mboost-dp1

Windows 7 idle på 20% CPU på iMac 27"

Gå til bund
Gravatar #1 - holst_rune
20. jan. 2010 08:37
Jeg har installeret Windows 7 Professional 64bit på min Core i7 27" iMac med bootcamp, og når computeren bare står stille uden at lave noget, så ligger CPU-load og svinger mellem 17-20%.

Det er vildt irriterende da computeren bliver sløv og blæsersystemet går helt amok efter 10-15 min efter start uden at have brugt computeren. Nogen der har nogle forslag til hvad problemet kunne være.

Jeg har kigget i task managern og det umiddelbart SYSTEM processen der giver problemet med 9% og CSRCC.exe med 3% konstant load. Kan ikke se hvor de sidste procenter bruges. Nogen der har være ude for lignende?
Gravatar #2 - kinaholm
20. jan. 2010 09:05
Har du opdateret dine driver til den nyeste(version 3.1 som udkom i dag!)?
Windows 7 er ikke officielt understøttet fra Apples side før i dag.
Gravatar #3 - holst_rune
20. jan. 2010 20:52
Ja og jeg regnede med at det ville løse problemet, men den kører stadig tomgang i topgear :(
Gravatar #4 - Saxov
20. jan. 2010 21:10
#1, brug Process Explorer istedet for Task Manager.

Den kan bedre fortælle hvad dine resourcer bliver brugt til.
Gravatar #5 - coday
20. jan. 2010 21:15
#0 It is not a bug, it is a feature :P
Gravatar #6 - Jakob Jakobsen
20. jan. 2010 21:17
Gå ind i ressourceovervågning og CPU, der kan du se hvilket program der er problemet.
Gravatar #7 - holst_rune
24. jan. 2010 19:18
Jeg har nu installeret Process Explorer og det er disse processer der bruger CPU:

SYSTEM : 9%
DCPs : 6%
csrss.exe: 3%
Interrupts: 4%

ialt en konstant load på 22% uden at jeg bruger maskinen. Nogen der ved hvad problemet kan være du fra disse processer? Jeg har installeret Bootcamp 3.1 og problemet er her stadig.
Gravatar #8 - kimx
24. jan. 2010 19:26
Jeg ville umiddelbart gætte på at os'et indekserer dine filer.
Gravatar #9 - holst_rune
24. jan. 2010 21:23
Så har den indexeret filer siden 14 dec :) Og det ville være fantastisk siden jeg kun har office pakken installeret.

Jeg har lige prøvet at formatere windowspartionen og installere Windows forfra. Selv når windows starter for første gang, inden bootcamp er installeret, er problemet tilstædeværende :( Kan det være en fejl i processoren?
Gravatar #11 - holst_rune
24. jan. 2010 22:34
Jeg fandt ud af problemet. Så hvis du har en iMac og det beskrevene problem opstår, så:

Træk dine høretelefoner eller eksterne højtalere ud :)

Ved virkelig ikke hvorfor dette hjælper, men så snart jeg sætter mine højtalere til igen, stiger CPU load til 20% igen. Håber enten Apple eller Microsoft får fixet dette.
Gravatar #12 - XorpiZ
25. jan. 2010 07:30

Pjat, hvad skal man dog bruge eksterne højttalere til!!!.... :O
Gravatar #13 - kinaholm
25. jan. 2010 08:03
#11 - se om du kan finde en ny driver til dit lydkort..
Gravatar #14 - holst_rune
25. jan. 2010 09:34
#13 - Det er apple, ved ikke noget som helst om det hardware der sidder i den. Syntes jeg så noget med realtek da jeg installerede bootcamp driverne, men er ikke sikker.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login