mboost-dp1

Apple QQ tråden

Gå til bund
Gravatar #51 - m910q
16. okt. 2014 08:56
Det er jeg klar over. Men med lag mister man også sin præcision.

Hvis du aldrig har oplevet det, er det nok fordi du ikke er særlig følsom over for lag. Jeg er til gengæld. Jeg kan ikke holde ud at bruge en trådløs mus alene på grund af dette.

En iMac (med trådløs Magic Mouse) er bare det værste scenarie jeg har oplevet. Måske på nær nogen TV/PC hybrid skærme med ekstremt meget input-lag.
Jeg har ikke kunne finde noget information på, om det skulle være rettet endnu. Kan være jeg skal gå ned i en butik og prøve igen :)
Gravatar #52 - Claus Jørgensen
16. okt. 2014 09:16
... der synes at Finder er lort. "Open Downloads" fra Chrome virker ikke hvis Finder allerede har et vindue "åbent".

... der synes det er så idiotiske at apps ikke lukker, når man lukker det sidste åbne vindue.

... ctrl+left/right skal dø ved kølle!
Gravatar #53 - Claus Jørgensen
16. okt. 2014 09:21
og hvor i helvede kan man ikke have ordenligt keyboard repeat speed?!? ALTING ER SÅ LANGTSOMT
Gravatar #54 - markjensen
16. okt. 2014 09:23
Claus Jørgensen (53) skrev:
og hvor i helvede kan man ikke have ordenligt keyboard repeat speed?!? ALTING ER SÅ LANGTSOMT

Også efter du har ændret det i indstillinger? Ellers kan du sikkert bruge en terminalkommando til at sætte til værdier der ligger uden for "standardområdet".
Gravatar #55 - markjensen
16. okt. 2014 09:24
Claus Jørgensen (52) skrev:
... ctrl+left/right skal dø ved kølle!

Så slå det dog fra?
Gravatar #56 - Slettet Bruger [344410569]
16. okt. 2014 09:33
markjensen (54) skrev:
Også efter du har ændret det i indstillinger? Ellers kan du sikkert bruge en terminalkommando til at sætte til værdier der ligger uden for "standardområdet".

Som når alle OSX animationer er ved at kvæle min knapt så kære lille Mac mini og den lagger gennem alle animationerne, så er der også bare lige 4 kommandoer i terminal og så er der stadig laggy animationer der ikke er slået fra. Men det hjalp dog med nogle.
Gravatar #57 - amaby
16. okt. 2014 09:34
... der synes at Finder er lort. "Open Downloads" fra Chrome virker ikke hvis Finder allerede har et vindue "åbent".

Det har jeg ikke tænkt over før, men jeg kan godt se det ikke virker optimalt. Vinduet Finder med downloads åbner op, dog bagved Chromes vindue. Dette er ikke et problem i Safari, så må være fordi Chrome sætter sig selv i fokus selvom det åbner Finder op.

... der synes det er så idiotiske at apps ikke lukker, når man lukker det sidste åbne vindue.

Det er jo hver sin smag. Jeg syntes personligt det er rart at eks Pages, photoshop, Safari etc. ikke skal startes op fra bunden hvis jeg har lukket det sidste vindue. Så har jeg fuld kontrol over hvornår en app skal lukkes helt ned.

Det giver heller ikke de situationer som det kan give på Windows, hvor man normalt slutter en app når man trykker på det røde kryde, men det fx ikke gør i Skype, Viper og Spotify. På OSX ved man at en app først er helt lukket når man "quitter".

Men det hele handler jo bare om tilvending af systemet. Da jeg gik fra Windows til OSX virkede nogle ting også mærkelig. Nu syntes jeg lige det omvendte.

Som når alle OSX animationer er ved at kvæle min knapt så kære lille Mac mini og den lagger gennem alle animationerne, så er der også bare lige 4 kommandoer i terminal og så er der stadig laggy animationer der ikke er slået fra. Men det hjalp dog med nogle.

Hvis du mener animationer som vinduers minimering kan du i Indstillinger > Dock, ændre effekten fra Genie-effekt til Skaleringseffekt. Det syntes jeg går hurtigere. Du kan også slå forstørrelse af ikoner af i Docken, hvis du ikke allerede har gjort det.
Gravatar #58 - markjensen
16. okt. 2014 09:36
amaby (57) skrev:
Men det hele handler jo bare om tilvending af systemet. Da jeg gik fra Windows til OSX virkede nogle ting også mærkelig. Nu syntes jeg lige det omvendte.

