mboost-dp1
5G her
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Mit mobil selskab har nu offentliggjort kort over hvor der vil være 5G dækning omkring her fra februar.
https://www.cellularmaps.com/image/maps/att_5g-pro...
Ikke dårligt.
Ikke at jeg vil have meget fornøjelse af det det første halve års tid, da jeg ikke har en 5G telefon.
https://www.cellularmaps.com/image/maps/att_5g-pro...
Ikke dårligt.
Ikke at jeg vil have meget fornøjelse af det det første halve års tid, da jeg ikke har en 5G telefon.
For at illustrere det med bureaukratiet.
For mange år siden skiftede jeg telefon fra en 3G til en 4G. Bestilte selvfølgelig over nettet.
Og så tvang deres web site mig til at opgradere fra 2 GB/måned til 3 GB/måned for en højere pris. Jeg havde ikke brug for mere end 2 GB, men de solgte ikke 2 GB 4G.
Nå jeg jeg bandede og svovlede lidt, men bestilte alligevel.
Telefonen ankom og jeg konstaterede at jeg havde 3G hjemme, hvilket var OK da der ikke var rullet 4G ud der endnu, og ingen data overhovedet på arbejde, hvor der skulle være 4G.
Jeg ringer til dem og beklager min nød.
Og forklaringen var:
* min opgradering fra 2 GB 3G til 3 GB 4G var kikset i systemet
* deres netværk fungerer så at en 4G kapabel telefon med et 3G abonnement på et 4G kapabelt netværk ikke får data (men en 3G kapabel telefon med et 3G abonnement på et 4G kapabelt netværk får naturligvis 3G)
Nå den flinke mand opgraderede mig så. Til 2 GB 4G uden prisstigning (det som man ikke kunne bestille over nettet!).
Og det virkede så.
Og jeg endte jo op med at få præcis hvad jeg ønskede. Men de er altså meget tunge at danse med!
For at illustrere det med bureaukratiet.
For mange år siden skiftede jeg telefon fra en 3G til en 4G. Bestilte selvfølgelig over nettet.
Og så tvang deres web site mig til at opgradere fra 2 GB/måned til 3 GB/måned for en højere pris. Jeg havde ikke brug for mere end 2 GB, men de solgte ikke 2 GB 4G.
Nå jeg jeg bandede og svovlede lidt, men bestilte alligevel.
Telefonen ankom og jeg konstaterede at jeg havde 3G hjemme, hvilket var OK da der ikke var rullet 4G ud der endnu, og ingen data overhovedet på arbejde, hvor der skulle være 4G.
Jeg ringer til dem og beklager min nød.
Og forklaringen var:
* min opgradering fra 2 GB 3G til 3 GB 4G var kikset i systemet
* deres netværk fungerer så at en 4G kapabel telefon med et 3G abonnement på et 4G kapabelt netværk ikke får data (men en 3G kapabel telefon med et 3G abonnement på et 4G kapabelt netværk får naturligvis 3G)
Nå den flinke mand opgraderede mig så. Til 2 GB 4G uden prisstigning (det som man ikke kunne bestille over nettet!).
Og det virkede så.
Og jeg endte jo op med at få præcis hvad jeg ønskede. Men de er altså meget tunge at danse med!
Internet eller mobil telefon?
Udfra tråd vil jeg formode mobil telefon.
Og svaret for AT&T er nej, ja, egentligt ikke.
:-)
Nej - man er ikke bundet for N år for selve abonnementet.
Ja - de fleste har device fra AT&T og det koster at komme ud af den aftale.
Egentligt er det jo ikke en binding, man kan ikke forvente at få en telefon for ingen penge og så bare tage den med sig til et andet selskab uden at skulle betale.
Internet eller mobil telefon?
Udfra tråd vil jeg formode mobil telefon.
Og svaret for AT&T er nej, ja, egentligt ikke.
:-)
Nej - man er ikke bundet for N år for selve abonnementet.
Ja - de fleste har device fra AT&T og det koster at komme ud af den aftale.
Egentligt er det jo ikke en binding, man kan ikke forvente at få en telefon for ingen penge og så bare tage den med sig til et andet selskab uden at skulle betale.
AT&T har nogle komplicerede NEXT ordninger for telefoner. Det er reelt en valgfri afbetaling eller leasing aftale.
De sidste par år gar det fungeret som (men de har ændret ordningen nu):
* man betaler et månedligt beløb over telefonregningen for 24 måneder
* hvis man betaler de 24 måneder så ejer man telefonen (afbetaling)
* men efter 12 måneder kan man returnere telefonen og starte forfra med en ny telefon (hvilket gør det til en 12 måneders leasing af telefon)
AT&T har nogle komplicerede NEXT ordninger for telefoner. Det er reelt en valgfri afbetaling eller leasing aftale.
De sidste par år gar det fungeret som (men de har ændret ordningen nu):
* man betaler et månedligt beløb over telefonregningen for 24 måneder
* hvis man betaler de 24 måneder så ejer man telefonen (afbetaling)
* men efter 12 måneder kan man returnere telefonen og starte forfra med en ny telefon (hvilket gør det til en 12 måneders leasing af telefon)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.