mboost-dp1

xp crasher efter bios load

Gå til bund
Gravatar #1 - kantoz
20. apr. 2010 14:22
Hey - har fået et problem med min stationære PC'er.

Når den starter loader den Bios normalt, men lige når det første windows-loading flag kommer, popper der blå skærm op og den genstarter. jeg har prøvet at sætte systemet til at holde ved fejl, men den genstarter alligevel så kan ikke notere fejlen ordenligt.

Kan det være boot filen som fejler eller systemfil som er beskadiget?

Kan jeg evt. prøve og rette fejlen med reparations muligheden via windows install disken? og hvilke kommandoer skal jeg bruge til og reload filerne til windows mappen?

håber i kan hjælpe.

-tak
Gravatar #2 - 3214N
20. apr. 2010 14:58
kantoz (1) skrev:

Kan jeg evt. prøve og rette fejlen med reparations muligheden via windows install disken?

Ja
Gravatar #3 - kantoz
20. apr. 2010 15:07
3214N (2) skrev:
kantoz (1) skrev:

Kan jeg evt. prøve og rette fejlen med reparations muligheden via windows install disken?

Ja

og nu du siger ja, kan du så svare på det vedvarende spørgsmål - og hvilke kommandoer skal jeg bruge til og reload filerne til windows mappen?

har prøver med bootcfg og reload boot.ini filerne, dette hjalp ikke.
Gravatar #4 - XorpiZ
20. apr. 2010 15:43
Jeg ville prøve med fixmbr - den har reddet mig mange gange.
Gravatar #5 - Slettet Bruger [12614915]
20. apr. 2010 15:55
fixmbr og fixboot
Gravatar #6 - kantoz
20. apr. 2010 16:32
har nu prøvet fixmbr og fixboot, og dette hjalp ikke, får stadig blå skærm ved første load af xp. kan dette være en systemfil som er beskadiget?, og kan jeg evt. indsætte ny ntldr og boot filer fra windows cd'en ? , og hvilke copy command skal der bruges?
Gravatar #7 - reefermadness  
20. apr. 2010 21:34
Hvis du vil forsøge at rette fejlen uden en evt. reinstall af windows er det en god idé at notere STOP koden på den blå skærm..

Tryk f8 lige efter POST (eller bios load som du kalder det)..
bare tryk løs en helvedes masse gange

og vælg noget ala "Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl"

Skriv stop koden ned på en lap papir og søg på google eller post den her

Hvis du har prøvet fixmbr og fixboot så prøv lige at køre en chkdsk c: /f oven i
Gravatar #8 - kantoz
21. apr. 2010 06:05
hej reefermadness,

har forsøgt med at vælge deaktiver auto. genstart ved sys. fejl.

og den ignorerede dette.
kikker lige nærmere
Gravatar #9 - Wickedmike
21. apr. 2010 06:30
Det kunne godt tyde på en emuleringsfejl, har jeg oplevet tit med deployment.

Hvis du enabler / disabler (Kommer an på hvordan den hår stået inden.) SATA native mode i BIOS.

Dog er der også en anden måde, det er normalt at i BIOS vil SATA emuleringen stå til AHCI, prøv at ændre denne til IDE.
Gravatar #10 - reefermadness  
21. apr. 2010 14:42
Gør som wickedmike siger! Det lyder sansynligt at det er fejlen (Kan dog ikke forstå at den restarter selv om du beder den om ikke at gøre det.. Plejer den normalt ikke at ignorere)
Gravatar #11 - kantoz
22. apr. 2010 06:10
Jeg fik ikke lige kikket på dette i går, men har fået en ide om at eventuelt (ignore system errors and continue without pressing F1.) er aktiveret.

ser lige på det senere.
Gravatar #12 - kantoz
24. apr. 2010 08:49
har nu prøvet at sætte sata til native mode, samt stod emuleringen som IDE.

da jeg fjernede automatisk forsættelse ved systemfejl som kræver F1 for at forsætte, gjorde dette ingen forskel.

heller ikke når jeg efter post trykker F8 og vælger Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl.

lyder nok mere som nogle systemfiler til booten er invalide :/
Gravatar #13 - Geekalot
24. apr. 2010 08:52
var der ikke en virus engang der gjorde at computeren aldrig nåede ind i wndows før den genstartede ? mener jeg der var.
Har selv haft på laptop at den endag manglede en fil og ikke kunne gå ind i Win dog ikke huske hva fil det var nu. :(
Gravatar #14 - kantoz
7. maj 2010 15:04
Geekalot, har fundet ud af at boot.ini filen har været trashed på en måde jeg ikke ved mere om, en god kammerat som havde mere forstand på dette lagde en ny på, og fik den startede op, jeg valgte så at gemme det nødvendige og lave en re-install på den for en sikkerheds skyld.
Gravatar #15 - Geekalot
7. maj 2010 15:07
samme her og fik også løst prob på samme måde hehe, dog ikke gemt filen da jeg håber jeg aldrig kommer ud for det igen hehe
Gravatar #16 - Daniel-Dane
7. maj 2010 19:40
Interessant at en ødelagt boot.ini får den til at ignorere deaktivering af automatisk genstart!
Gravatar #17 - Wickedmike
7. maj 2010 20:21
#16 Ja det undrede mig også en del
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login