Siger du at der kan være forskel på systemer? Og jeg som gik og troede at alt var perfekt i Windows og at alle andre OS'ers mål må være at blive ligesom det.
Gravatar #59 - Claus Jørgensen
16. okt. 2014 09:37
XCode er lavet af random idioter

"enter" midt i en linje flytter fokus ned på linjen EFTER den man redigerede. Arrow-Up flytter fokus TO LINJER OP.

Så man skal altså: enter, arrow-up, arrow-down for at flytte fokus tilbage på den linje man lige splittede i to.

DØD VED KØLLE!!!!
Gravatar #60 - markjensen
16. okt. 2014 10:13
Bruger du betaen? Det lyder som en bug (hvis jeg ellers forstår dig korrekt).
Gravatar #61 - Claus Jørgensen
16. okt. 2014 10:49
markjensen (60) skrev:
Bruger du betaen? Det lyder som en bug (hvis jeg ellers forstår dig korrekt).
Nej, det er whatever fra App Store.

Xcode er en omgang seriøst lort som ingen der har brugt Visual Studio nogensinde kunne tage seriøst.
Gravatar #62 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. okt. 2014 10:56
IT-ekspert Yvossen (56) skrev:

Lagger? What? Du holder den forkert. Jeg kan anbefale et custom vægbeslag printet af den kære sgt.borup
Gravatar #63 - Slettet Bruger [344410569]
16. okt. 2014 10:58
PHP-Ekspert Thoroughbreed (62) skrev:
Lagger? What? Du holder den forkert. Jeg kan anbefale et custom vægbeslag printet af den kære sgt.borup

F.eks. maksimér animationen kører synligt ujævnt/laggy på min Mac mini. Desuden er den komplet irrelevant og ligegyldig, den skal bare væk.
Gravatar #64 - Claus Jørgensen
16. okt. 2014 11:03
... der hører at Yosemite er blevet frigivet. Stay tuned for more QQ about the latest and greatest worst OSX version evah!
Gravatar #65 - markjensen
16. okt. 2014 11:03
IT-ekspert Yvossen (63) skrev:
F.eks. maksimér animationen kører synligt ujævnt/laggy på min Mac mini. Desuden er den komplet irrelevant og ligegyldig, den skal bare væk.

At den lagger er nederen. At den er ligegyldig er jeg uenig i. Jeg synes i Windows at det er meget irriterende at når jeg trykker på knappen, så aner jeg ikke hvor vinduet hopper hen (når man går fra maksimeret til ikke-maksimeret).
Gravatar #66 - markjensen
16. okt. 2014 11:05
Claus Jørgensen (64) skrev:
... der hører at Yosemite er blevet frigivet. Stay tuned for more QQ about the latest and greatest worst OSX version evah!

Hvor har du hørt det? Er det ikke først i aften? Hvis det overhovedet er i dag.
Gravatar #67 - Slettet Bruger [344410569]
16. okt. 2014 11:05
markjensen (65) skrev:
At den er ligegyldig er jeg uenig i. Jeg synes i Windows at det er meget irriterende at når jeg trykker på knappen, så aner jeg ikke hvor vinduet hopper hen (når man går fra maksimeret til ikke-maksimeret).

Det er ikke et problem jeg oplever. Tilgengæld lag giver mig små ticks.
Gravatar #68 - Claus Jørgensen
16. okt. 2014 11:07
markjensen (66) skrev:
Hvor har du hørt det? Er det ikke først i aften? Hvis det overhovedet er i dag.
Ups, ja, det er først i dag California time (ie. i aften).

Mine kollegaere var lidt for hurtige der! :P
Gravatar #69 - markjensen
16. okt. 2014 11:07
IT-ekspert Yvossen (67) skrev:
Tilgengæld lag giver mig små ticks.

Det kan jeg godt forstå. Jeg håber dog at Windows en dag får animationer (der er brugbare). Eller fx kunne jeg godt tænke mig at når jeg scroller i Outlook, så flytter listen sig rent faktisk imens jeg bevæger musen og ikke først når jeg slipper.
Gravatar #70 - Slettet Bruger [344410569]
16. okt. 2014 11:08
markjensen (69) skrev:
Eller fx kunne jeg godt tænke mig at når jeg scroller i Outlook, så flytter listen sig rent faktisk imens jeg bevæger musen og ikke først når jeg slipper.

