mboost-dp1
1.650.000.000.000 USD...
.. det er det som musikbranchen mener at AllOfMP3.com skal betale i erstatning for at have solgt musik uden at kunsterne har fået royalites.
1.650.000.000.000 USD... Det ca 23,5 gange mere end Bill Gates pesonlige formue, eller ca 623 gange mere end den planlagt metroring kommer til at koste.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2006/12/28/154444.h...
1.650.000.000.000 USD... Det ca 23,5 gange mere end Bill Gates pesonlige formue, eller ca 623 gange mere end den planlagt metroring kommer til at koste.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2006/12/28/154444.h...
Velkommen til for syv dage siden DR. :)
http://newz.dk/forum/item/68343/#first
http://newz.dk/forum/item/68343/#first
Den artikel der linkes til, i den nyhed du linker til, nævner da intet om dette vanvittige beløb...?
Nu har jeg (af forskellige grunde) fravalgt at læse nyheden hos DR, men alle andre der bringer den har fokuseret på beløbet, og medmindre de faktisk er så retaderede som jeg hellere end gerne mistænker dem for, så har de valgt det samme. Med andre ord; Nyheden er ikke den samme, som den gamle nyhed.
Den artikel der linkes til, i den nyhed du linker til, nævner da intet om dette vanvittige beløb...?
Nu har jeg (af forskellige grunde) fravalgt at læse nyheden hos DR, men alle andre der bringer den har fokuseret på beløbet, og medmindre de faktisk er så retaderede som jeg hellere end gerne mistænker dem for, så har de valgt det samme. Med andre ord; Nyheden er ikke den samme, som den gamle nyhed.
#8 Nyhedsværdien i de to nyheder er den samme. Det handler om at allofmp3 er blevet sagsøgt. Forskellen er så bare vinklen der er lagt. Jeg valgte AP primær kilde da det er den de fleste nyhedssider skriver af efter alligevel. Linket i nyheden henviser til betanews.com, som er mere omhyggelig med baggrunden i sagen, men ikke så omhyggelig med det "nye" i sagen. Kilde (Betanews den 21. december) nævner faktisk det horrible beløb på 1,65 billioner kroner. Kilde var rigtigt nok ikke på nyheden til at starte med. Jeg har sidenhen klistret den på i stedet for at skrive en ny nyhed om det, fordi der ikke er noget nyt i sagen ud over nogle har læst saganlægget og haft lommeregneren fremme. Om allofmp3 er stævnet for 1 milliard kroner eller 1000 milliarder kan da være hip som hap - Medmindre man vil dække sagen sensationelt.
Min pointe med at poste det jeg gjorde (OP) var at fremhæve beløbet i relation til noget vi alle kan relatere til.. som f.eks. Bill Gates formue, eller en metroring i København.
Det skulle blot fremhæve kontrasten mellem hvad selv de mest optimistiske beregninger må formode at AllOfMP3 har omsat for og så det fuldstændigt urealistiske beløb de bliver sagsøgt for.
Jeg nægter at tro på at de i deres vildelse tåger kan fremvise dokumentation der underbygger at omtalte beløb skulle være deres tabte fortjeneste. Selv hvis man gik ud fra at hvert solgt stykke musik var et direkte 1:1 tab for musikbranchen, nægter jeg at tro det.
Nogen der kender den samlede omsætning af lovligt solgt musik på verdensplan? Mon overhoved det kan måle sig med det AllOfMP3 bliver sagsøgt for? Jeg tvivler.
Pointen var blot, at Musikbranchen endnu engang har anlagt et søgsmål der er HELT og aldeles ude af proportioner.
Det skulle blot fremhæve kontrasten mellem hvad selv de mest optimistiske beregninger må formode at AllOfMP3 har omsat for og så det fuldstændigt urealistiske beløb de bliver sagsøgt for.
Jeg nægter at tro på at de i deres vildelse tåger kan fremvise dokumentation der underbygger at omtalte beløb skulle være deres tabte fortjeneste. Selv hvis man gik ud fra at hvert solgt stykke musik var et direkte 1:1 tab for musikbranchen, nægter jeg at tro det.
Nogen der kender den samlede omsætning af lovligt solgt musik på verdensplan? Mon overhoved det kan måle sig med det AllOfMP3 bliver sagsøgt for? Jeg tvivler.
Pointen var blot, at Musikbranchen endnu engang har anlagt et søgsmål der er HELT og aldeles ude af proportioner.
Mit indlæg var ikke en kritik af dit oplæg Milandt. Det var en kritik af DR. Når de ikke skriver af efter Ritzau, opdigter pseudodefinationer af forskellen på diktatur og demokrati alt efter godbefindende, påstår at Saudi Arabien har underskrevet FN's menneskeretserklæring, skriver at sharia er 'misforstået eller bare er uendeligt meget efter andre ellers langsommere nyhedssider og koster 3,5 milliarder kroner/år så er der sgu noget galt.
Men for at komme på sporet. Så er 1,65 billioner dollars 10^3 gange større end det Google købte Youtube for. Mit bud er, at de fredag aften over 42 øl på baren er blevet enige om, at det er 10^3 så meget værd at få lukket ned for Allofmp3 som Youtube og har lagt beløbet derefter...
Men for at komme på sporet. Så er 1,65 billioner dollars 10^3 gange større end det Google købte Youtube for. Mit bud er, at de fredag aften over 42 øl på baren er blevet enige om, at det er 10^3 så meget værd at få lukket ned for Allofmp3 som Youtube og har lagt beløbet derefter...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund