mboost-dp1
Vista/Windows 7 - Calculator driller mig
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
På min hjemmecomputer har jeg et problem som har irreteret mig siden jeg installerede Vista i begyndelsen (ved format C: og geninstallering er problemet der stadig)
Jeg har dog ikke oplevet det ved min arbejds computer
Problemet er at ofte når jeg skriver et eller andet, så popper calculator op. Det er ikke lykkedes mig at finde ud af hvilken kombination af taste-tryk der aktiverer det. Når det popper op, så prøver jeg at skrive sidste sætning igen flere gange, uden at det popper op igen
Det sker omkring 1-2 gange om dagen (nogle dage går det helt amok og kommer et stykke over 10 gange)
Jeg har tjekket alle genveje til calculator for at se om der er sat en genvejstast ind, men under Properties / Shortcut Key står der 'None'
Der er på mit tastatur sat en knap op til at starte Calculator, men den key gemmer sig oppe i højre hjørne, ikke ligefrem en knap man kommer til at ramme ved et uheld og da slet ikke hver dag)
Er der nogen her der har en god ide hvor problemet kan ligge? Jeg har google lidt og set andre der har samme problem, men ingen der har fundet en løsning :(
Jeg har dog ikke oplevet det ved min arbejds computer
Problemet er at ofte når jeg skriver et eller andet, så popper calculator op. Det er ikke lykkedes mig at finde ud af hvilken kombination af taste-tryk der aktiverer det. Når det popper op, så prøver jeg at skrive sidste sætning igen flere gange, uden at det popper op igen
Det sker omkring 1-2 gange om dagen (nogle dage går det helt amok og kommer et stykke over 10 gange)
Jeg har tjekket alle genveje til calculator for at se om der er sat en genvejstast ind, men under Properties / Shortcut Key står der 'None'
Der er på mit tastatur sat en knap op til at starte Calculator, men den key gemmer sig oppe i højre hjørne, ikke ligefrem en knap man kommer til at ramme ved et uheld og da slet ikke hver dag)
Er der nogen her der har en god ide hvor problemet kan ligge? Jeg har google lidt og set andre der har samme problem, men ingen der har fundet en løsning :(
kan ikke sige om det er samme fejl, som en af mine venner havde på hans pc, men det kunne være.
Hvis dit tastatur har de genvejs knapper men der er ikke installeret den driver til det "kan" det være at tastaturet tror den skal det ved noget andet.
Kan sige min vens pc gik i dvale 2-3 gange om ugen når han tastet på space, men da han fik installet keyboard driver er det ikke sket siden.
Hvis dit tastatur har de genvejs knapper men der er ikke installeret den driver til det "kan" det være at tastaturet tror den skal det ved noget andet.
Kan sige min vens pc gik i dvale 2-3 gange om ugen når han tastet på space, men da han fik installet keyboard driver er det ikke sket siden.
Underligt. Har været ude for det samme et par enkelte gange, men troede bare jeg fik ramt Win+R og enter (Calc står der ofte da jeg tit kører den derfra)
qw_freak (2) skrev:Virus?
Nope, har scannet det hele igennem mange gange. Også lidt sjovt at samme fejl dukker op lige efter en formatering
Mort (3) skrev:Hvis du prøver at slette eller omdøbe calculator .exe filen, (...)
Har jeg prøvet, men fik ikke lov til det. Administrator har ikke permission til at omdøbe den fil
Stargate (4) skrev:
Driverne er installeret, men jeg kan da prøve at afinstallere dem og geninstallere dem igen når jeg kommer hjem
Jakob Jakobsen (5) skrev:Underligt. Har været ude for det samme et par enkelte gange, men troede bare jeg fik ramt Win+R og enter (Calc står der ofte da jeg tit kører den derfra)
Jeg bruger aldrig run, så feltet står tomt hos mig og det er yderst sjældent at jeg rammer en af Windows tasterne ved et uheld
Svare måske lidt til det msn gør, når man skriver og så så smider en smiley ind foran markøren uden man har spurgt efter det :S
Adagio (6) skrev:Har jeg prøvet, men fik ikke lov til det. Administrator har ikke permission til at omdøbe den fil
Prøv følgende for at overtage en fil... En rar lille ting :-) Take Ownership
DiZaster (10) skrev:Prøv følgende for at overtage en fil... En rar lille ting :-) Take Ownership
Det prøver jeg senere i dag, takker :)
DiZaster (11) skrev:En anden tanke... Du er helt sikker på at du ikke blot kommer til at gøre som ham her?
Pinligt men sandsynligt :-D
Hehe, kender en del sådan noget kan ske for, dog det er ikke lige i mit tilfælde. Jeg har ingen af de der "keyboard-skuffer" (eller hvad de nu hedder) og har ingen overflødige ting der kunne ligge oven på mit keyboard, som kunne ende med at trykke på knappen :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.