Nu bruger jeg ikke Outlook, så jeg tror ikke jeg ved hvad du mener.
Gravatar #71 - markjensen
16. okt. 2014 11:10
IT-ekspert Yvossen (70) skrev:
Nu bruger jeg ikke Outlook, så jeg tror ikke jeg ved hvad du mener.

Forestil dig at du er rejset 10 år tilbage i tiden. Du går ind i dit mailprogram og ser en liste over dine mails. Du vil gerne lige scrolle igennem dem for at få et overblik. Du går i gang med at scrolle. Indholdet scroller ikke. Du slipper musen. Pludselig springer listen et eller andet random sted hen.
Gravatar #72 - markjensen
16. okt. 2014 11:16
IT-ekspert Yvossen (67) skrev:
Det er ikke et problem jeg oplever. Tilgengæld lag giver mig små ticks.

Du kan vist slå det fra ser det ud til. Jeg har dog ikke selv afprøvet det.
Gravatar #73 - markjensen
16. okt. 2014 11:23
Claus Jørgensen (68) skrev:
Ups, ja, det er først i dag California time (ie. i aften).

Mine kollegaere var lidt for hurtige der! :P

Men er du sikker på det er i dag? GM er så vidt jeg ved ikke udkommet.
Gravatar #74 - Slettet Bruger [344410569]
16. okt. 2014 11:25
markjensen (72) skrev:
Du kan vist slå det fra ser det ud til. Jeg har dog ikke selv afprøvet det.

Det vil jeg prøve når jeg kommer hjem. Der er lidt flere kommandoer end i mit sidste forsøg. Det kan være dét her gør det. Jeg skal dog lige flytte HDMI kabel og USB til KVM-switch, da min Raspberry Pi har taget pladsen som Mac'en havde.

markjensen (71) skrev:
Forestil dig at du er rejset 10 år tilbage i tiden. Du går ind i dit mailprogram og ser en liste over dine mails. Du vil gerne lige scrolle igennem dem for at få et overblik. Du går i gang med at scrolle. Indholdet scroller ikke. Du slipper musen. Pludselig springer listen et eller andet random sted hen.

Kom lige til at tænke igen, jo jeg har en Outlook her på min Mærsk desktop og der synes jeg ikke jeg kan få den til at gøre hvad du beskriver.
Gravatar #75 - markjensen
16. okt. 2014 11:28
IT-ekspert Yvossen (74) skrev:
Kom lige til at tænke igen, jo jeg har en Outlook her på min Mærsk desktop og der synes jeg ikke jeg kan få den til at gøre hvad du beskriver.

Det kan være vi har forskellige versioner så. Det kan være det er blevet bedre nu. Har de så også lavet så alle knapperne i dialogboksene ikke bare er fx "Ja" og "Nej" så man ikke behøver læse de mange linjer der står ovenover? Eksempelvis når man vil gemme en mail som kladde (ved tryk på kryds).
Gravatar #76 - Slettet Bruger [344410569]
16. okt. 2014 11:37
markjensen (75) skrev:
Det kan være vi har forskellige versioner så. Det kan være det er blevet bedre nu.

Microsoft Office 2010 Professional Plus

markjensen (75) skrev:
Har de så også lavet så alle knapperne i dialogboksene ikke bare er fx "Ja" og "Nej" så man ikke behøver læse de mange linjer der står ovenover? Eksempelvis når man vil gemme en mail som kladde (ved tryk på kryds).

Jeg forstår ikke hvad du mener. Knapperne er yes/no/cancel her, men jeg ved ikke hvad du mener du med de mangle linjer.
Gravatar #77 - markjensen
16. okt. 2014 11:44
IT-ekspert Yvossen (76) skrev:
Microsoft Office 2010 Professional Plus

Samme her

IT-ekspert Yvossen (76) skrev:
Jeg forstår ikke hvad du mener. Knapperne er yes/no/cancel her, men jeg ved ikke hvad du mener du med de mangle linjer.

Før fik jeg en dialog med mange linjer med noget med at den havde gemt noget af det og om jeg ville beholde kladden eller sådan noget. Alt det lort gad jeg ikke læse. Giv mig nogle knapper man kan bruge uden at skulle læse alt det crap.
Gravatar #78 - Slettet Bruger [916779654]
16. okt. 2014 11:47
Control Panel -> All Control Panel Items -> System -> Advanced systems settings -> Advanced -> Performance -> Flueben i Animate Controls and elements in windows

?
Der er flere ting man kan sætte derinde
Gravatar #79 - Slettet Bruger [344410569]
16. okt. 2014 11:54
markjensen (77) skrev:
Før fik jeg en dialog med mange linjer med noget med at den havde gemt noget af det og om jeg ville beholde kladden eller sådan noget. Alt det lort gad jeg ikke læse. Giv mig nogle knapper man kan bruge uden at skulle læse alt det crap.

