mboost-dp1

Xp filer på Win7

Gå til bund
Gravatar #1 - Dahlhus
28. aug. 2010 14:45
Hej !

Jeg har en ekstern HDD hvor der ligger musik og film, gemt via min gamle computer installeret med XP. Nu vil jeg så tilgå de filer via min nye bærbar med Win 7 MEN jeg kan ikke "se" filerne på min eksterne HDD.

Hvad mon der kan være galt ? Jeg er ikke så meget inde i det med filsystemer som NTFS og FAT32 og jeg aner ikke om det har noget at sige.

Jeg har ikke kunnet prøve det på en XP maskine, da jeg pt. ikke kender nogen med en XP maskine og min gamle computer...ja der er et eller andet galt så den ikke vil starte når man trykker på powerknappen :-(

Så er der mon nogen der kan hjælpe med det ovenstående problem med den eksterne harddsik ?

Mvh

Carsten
Gravatar #2 - Daniel-Dane
28. aug. 2010 15:22
Dahlhus (1) skrev:
ja der er et eller andet galt så den ikke vil starte når man trykker på powerknappen :-(
Sidder restart-knappen fast?
Gravatar #3 - Rasmus064
28. aug. 2010 15:48
Din eksterne HDD skulle vel ikke sige små klik lyde når den køre?
Gravatar #4 - Chewy
28. aug. 2010 17:38
Prøv at beskriv.
Skridt for skridt, hvad der sker når du har Win 7 startet op. Og du sætter din eksterne HDD til.
Det kan være at der er noget der kan indikere hvad problemet er.

Jeg har aldrig hørt om at Win 7 skulle have nogen problemer med FAT32. Så tror ikke at fejlen ligger der..
Gravatar #5 - squad2nd
28. aug. 2010 23:14

1. Prøv at gå ind i Disk Management, og se om du kan finde din harddisk på listen.

2. Hvis den finde dér men ikke i fx "My Computer" skal du vide at det ikke altid er tilfældet at Windows 7 automatisk giver din bærbare disk et drevnavn og "aktiverer" den. Det skal du gøre manuelt ved at højreklikke på disken i Disk Management og vælge fx "Mark Partition as active" eller noget lignende.
-----------------------
Ellers, har du set om du muligvis skulle have en broken Windows 7 installation? Prøv at åbne en Kommandprompt og få adgang til disken derfra via cd/dir...
Gravatar #6 - Bornslippy
2. sep. 2010 16:41
Måske har du haft den eksterne hdd krypteret under xp.
Gravatar #7 - BlackFalcon
2. sep. 2010 17:13
Som #4 siger, hvad sker der når du sætter disken til? Får du drevet at se, men ingen mapper/filer? Hvis du slet ikke får noget drev, kan du gøre som #5 siger og prøve om den skal aktiveres/initialiseres (men undlad det med at markere partitionen aktiv - du risikerer at lave mere ballade på disken, og skal kun bruges hvis du skal boote fra disken!)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login