mboost-dp1
Windows vil ikke starte!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej Newz-læsere.
Jeg vil lige starte ud med at sige, at jeg ikke er en computernørd, og derfor vil det være meget brugbart, hvis du tydeligt forklarer hvordan man skal gøre :)
Nå, problemet lyder således:
Jeg købte min hp computer med Vista, og valgte at installere Windows 7 på. Jeg lavede en ren installation, som slettede mine programmer, inkl. programmet, som fik min fingeraftrykslæser til at fungere.
Sidenhen (i går) har jeg valgt at prøve at installere programmet igen, med det resultat, at hver gang jeg prøver at logge på, fryser den forskellige steder i processen. Senest poppede en advarsel op om, at den ikke kunne starte et eller andet med login og sikkerhed op, da jeg prøvede ctrl-alt-delete..
Jeg har prøvet at køre fejlsikret tilstand og gå ind og slette programmet, men der siger den at Windows Installer ikke er korrekt installeret. Jeg ved ikke om dette er fordi at den kører i fejlsikret tilstand, og om hvordan man eventuelt slår den til, eller om man kan gøre andet for at det vil fungere igen?
Som sagt, jeg er ikke meget inde i computerstuff, så en MEGET enkel guide er velkommen :D
På forhånd tak..
Jeg vil lige starte ud med at sige, at jeg ikke er en computernørd, og derfor vil det være meget brugbart, hvis du tydeligt forklarer hvordan man skal gøre :)
Nå, problemet lyder således:
Jeg købte min hp computer med Vista, og valgte at installere Windows 7 på. Jeg lavede en ren installation, som slettede mine programmer, inkl. programmet, som fik min fingeraftrykslæser til at fungere.
Sidenhen (i går) har jeg valgt at prøve at installere programmet igen, med det resultat, at hver gang jeg prøver at logge på, fryser den forskellige steder i processen. Senest poppede en advarsel op om, at den ikke kunne starte et eller andet med login og sikkerhed op, da jeg prøvede ctrl-alt-delete..
Jeg har prøvet at køre fejlsikret tilstand og gå ind og slette programmet, men der siger den at Windows Installer ikke er korrekt installeret. Jeg ved ikke om dette er fordi at den kører i fejlsikret tilstand, og om hvordan man eventuelt slår den til, eller om man kan gøre andet for at det vil fungere igen?
Som sagt, jeg er ikke meget inde i computerstuff, så en MEGET enkel guide er velkommen :D
På forhånd tak..
Det fingeraftryksprogram du installerede, var det til windows 7 eller vista?
Mht. windows installer i safe mode, så er jeg 99% sikker på at den ikke virker i safe mode, hvilket er grunden til du får den fejl.
Jeg vil anbefale dig i at forhindre programmet i at køre når windows starter, hvis det gør tilfældet.
Det gøres sådan her, både i normal- og i safemode.
Åben start menuen
Skriv i søgefeltet MSCONFIG
Hop til fanen der hedder START
Fjern flueben ud fra fingeraftryksprogrammet.
Tryk OK
Genstart.
Mht. windows installer i safe mode, så er jeg 99% sikker på at den ikke virker i safe mode, hvilket er grunden til du får den fejl.
Jeg vil anbefale dig i at forhindre programmet i at køre når windows starter, hvis det gør tilfældet.
Det gøres sådan her, både i normal- og i safemode.
Åben start menuen
Skriv i søgefeltet MSCONFIG
Hop til fanen der hedder START
Fjern flueben ud fra fingeraftryksprogrammet.
Tryk OK
Genstart.
Programmet var til Vista, desværre ;/.. Men jeg kan ikke finde det under opstartsprogrammer. Der ligger kun Java, Adobe Acrobat, Adobe Reader samt MUI StartMenu.. Eller rettere sagt, jeg kunne ikke finde det. For jeg prøvede at genstarte, men nu vil den ikke engang starte i fejlsikret tilstand mere.. Fik den opstartet i fejlsikret igen efter fejlsøgning på diskene.
Har du købt Win 7 efterfølgende? Eller fulgte den med? Ellers læg Vista på igen, hvis der ikke findes drivere til Win 7. Fulgte der recovery medier med - eller huskede du selv at brænde dem, inden du lagde Win 7 på?
Sælgeren kan nok ikke gøre så meget, du skal nok have fat i en IT mand...
Sælgeren kan nok ikke gøre så meget, du skal nok have fat i en IT mand...
Jeg har benyttet mig af det der "gratis" opgraderingstilbud.. Har selvfølgelig ike operetter er recoverymedie. ;/.. Kan måske bruge den der cd med opgraderingssættet eller måske noget "timeline" på computeren? Vil bare ikke gå så langt, hvis der findes en ligetil løsning..
Jeg havde det samme problem med ikke at have backup dvder til min kærestes computer, som også var en hp.
Der skulle gerne ligge en recovery partition på din computer, med mindre du har fjernet den. Du kan ikke umiddelbart boote på denne partition UDEN recovery cderne, som du siger du ikke har.
Du skal have fat i et program der hedder Enhanced HP Backup and Recovery Manager for Microsoft Windows Vista.
På trods af navnet, virker det også på Windows 7. Programmet formatere din computer, og gendanner den, så den er som da du tog den ud af kassen første gang.
Download link her.
Bemærk : Kør kun programmet hvis du vil gendanne din computer.
Der skulle gerne ligge en recovery partition på din computer, med mindre du har fjernet den. Du kan ikke umiddelbart boote på denne partition UDEN recovery cderne, som du siger du ikke har.
Du skal have fat i et program der hedder Enhanced HP Backup and Recovery Manager for Microsoft Windows Vista.
På trods af navnet, virker det også på Windows 7. Programmet formatere din computer, og gendanner den, så den er som da du tog den ud af kassen første gang.
Download link her.
Bemærk : Kør kun programmet hvis du vil gendanne din computer.
Jeg synes lige, at jeg ville opdatere jer. Jeg fandt ud af at jeg alligevel har oprettet en reparationsdisk, men uden systemgendannelse eller afbilding. Jeg lavede en fejlsøgning med den, men den fandt ikke nogle problemer.
Til gengæld kunne jeg pludselig starte computeren. Men mit Norton siger, at jeg skal aktivere det. Når jeg prøver, fryser den efter 1 minut på samme måde, som den gjorde før. Der er ikke nogle problemer, hvis jeg ikke prøver at aktivere det. Jev vil nu prøve at geninstallere Norton, og se hvad der sker. Hvis ikke, hvad gør jeg så?
Til gengæld kunne jeg pludselig starte computeren. Men mit Norton siger, at jeg skal aktivere det. Når jeg prøver, fryser den efter 1 minut på samme måde, som den gjorde før. Der er ikke nogle problemer, hvis jeg ikke prøver at aktivere det. Jev vil nu prøve at geninstallere Norton, og se hvad der sker. Hvis ikke, hvad gør jeg så?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.