Min siger

"Do you want to save changes?"
"Yes/No/Cancel"

En tryk på enter eller space og den siger ja.
Gravatar #80 - markjensen
16. okt. 2014 11:57
IT-ekspert Yvossen (79) skrev:
Min siger

"Do you want to save changes?"
"Yes/No/Cancel"

En tryk på enter eller space og den siger ja.

Det gjorde min også anden gang. Måske er det først efter noget tid den skifter til den anden. Men stadig, her har du samme problem. Hvorfor står der ikke "Save changes" "Discard changes" eller noget i stedet? Det er primitivt!!!!! DØD VED KØLLE!!! DET ER RANDOM IDIOTER DER HAR LAVET DET!!!
Gravatar #81 - markjensen
16. okt. 2014 11:57
SlettetBruger (78) skrev:
Control Panel -> All Control Panel Items -> System -> Advanced systems settings -> Advanced -> Performance -> Flueben i Animate Controls and elements in windows

?
Der er flere ting man kan sætte derinde

Skal man genstarte før det virker? Umiddelbart gør det ikke forskel på ikke-maksimer
Gravatar #82 - dub
16. okt. 2014 11:58
markjensen (73) skrev:
Men er du sikker på det er i dag? GM er så vidt jeg ved ikke udkommet.

Det er ikke umuligt det er idag. Oktober har hele tiden været målet og Marvericks GM fri gav de 1 eller 2 dage før fuld release.

IT-ekspert Yvossen (79) skrev:
"Yes/No/Cancel"

Knapper med Save Changes/Discard Changes/Cancel ville være bedre valg da man ikke behøver at læse teksten for at vide hvad knapperne gør.
Gravatar #83 - Slettet Bruger [344410569]
16. okt. 2014 12:02
Enig. Det ville give langt bedre mening.
Gravatar #84 - gramps
16. okt. 2014 13:22
amaby (57) skrev:
Dette er ikke et problem i Safari, så må være fordi Chrome sætter sig selv i fokus selvom det åbner Finder op.

Så er det kun på OS X. I Windows og Ubuntu flyttes fokus til Explorer hhv. Files.
Gravatar #85 - dub
16. okt. 2014 13:46
gramps (84) skrev:
Så er det kun på OS X. I Windows og Ubuntu flyttes fokus til Explorer hhv. Files.

På min maskine kommer Finder frem og viser filen.
Gravatar #86 - Claus Jørgensen
16. okt. 2014 14:35
dub (85) skrev:
På min maskine kommer Finder frem og viser filen.
Fokuser tilbage i Chrome, download en anden fil, tryk på det en gang mere, .... FAIL!
Gravatar #87 - Claus Jørgensen
16. okt. 2014 14:36
... der lige har lært at Mac folk anbefaler man installere en "regcleaner" til at fjerne filer som uninstallers ikke fjerner.

lol, typisk.
Gravatar #88 - Ronson ⅍
16. okt. 2014 14:55
markjensen (80) skrev:
Det gjorde min også anden gang. Måske er det først efter noget tid den skifter til den anden. Men stadig, her har du samme problem. Hvorfor står der ikke "Save changes" "Discard changes" eller noget i stedet? Det er primitivt!!!!! DØD VED KØLLE!!! DET ER RANDOM IDIOTER DER HAR LAVET DET!!!

Fordi effektivitet frem for alt. Hvis man ændrer en knaplabel så passer de naturlige Y/N genveje pludselig ikke. Og det er VIRKELIG irriterende.

Det pisser mig stadig af når jeg bruger f.eks. mspaint. Før kunne man ctrl-v, markere, ctrl-c, flytte mus op i højre hjørne og trykke N til at gemme. Det tog 2 sekunder at klippe noget ud af et billede til clipboard.

Nu skal man i stedet tage stilling til dette og gætte sig til genveje.

http://i.imgur.com/fNFJ1vM.png

Ja, man kan trykke ALT og se genvejstasterne, men hvorfor ændre de knapper, når nu det gamle, gennemprøvede, idiotsikre, nemme, genkendelige og effektive system virkede?

