mboost-dp1

webcam fungere ikke i msn..

Gå til bund
Gravatar #1 - hjælpsøgesvirkelig
9. apr. 2010 21:25
hej!
jeg har indbygget webcam på min hp, men så snart jeg vil bruge mit webcam i samtale på msn, lukker den ned efter at have sagt, der er noget som ikke fungere. Webcammet fungere fint i andre programmer, men det er den eneste fejl. Jeg fandt et sted en havde skrevet:
Det er en typisk fejl som opstår, hvis man ikke har slukket computeren korrekt.
Windows ændrer på nogle nøgler i registreringsdatabasen, som bevirker at der kommer flere fejl.
Fejl #40 er tit den mest udbredte. Er det en som popper frem på skærmen?
Løsningen er lige for:
1. Sluk skærmen! OG KUN SKÆRMEN..
2. Tænd skærmen igen..
3. Tryk på start og derefter log af.
4. Log på igen.
5. Sluk computeren.
6. Træk alle stik ud af computeren.
7. Nu skal den stå i minimum 5 timer og "resette"..
8. Efter de 5 timer, kan du starte den op igen.

- Men nu kommer mit dumme spørgsmål, hvordan hulan slukker jeg KUN for skærmen?
Gravatar #2 - Genzo
9. apr. 2010 21:29
2. Tænd skærmen igen..
4. Log på igen.

minder mig om hvad min linux lærer gerne sagde "genstart den en 5-6 gange så virker det sikkert"

hvor har du fundet den "løsning" virker lidt som om nogen tager gas på dig, du er vel klar over hvad fejl 40 betyder ikke?
Gravatar #3 - hjælpsøgesvirkelig
9. apr. 2010 21:34
jeg har ingen ide om hvad en fejl 40 er..
genstart den 5-6 gange.. det vil jeg prøve :)
Gravatar #4 - paradise_lost
10. apr. 2010 07:06
Hehe priceless
Gravatar #5 - Coney
10. apr. 2010 07:30
Det må snart være på tide med et studie i den menneskelige psyke for at finde ud af hvad der får folk til at søge hjælp med problemer hos ca. ALLE andre end dem der ved noget om problemet med garanti... I dette tilfælde muligvis HP eller Microsoft... Det overrasker mig hver eneste gang:)
Gravatar #6 - rasmusssen
10. apr. 2010 09:14
hjælpsøgesvirkelig (1) skrev:
hej!

5 timer er ikke helt nok du skal op på cirka 14 - 17 timer får sådan et problem er løst ...
Gravatar #7 - røvskæg
10. apr. 2010 09:22
Kan en totalt uvidende person være udsat for fejl 40 ?
Gravatar #8 - fe950
15. apr. 2010 21:00
Prøv lige at indstille din webcam til at køre med minimum pixels og se om MSN tager imod. så kan du efterfølgende sætte opløsningen til højre værdi

Fejl #40 er betjeningsfejl "40cm fra skærm !"
Gravatar #9 - onetreehell
15. apr. 2010 21:38
som #8 siger skal du rykke skærmen længere væk. Nogle webcams fungerer ikke hvis man er for tæt på (40 cm) og kan give problemer af forskellig grad.
Så for at være sikker så stil dig 150 cm fra skærmen, så burde du være sikker. Og husk at lade den resette i de ~16 timer.
Gravatar #10 - røvskæg
17. apr. 2010 07:33
fe950 (8) skrev:
Fejl #40 er betjeningsfejl "40cm fra skærm !"

Kan man lave en betjeningsfejl, hvis man ikke ved, hvordan noget skal betjenes ? - Betjeningsuvidenhed.
Gravatar #11 - Colapusheren
17. apr. 2010 08:40
Må nok sige, jeg synes I er lidt grove ved stakkels hjælpsøgesvirkelig. Han har tydeligvis ikke fattet en hat af noget som helst, men han spurgte trods alt efter hjælp på en pæn måde.

Først og fremmest er der ingen grund til at følge den guide du har fundet. Det er en eller anden det synes det er sjovt at tage pis på folk (hvilket det nok også har været!).
Min første reaktion ville være at tjekke MSN's indstillinger for webcam'et. Da det virker i andre programmer er fejlen med størst sandsynlighed i MSN et sted.

To andre råd kunne være:
1: Køb aldrig en HP igen!
2: MSN er useless .. Drop lortet!
Gravatar #12 - Mort
17. apr. 2010 09:46

Fejl #40 er tit den mest udbredte. Er det en som popper frem på skærmen?
Løsningen er lige for:
2. Tænd skærmen igen..
4. Log på igen.
5. Sluk computeren.
6. Træk alle stik ud af computeren.

Fejl 40 betyder at fejlen er opstået 40 cm fra skærmen (Det er der du sidder).

Det hjælper dig ikke at slukke skærmen.

Det hjælper sansynligvis ikke at logge af.

Det kan godt hjælpe at slukke computeren, men en genstart af computeren vil være lige så effektiv.

Det hjælper ikke at trække stikkene ud af computeren.

Det hjælper heller ikke hvis computeren er slukket i længere tid ad gangen.

Det der nok har den største chance for at virke er hvis du installerer en nyere driver til dit webcam.
Gravatar #13 - røvskæg
17. apr. 2010 11:02
Jeg ville mene, at ved en fejl 40, kunne det godt hjælpe at slukke og tænde skærmen og prøve igen. Netop da feljen skyldes at brugeren er kommet til at lave en betjenings fejl, men egentlig godt ved hvordan det skal gøres rigtigt.

Hvis brugeren derimod ikke ved, hvordan softwaren benyttes, skyldes fejlen uvidenhed, hvilket er noget andet.

Ellers er alle fejl vel fejl 40, da alt software opføre sig som programmeret, men ikke alle ved hvordan, det er programmeret.
Gravatar #14 - Genzo
17. apr. 2010 11:12

også svært at tage ham seriøs når han bruger sådan et navn, og kommer med en eller anden troll løsning
Gravatar #15 - Colapusheren
17. apr. 2010 11:27

Helt enig .. Fik bare medlidenhed med ham :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login