mboost-dp1

Zepto Nox A15 - Hjælp.

Gå til bund
Gravatar #1 - mthomsen
13. feb. 2010 13:26
Hej allesammen.

Jeg har virkelig mange problemer med min kærestes Zepto Nox A15 PC.
Jeg har formateret den og installeret Windows 7, som den køre i forvejen men var så langsom.
Fandt drivere på den der side som de to Zepto medarbejdere har lavet med drivere.
Mén.
Oplever tit at når man tænder den så er der sort skærm.
Den starter helt op og kommer ind i Windows, kan høre fordi der er lyd på og den logger på Skype etc.
Men helt sort skærm.
Hvis jeg så lukker skærmen så den går i Standby og åbner den igen så kommer logon skærmen frem og viser ellers Windows normalt.
Men den viser det i 4:3 format så der mangler omkring 5 cm af skærmen i højre side.

Dette sker en gang i mellem når den opstarter.
Virkelig trælst.

Håber i kan hjælpe mig.
Skriv for flere informationer.

/Michael.
Gravatar #2 - Killa
13. feb. 2010 13:45
Hvilken grafikchip er der i den og hvilken grafikdriver har du installeret?
Gravatar #3 - trylleklovn
13. feb. 2010 14:07
Kunne godt lyde som om, at den tror den kører på en ekstern skærm eller tv-out. Er det noget i gør brug af nogensinde?
Gravatar #4 - Daniel-Dane
13. feb. 2010 17:33
Sidder der et stik til en ekstern skærm i? Hiv alle stik ud og tænd. Tryk derefter på den knap, som skifter mellem intern og ekstern skærm. På min Znote 6625WD er det i hvert fald Fn+F4 (hold den evt. nede i to sekunder).

Det er vist Fn+F3 på din maskine.
Gravatar #5 - mthomsen
14. feb. 2010 11:28
#2: Det er et NVidia GeForce 9600M GT. Det er en driver som Windows 7 selv har fundet. Prøvede med driveren fra NVidia's download side, men den virkede slet ikke.

#3: Ja, den tanke har jeg tænkt, men min kæreste bruger aldrig den funktion.

#4: Det vil jeg lige prøve når jeg har computeren mellem hænderne igen, det har jeg slet ikke tænkt over, men lyder måske meget sandsynligt..
Gravatar #6 - Killa
15. feb. 2010 00:13
Gravatar #7 - Qw_freak
15. feb. 2010 09:21
Prøv eller sat trykke to gange på 'Fn' - 'F3' knappen når du er i Windows og du ved den er startet!
Gravatar #8 - mthomsen
15. feb. 2010 21:01
#6: Har hentet drivere, men den gad ikke installere den til grafik kortet, så køre med en fra Windows 7.

#7: Har prøvet. Det hjælper en gang i mellem, men ikke hver gang :(
Gravatar #9 - Plimmer
15. feb. 2010 22:41
Gravatar #10 - Killa
15. feb. 2010 22:41
mthomsen (8) skrev:
#6: Har hentet drivere, men den gad ikke installere den til grafik kortet, så køre med en fra Windows 7.

Du kan ikke bruge drivere fra nvidia.com til grafikkort i bærbare. Den skal hentes hos producenten af den bærbare.

Hvis du ikke allerede har gjort, så prøv også at installere Zepto Mobile Utilities.
Gravatar #11 - SimonVT
16. feb. 2010 09:09
Du kan sagtens hente driver til grafikkortet i Nox15 på nvidia.com, bare husk at hente den til Notebooks.
Gravatar #12 - mthomsen
16. feb. 2010 20:05
#9: Det vil jeg prøve, kunne ikke huske hvad den side hed, men tak for det :)

#10: Jo, sagtens, de har dem der hedder 9600M som er "mobile" til bærebare.

#11: Ja, netop.
Gravatar #13 - Killa
16. feb. 2010 22:53
#11 #12
Hmm... sidst jeg undersøgte kunne man ikke. Men det er vist også lidt tid siden :)
Gravatar #14 - mthomsen
17. feb. 2010 09:59
#13: Bare iorden :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login