Alle dialogbokse bør være ens. En computer er et redskab der skal være forudsigeligt. Basta.
Gravatar #89 - Claus Jørgensen
16. okt. 2014 15:04
Ronson ⅍ (88) skrev:
En computer er et redskab der skal være forudsigeligt.
A Mac is not a computer - Ghost of Steve Jobs

MAC ER LORT, DØD VED KØLLE - Dolph
Gravatar #90 - markjensen
16. okt. 2014 15:05
Ronson ⅍ (88) skrev:
Ja, man kan trykke ALT og se genvejstasterne, men hvorfor ændre de knapper, når nu det gamle, gennemprøvede, idiotsikre, nemme, genkendelige og effektive system virkede?

Fordi de netop ikke er idiotsikre.

Ronson ⅍ (88) skrev:
Alle dialogbokse bør være ens. En computer er et redskab der skal være forudsigeligt. Basta.

"Er du sikker på at du vil slette dine ændringer? Ja Nej"
"Vil du gemme dine ændringer? Ja Nej"

(Find selv på længere spørgsmål der tager længere tid at afkode)
Gravatar #91 - markjensen
16. okt. 2014 15:15
Claus Jørgensen (87) skrev:
... der lige har lært at Mac folk anbefaler man installere en "regcleaner" til at fjerne filer som uninstallers ikke fjerner.

lol, typisk.

Altså til Windows eller hvad? :)

Hvis et program laver filer et andet sted, så er det vel ikke meget anderledes end at et Windows-program heller ikke nødvendigt rydder op efter alt sit lort. I øvrigt, hvilke programmer bruger uninstallers i OSX? Man trykker jo bare delete på programmet.
Gravatar #92 - Claus Jørgensen
16. okt. 2014 16:04
markjensen (91) skrev:
I øvrigt, hvilke programmer bruger uninstallers i OSX?
En hel del åbenbart. Jeg har ihvertfald fået installeret en 3 stykker hvor det var nødvendigt.

Og åbenbart så er det at fjerne en .app ikke nok til at rydde op alle dens plist settings etc. Ergo en "cleaner" app.
Gravatar #93 - Ronson ⅍
16. okt. 2014 16:19
markjensen (90) skrev:
Ronson ⅍ (88) skrev:

"Er du sikker på at du vil slette dine ændringer? Ja Nej"
"Vil du gemme dine ændringer? Ja Nej"

(Find selv på længere spørgsmål der tager længere tid at afkode)
Hvilken del af
Ronson ⅍ (88) skrev:
Alle dialogbokse bør være ens.
forstod du ikke?

Jeg gad godt se dig lave et rutediagram..
Gravatar #94 - markjensen
16. okt. 2014 16:20
For dialogbokse findes jo altid kun i én variant. Det er på ingen måde muligt at forestille sig et hav af spørgsmål de kunne stille.
Gravatar #95 - Claus Jørgensen
16. okt. 2014 17:12
markjensen (94) skrev:
For dialogbokse findes jo altid kun i én variant. Det er på ingen måde muligt at forestille sig et hav af spørgsmål de kunne stille.
Det er jo hele ideen i en dialogboks. Selv navnet i sig selv giver det væk.
Gravatar #96 - markjensen
16. okt. 2014 17:21
Det var sarkastisk
Gravatar #97 - Magten
16. okt. 2014 17:40
markjensen (71) skrev:
Den bliver du simpelthen nød til at uddybe. Hvordan scroller du, siden du er nød til at slippe musen (knappen?)?
Gravatar #98 - Hængerøven
16. okt. 2014 18:03
På plus siden kan alle Apples produkter paneres
Gravatar #99 - markjensen
16. okt. 2014 18:06
Magten (97) skrev:
Den bliver du simpelthen nød til at uddybe. Hvordan scroller du, siden du er nød til at slippe musen (knappen?)?

Ved at hive i scrollbaren. Scrollhjulet på musen er ikke altid hurtig nok til min smag. Jeg er nødt til at slippe fordi listen kun gentegnes der.
Gravatar #100 - gramps
16. okt. 2014 18:09
Ronson ⅍ (88) skrev:
Det pisser mig stadig af når jeg bruger f.eks. mspaint. Før kunne man ctrl-v, markere, ctrl-c, flytte mus op i højre hjørne og trykke N til at gemme. Det tog 2 sekunder at klippe noget ud af et billede til clipboard.

Så skal du være glad for at du ikke bruger Matlab til Linux. Ctrl+W er kopier, Ctrl+Y er sæt ind. Det giver lange løg.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login