mboost-dp1

Wii "Disc could not be read"

Gå til bund
Gravatar #1 - Joachim94
27. jul. 2010 18:59
Hej, jeg har været udsat for et lille problem med min Nintendo Wii.
Jeg fik her til jul en Wii af mine forældre, som vi så fik "cracket" så den kunne spille spil fra Østen "Kina, Thailand, Japan, Indien osv..
Siden jul år 2009, har jeg ikke opdateret Wii'en pga at det ville fjerne det crack der er lavet på den, nu har jeg så det problem at med hver eneste ene Spil disk jeg sætter i den, får jeg meddelelsen "The disc could not be read, please read the Wii information book"... Blablabla, Det gælder jo ikke når den er cracket, så er der nogen der ved hvad der skal gøres ved den?

Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp, da jeg er blevet en haj til NFS, - På forhånd tak, og jeg håber skam på nogle seriøse svar! :-)
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
27. jul. 2010 19:38
Prøv at stille den op/lægge den ned og på hovedet for at se om den kan spille der.
Gravatar #3 - sissy
27. jul. 2010 21:15
Er det den originale disk du bruger??
Gravatar #4 - Joachim94
28. jul. 2010 14:13
Jakob - Det skal jeg prøve, vender lige tilbage
Sissy - Nej det er ikke de rigtige disk's jeg bruger, det er kopier af spil, som er købt i kina af min mor...
Gravatar #5 - Joachim94
28. jul. 2010 14:30
Okay har lige prøvet det Jakob..
Jeg startede med at vende Wii'en på hovedet, så fik jeg lov til at komme ind i spillet, og spille i ca 2 minutter, så gjorde den det igen.. Så imens der stod meddelelsen trykkede jeg Eject så cd'en kom ud, og satte den i igen, samtidig vendt jeg Wii''en fra at stå på hovedet til at ligge på den ene side, så fik jeg lov at spille i 1 minut før den igen sagde fejl.. Kan det virkelig være rigtigt at jeg bliver nødt til at gøre det hele tiden før at den virker???
Gravatar #6 - DiZaster
28. jul. 2010 14:31
Joachim94 (4) skrev:
Sissy - Nej det er ikke de rigtige disk's jeg bruger, det er kopier af spil, som er købt i kina af min mor...

Hvis det er kopier, hvorfor så betale for dem? Skal du endeligt anvende kopieret software, så kunne du ligeså godt have hentet dem selv, og smidt dem på en harddisk.

OT:
Noget andet er. Checker konsolspil idag ikke versions nummeret på konsollens firmware, og nægter at starte hvis den ikke er op til date (Baseret på det versionsnummer spillet blev lavet til)?

Synes jeg har oplevet nogle gange at et spil har bedt mig opdatere min konsol. Både på PS3 og Wii. På Wii har jeg endda oplevet at de inkluderer firmware opdateringen, så internet adgang ikke er nødvendig.

At dette sikkert også nemt kan fixes med et hack tvivler jeg dog ikke på, men så skal hacket vel læses ind inden spillet læses ind?
Gravatar #7 - Corholio
28. jul. 2010 14:38
Det kunne tænkes at problemet kunne afhjælpes af at opgradere til seneste version af HackMii (v.0.7).

http://hackmii.com/2010/07/hackmii-installer-v0-7/

Vær dog 100% sikker på hvad du gør, for gør du noget forkert, eller laver antagelser, er der meget stor chance for at du ender med en bricked Wi.
Gravatar #8 - Joachim94
28. jul. 2010 14:57
Jeg tør ikke at gå igang med at prøve at hacke den osv.. Det har jeg slet ikke nok forstand til at rode mig ud i.

2- Jeg har ikke opdateret Wii'en siden jul, og spillene er også derfra, men jeg ved ikke om den skal opdateres eller om den skal sendes til reparation?
Gravatar #9 - sissy
28. jul. 2010 17:23
Så er det fordi det er kopier.
Wii'en er rimlig fintfølende hvad spil angår og kopierede spil har det med at blive "slidte". så du skal brænde nogle nye ud... Eller købe dem originalt...
Gravatar #10 - Ronson ⅍
28. jul. 2010 18:13
DiZaster (6) skrev:
At dette sikkert også nemt kan fixes med et hack tvivler jeg dog ikke på, men så skal hacket vel læses ind inden spillet læses ind?

På Wii udskifter man IOS'erne, så de ikke bliver opdateret af spillene. Sådan ca. Tror jeg nok.

harddisk > optisk medie
Gravatar #11 - Joachim94
29. jul. 2010 06:06
#Sissy vil det sige at jeg bare kan lave en kopi af de kopierede spil og så burde den virke?
Indtil her for en uges tid siden har stort set alle mine Wii spil virket, undtagen lige 1/10 af spillene..
Gravatar #12 - Bundy
29. jul. 2010 07:35
#11: Det ville jo være bedre at lave en kopi af de originale spil .. Men måske det kan virke at lave en kopi af kopien, hvis ellers din computer vil læse skiven ordenligt.
Gravatar #13 - DiZaster
29. jul. 2010 07:47
En anden skør skør løsning kunne være at købe spillet originalt?
Gravatar #14 - Joachim94
29. jul. 2010 13:30
Så er det jo lige det jeg har prøvet at undgå... At gå ud og betale 500 kr for ét spil, når du kan få 50 til samme pris.. :)
Gravatar #15 - Slettet Bruger [3389102070]
29. jul. 2010 14:15
Joachim94 (1) skrev:
som vi så fik "cracket"

You just lost me kid.

Jeg er skuffet over at så mange herinde hjælper en bandit ;P
Gravatar #16 - Ronson ⅍
29. jul. 2010 18:02
Det er fordi vi selv er banditter.

Men det er helt okay, alle banditter har en fælles pulje der donerer til WSPA.
Gravatar #17 - Joachim94
2. aug. 2010 09:43
Så løsningen på mit problem er at
1. Købe nogle nye spil
2. Brænde kopier af de kopierede spil
3. Sende Wii'en til rep.
4. Vende den på hovede og side og blive ved med det hvert 3 minut?..
.
Gravatar #18 - sissy
3. aug. 2010 19:31
Tror ikke at nummer to vil virke og nummer tre vil helt sikkert ikke virke, da du har moddet den er der ingen garanti på den mere..

Men hvis du alligevel ikke vil betale for de originale spil, hvorfor henter du dem så ikke bare selv??
Gravatar #19 - Stewart
11. aug. 2010 14:48
bare kør det hele fra en harddisk, så har du ikke det problem ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login