mboost-dp1
Windows 7, Memory.dmp fil, slet den, how?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Du burde bare kunne slette den? Får du en fejl? Hvis ja, hvilken fejl?
Er det fordi du ikke har rettigheder over filen, kan du anvende dette trick for at gøre det nemt for dig, også i fremtiden, da du blot kan højreklikke på en fil for at overtage rettighederne til den.
- Evt. kan du herefter højreklikke på "Computer" i start menuen, og vælge egenskaber.
- Vælg avancerede system indstillinger (Gætter på det hedder dette, da mit OS er på engelsk) i højre side.
- Klik på indstillinger for start og system gendannelse, og vælg en mindre memory dump så pladsen ikke skulle blive et problem i fremtiden.
Er det fordi du ikke har rettigheder over filen, kan du anvende dette trick for at gøre det nemt for dig, også i fremtiden, da du blot kan højreklikke på en fil for at overtage rettighederne til den.
- Evt. kan du herefter højreklikke på "Computer" i start menuen, og vælge egenskaber.
- Vælg avancerede system indstillinger (Gætter på det hedder dette, da mit OS er på engelsk) i højre side.
- Klik på indstillinger for start og system gendannelse, og vælg en mindre memory dump så pladsen ikke skulle blive et problem i fremtiden.
Hvordan kan du ikke finde den?
Jeg satte '%SystemRoot%\MEMORY.DMP' ind i Explorer og fik den med det samme.
Jeg satte '%SystemRoot%\MEMORY.DMP' ind i Explorer og fik den med det samme.
Erm af ren nysgerrighed hvorfor har du behov for at slette den?
Normallen er at windows overskriver den efter behov.
Når det er sagt kan grunden til at du ikke kan finde den, være at du enten ikke har haft et crash endnu hvor windows laver et memory dump (filen) eller det kan være fordi den ligger hidden eller som system fil hvilket betyder du skal slå til under "Mappe indstillinger" at du skal kunne se disse.
Alternativt kan du se stien hvor windows ville ligge denne memory dump når den skulle have behov for dette, samt du kan indstille hvilken form for dump du ønsker (default er Kernel dump)
Du finder overstående dialog ved at trykke:
[Win] + [Pause|Break]
Dernæst "Avanceret System indstillinger" i venstre side
Tryk må knappen "Indstillinger" under "Startop og gendannelse"
Skal lige siges jeg kører engelsk version så det kan hedde noget nært den oversættelse jeg har lavet.
%SystemRoot% er et symbolsk link til din windows mappe
Feks. ved mig er %SystemRoot% = "C:\Windows\"
Så om du skriver:
%SystemRoot%\MEMORY.DMP
eller
C:\Windows\MEMORY.DMP
er det samme.
Normallen er at windows overskriver den efter behov.
Når det er sagt kan grunden til at du ikke kan finde den, være at du enten ikke har haft et crash endnu hvor windows laver et memory dump (filen) eller det kan være fordi den ligger hidden eller som system fil hvilket betyder du skal slå til under "Mappe indstillinger" at du skal kunne se disse.
Alternativt kan du se stien hvor windows ville ligge denne memory dump når den skulle have behov for dette, samt du kan indstille hvilken form for dump du ønsker (default er Kernel dump)
Du finder overstående dialog ved at trykke:
[Win] + [Pause|Break]
Dernæst "Avanceret System indstillinger" i venstre side
Tryk må knappen "Indstillinger" under "Startop og gendannelse"
Skal lige siges jeg kører engelsk version så det kan hedde noget nært den oversættelse jeg har lavet.
%SystemRoot% er et symbolsk link til din windows mappe
Feks. ved mig er %SystemRoot% = "C:\Windows\"
Så om du skriver:
%SystemRoot%\MEMORY.DMP
eller
C:\Windows\MEMORY.DMP
er det samme.
okay....hvad med denne fremgangsmåde?
du søger efter alle filer på harddisken- så sorterer du efter størrelse- så burde det være nemt at finde synderne.
Har du valgt at vise skjulte/ operativ systems filer?
du søger efter alle filer på harddisken- så sorterer du efter størrelse- så burde det være nemt at finde synderne.
Har du valgt at vise skjulte/ operativ systems filer?
Så længe størrelsen af den ikke bliver gigantisk, er det normalt.
Så længe størrelsen af den ikke bliver gigantisk, er det normalt.
1,5GB lyder da ekstremt voldsomt.
Prøv at slette indholdet af mappen "prefetch" i c:\windows.
Derefter skal du prøve at køre "msconfig" og kigge under fanen "start" og deaktivere de programmer du ved du ikke bruger eller ikke vil have starter op med computeren.
Fanen "tjenester" skal du IKKE rode med medmindre du ved hvad du gør, deaktiver den forkerte tjeneste og så kan windows ikke starte mere.
Prøv at slette indholdet af mappen "prefetch" i c:\windows.
Derefter skal du prøve at køre "msconfig" og kigge under fanen "start" og deaktivere de programmer du ved du ikke bruger eller ikke vil have starter op med computeren.
Fanen "tjenester" skal du IKKE rode med medmindre du ved hvad du gør, deaktiver den forkerte tjeneste og så kan windows ikke starte mere.
Desuden bruger man "services.msc" til at deaktivere tjenesterne.
Desuden bruger man "services.msc" til at deaktivere tjenesterne.
Der virker msconfig da også udemærket?
Men ja jeg bruger ikke selv msconfig, da man har mere kontrol over det med de enkelte programmer. Men det er altså nemmere at bruge et program istedet for 3+ for en der ikke har den store erfaring.
Der virker msconfig da også udemærket?
Men ja jeg bruger ikke selv msconfig, da man har mere kontrol over det med de enkelte programmer. Men det er altså nemmere at bruge et program istedet for 3+ for en der ikke har den store erfaring.
Det er direkte løgn fra deres side, du kan sagtens deaktivere kritiske services så windows ikke kan fungere fra services.msc.
Har måtte redde mange kunders/kammeraters computer af netop samme grund.
Jeg er dog enig med dem i at "deaktiver alle" knappen ikke burde være der.
http://www.blackviper.com/AskBV/XP25.htm skrev:The reason is because with msconfig and Hardware Profiles, you can disable services that may be vital to boot your system. With the management console (services.msc) you cannot.
Det er direkte løgn fra deres side, du kan sagtens deaktivere kritiske services så windows ikke kan fungere fra services.msc.
Har måtte redde mange kunders/kammeraters computer af netop samme grund.
Jeg er dog enig med dem i at "deaktiver alle" knappen ikke burde være der.
Okay, men jeg har ikke prøvet at pille ved kritiske tjenester før! Men man har alligevel langt mere kontrol. Og bare det at kunne starte/stoppe manuelt er sgu dejligt! Anywho, movin' on!
Okay, men jeg har ikke prøvet at pille ved kritiske tjenester før! Men man har alligevel langt mere kontrol. Og bare det at kunne starte/stoppe manuelt er sgu dejligt! Anywho, movin' on!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.