meget lackluster lige nu, især i Danmark. Man kan ikke tilføje nogen, men kun "hide" de ubrugelige.
Liste over Apps i DK
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login