mboost-dp1

Xbox RROD reparation uden for garanti

Gå til bund
Gravatar #1 - ZenN
1. mar. 2010 22:12
Ved ikke om det er det rigtige sted jeg skriver dette, men here goes.

Min xbox 360 fik for noget tid siden den såkaldte RROD for anden gang. Det skete på en så heldig dag som 3 dage efter den 3 årige garanti udløb. Jeg har så fået fortalt af en af mine kammerater, at Microsoft reparerer ens xbox gratis, hvis det er den "famøse" RROD der forårsager problemet, uafhængig af om garantien er udløbet eller ej. Er det sandt? Hvis ikke, hvor meget tager de så for en omgang reparation? Har læst at det er omkring de 600 kroner?

ZenN
Gravatar #2 - Killa
1. mar. 2010 22:45
Kender ikke meget til Microsofts garanti, udover at de havde forlænget dækningen af RROD.

Hvis du ved første RROD fik udskiftet din xbox, er der 2 års reklamationsret på den nye.
Gravatar #3 - fjols
2. mar. 2010 02:18
Rigtigt og alligevel ikke.
Der er 2 års reklamationsret på "problemet", så hvis det er under 2 år siden du sidst fik lavet din xbox for RROD så er du stadig dækket.

Alt det andet ved jeg ingenting om.
Gravatar #4 - ZenN
2. mar. 2010 06:15
Kan de så se, at min xbox har været til reparation før, eller skal jeg bevise det med en form for kvittering?
Gravatar #5 - fjols
2. mar. 2010 06:50
Måske kan de se det, men ellers så mener jeg det er dit ansvar at bevise det.
Prøv at ringe til dem.
Gravatar #6 - mindzero
2. mar. 2010 12:01
Har du prøvet at kigge på xbox.com ? Der kan du jo logge ind og registrere din xbox og så ved at indtaste serienummeret kan du også se hvor længe der er garanti på og bestille reparation direkte på siden (har jeg selv gjort engang).
Ellers så prøv at kontakte Microsoft og spørge.
Gravatar #7 - ZenN
2. mar. 2010 21:49
Inde på xbox.com står der, at garantien er udløbet. Det er også derfor jeg henvender mig til jer. Har prøvet at gå videre. Den spørger om kreditkort oplysninger og så videre.

Ringer nok til Microsoft en af de kommende dage, og spørger.
Gravatar #8 - reefermadness  
2. mar. 2010 22:35
Du kan prøve håndklæde tricket hvis det er... En af mine kammarater havde held med at få en xbox fikset på den måde (Og den har indtil videre kørt fint i seks måneder)
Gravatar #9 - reefermadness  
2. mar. 2010 22:36
Glemte linket og jeg kan af en eller anden grund ikke redigere mit indlæg

http://www.gametrailers.com/user-movie/xbox-360-rr...
Gravatar #10 - ZenN
3. mar. 2010 09:53

Har gjort det rigtig mange gange. Den har virket mellem 2-6 timer, og så er den holdt op med at virke igen. Og den begyndte til sidst med at slukke af sig selv, når den blev varm inde i håndklædet, så jeg undlod at gøre det. Frygter sgu lidt at den bliver helt grillet i sidste ende.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login