mboost-dp1
Ach du lieber!!!
Jeg har næsten lige vejledt eller nok nærmere vildledt en tysker som ikke kunne andet end tysk. For dælen jeg stinker til det. Jeg slog konstant over i engelsk, selvom han ikke fattede en dyt af det. Når jeg gør grin med sproget går det fint og jeg forstår det udemærket, men når jeg skal føre en brugbar samtale ACH DU LIEBER AUGUSTIN!!!. Jeg har ikke haft tysk siden 9. klasse i 94-95 tror jeg det var. Jeg bestod med et fremragende 6-tal og brugte dette flotte 6-tal til at få merrit i tysk i datamekanikeruddannelsen. Det er da et forfærdeligt sprog.
Hehe jeg fik 6 i 9. klasse fordi jeg nervøst stammede et eller andet om politik (som de alligevel ikke forstod) :-)
Alt over 6 er spildt arbejde og blær!
Til min tysk eksamen i 9. klasse, sagde min tysklære hele tiden "warum", så det troede jeg var et godt ord, så det sagde jeg også hele tiden.
Grunden til at jeg bestod, var at hun mente at jeg havde forstået teksten godt nok, jeg sikkert godt kunne snakke tysk når det gjaldt og at jeg sagde min far havde en OOOOOprel! :P Det eneste som passede, var at min far vitterligt havde en Opel! :)
Til min tysk eksamen i 9. klasse, sagde min tysklære hele tiden "warum", så det troede jeg var et godt ord, så det sagde jeg også hele tiden.
Grunden til at jeg bestod, var at hun mente at jeg havde forstået teksten godt nok, jeg sikkert godt kunne snakke tysk når det gjaldt og at jeg sagde min far havde en OOOOOprel! :P Det eneste som passede, var at min far vitterligt havde en Opel! :)
Samme som #8, bortset fra at jeg fik 11 i 9. og 8 i 10. (dårlige lære).
På HTX fik jeg så 7 fordi min lære hadede mig. :-)
Den person der fik over 9 (han fik 10, som den eneste mener selv i dag at jeg lavede mere seriøst arbejde end han).
Nu er mit tysk niveau på vej op igen fordi jeg bor i Syddanmark. Forhåbentlig tilbage på det niveau jeg var på i 9. hvor jeg talte det temmelig OK.
På HTX fik jeg så 7 fordi min lære hadede mig. :-)
Den person der fik over 9 (han fik 10, som den eneste mener selv i dag at jeg lavede mere seriøst arbejde end han).
Nu er mit tysk niveau på vej op igen fordi jeg bor i Syddanmark. Forhåbentlig tilbage på det niveau jeg var på i 9. hvor jeg talte det temmelig OK.
Og det er sjovt nok den samme historie, som jeg kan fortælle. Hele Danmarks befolkning må have et virkeligt ambivalent forhold til det sprog, fordi vi ved godt, at det er vigtigt for os at kunne, men det lader ikke til, at nogle virkelig anstrenger sig for at lære det... Hmm.
Jeg fik 9 i 9. klasse for en præstation, der var usandsynlig dårlig. Jeg fattede minus af det bånd, som vi fik udleveret, men til mit eget forsvar vil jeg lige tilføje, at interviewet var foregået i en skolegård, hvor der var børneskrig og larm i baggrunden. Tak for kaffe! Jeg hev dog den gode karakter hjem på good will, for lærer(ind)en elskede mig. Tak til Lene Laxafoss for det!
Siden da har jeg ikke én eneste gang trukket en dårlig eksamen. I både 1., 2., og 3.g er jeg kun blevet trukket op i de fag, som jeg elskede eller selv håbede på, så mine mundtlige eksamenskarakter er fuldstændig through the roof på den konto.
Jeg fik 9 i 9. klasse for en præstation, der var usandsynlig dårlig. Jeg fattede minus af det bånd, som vi fik udleveret, men til mit eget forsvar vil jeg lige tilføje, at interviewet var foregået i en skolegård, hvor der var børneskrig og larm i baggrunden. Tak for kaffe! Jeg hev dog den gode karakter hjem på good will, for lærer(ind)en elskede mig. Tak til Lene Laxafoss for det!
Siden da har jeg ikke én eneste gang trukket en dårlig eksamen. I både 1., 2., og 3.g er jeg kun blevet trukket op i de fag, som jeg elskede eller selv håbede på, så mine mundtlige eksamenskarakter er fuldstændig through the roof på den konto.
Jeg kørte op bag i en tysker i august måned i tyskland. Skulle ned og tanke cola og kørte lidt forkert. Tyskeren og jeg holdte i et T-kryds og skulle begge dreje til højre ud på den store vej. Han begynder at køre og jeg følger efter og kigger til venstre for at se om jeg kan følge efter. BANG! Han stoppede lige da jeg drejer hovedet og der kom en dansker blæsende lige under lydens hastighed forbi på den store vej.
Han snakkede tysk til mig og jeg svarede på engelsk. Det gik ganske fint, men nu var han også en ingenør af en eller andet slags.
Han snakkede tysk til mig og jeg svarede på engelsk. Det gik ganske fint, men nu var han også en ingenør af en eller andet slags.
.. mellem mig og min lærer var der bare en indbyrdes forståelse om at det bare var noget jeg skulle have så Jeg kunne komme på HTX ...
så hun var godt klar over at hun ikke skulle prøve at snakke tysk til mig .. men tror jeg fik 7 .. tror det var for min viden om anden verdenskrig
så hun var godt klar over at hun ikke skulle prøve at snakke tysk til mig .. men tror jeg fik 7 .. tror det var for min viden om anden verdenskrig
#17:
Så er problemet bare at Xill ikke er så gammel.
Nej, man skal ikke nødvendigvis have tysk på HTX (taler af erfaring, da jeg selv har hatten).
På første år skal man dog vælge imellem biologi (C) eller Tysk (C).
Tysk på C niveau kræver tysk i folkeskolen. Hvis skolen så ikke kan tilbyde biologi på C niveau, skal man derfor have Tysk, og dermed have haft det i folkeskolen.
Så er problemet bare at Xill ikke er så gammel.
Nej, man skal ikke nødvendigvis have tysk på HTX (taler af erfaring, da jeg selv har hatten).
På første år skal man dog vælge imellem biologi (C) eller Tysk (C).
Tysk på C niveau kræver tysk i folkeskolen. Hvis skolen så ikke kan tilbyde biologi på C niveau, skal man derfor have Tysk, og dermed have haft det i folkeskolen.
#18 hmm okay fik bare den infomation at man skulle have tysk i folkeskolen også selvom du vælger tysk fra på HTX.
Desuden er biologi (C) obligatorisk på HTX, det er blot et spørgsmål om du skal have det på første eller andet år.
Personligt valte jeg teknologihistorie på andet år og biologi (C) på første år, og kunne derfor slippe for Tysk.
Desuden er biologi (C) obligatorisk på HTX, det er blot et spørgsmål om du skal have det på første eller andet år.
Personligt valte jeg teknologihistorie på andet år og biologi (C) på første år, og kunne derfor slippe for Tysk.
Mit tyske var åbenbart så glimrende, at jeg modtog et pænt 11-tal i folkeskolen og reducerede kun til et 10-tal i gym. Det værste er, at mit tyske er blevet bedre siden dengang - AARGH!
I faget tysk er det ikke kun sproglig formåen, der måles karakterer på, men også kendskab til tysk kultur og baggrund. Det var vigtigere at kunne føre en samtale med ballast end blot at kunne en masse ord sammensat på den grammatisk mest korrekte måde.
I faget tysk er det ikke kun sproglig formåen, der måles karakterer på, men også kendskab til tysk kultur og baggrund. Det var vigtigere at kunne føre en samtale med ballast end blot at kunne en masse ord sammensat på den grammatisk mest korrekte måde.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund