mboost-dp1
Valg af OS
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hvad er det mindst krævende OS mht. ram?
Det er en EEE pc jeg har som har 1 gb ram og kan vist ikke opgraderes.
den hakker lidt i det når jeg ser film og laver andet samtidigt. (har win7 pro på)
Hvad vil være det mindst krævende OS for mig?
den hakker lidt i det når jeg ser film og laver andet samtidigt. (har win7 pro på)
Min seedbox, en gammel bærbar, med Pentium 3 og 256 MB RAM kører smooth med en custom XP SP3.
Denne Windows XP bruger under 40 MB RAM booted, og selve installationen fylder kun lidt over 200 MB.
Selve systemet er fuldt ud kampdygtigt, og alle normale programmer virker fint deri, alt andet lort er bare skåret fra. Pga. dens størrelse booter og reagerer den i øvrigt vold hurtigt.
Denne Windows XP bruger under 40 MB RAM booted, og selve installationen fylder kun lidt over 200 MB.
Selve systemet er fuldt ud kampdygtigt, og alle normale programmer virker fint deri, alt andet lort er bare skåret fra. Pga. dens størrelse booter og reagerer den i øvrigt vold hurtigt.
Du kunne ogsaa proeve den nyeste Ubuntu Netbook Edition. Den skulle eftersigende vaere ret hurtig. Har dog ikke proevet den nyeste selv.
Jeg har kørt med Ubuntu Netbook Remix på min aspire one (atom n270 1.5gb ram) og jeg blev hurtig træt af interfacet så nu har jeg skiftet til en full ubuntu desktop og det køre bare godt :)
hvis du vil prøve ubuntu eller andet linux uden at rode med harddisken kan du prøve WUBI
edit: man skal have windows for at bruge Wubi
hvis du vil prøve ubuntu eller andet linux uden at rode med harddisken kan du prøve WUBI
edit: man skal have windows for at bruge Wubi
http://www.damnsmalllinux.org/
* Run light enough to power a 486DX with 16MB of Ram
* Run fully in RAM with as little as 128MB (you will be amazed at how fast your computer can be!)
Jeg tror ikke det er driverne der bruger mest hukommelse...
Eller rettere, jeg tror det er noget af det der bruger mindst hukommelse.
Jeg tror ikke det er driverne der bruger mest hukommelse...
Eller rettere, jeg tror det er noget af det der bruger mindst hukommelse.
madeinrussia (10) skrev:hov, det er en aspire one jeg skal fixe :) ikke en eee pc.
Det ændre jo alt... Newz understøtter ikke Acer...farvel
Mht. drivere så plejer der næsten altid at være en driver til linux. Og de fleste distributioner sørger for at finde den uden du behøver at få noget at vide.
I dag skulle jeg printe noget ud på min gamle printer. Jeg satte den til i USB og så kontaktede ubuntu automatisk en HP-server og hentede driveren for mig. I Windows ville jeg skulle lede efter cden med drivere som jeg ikke har nogen ide om hvor er.
Mht. drivere så plejer der næsten altid at være en driver til linux. Og de fleste distributioner sørger for at finde den uden du behøver at få noget at vide.
I dag skulle jeg printe noget ud på min gamle printer. Jeg satte den til i USB og så kontaktede ubuntu automatisk en HP-server og hentede driveren for mig. I Windows ville jeg skulle lede efter cden med drivere som jeg ikke har nogen ide om hvor er.
madeinrussia (1) skrev:Hvad er det mindst krævende OS mht. ram?
Det afhænger vel af hvad du skal bruge maskinen til..?
VLC spiller mine film, Utorrent kører i baggrunden, også skal jeg gerne kunne surfe lidt, uden at VLC hakker gevaldigt i det.(Alt dette samtidigt)
What? Snakker du om Windows 95?onetreehell (14) skrev:I Windows ville jeg skulle lede efter cden med drivere som jeg ikke har nogen ide om hvor er.
onetreehell (23) skrev:#21
Jeg snakker desværre om v7
du prøvede windows update right?
I den sidste måned er den eneste driver jeg typisk skulle hente være ethernet driveren så den kunne komme på update og hente resten selv.
og så en anden gang fandt den ikke gfx driveren selv. men ellers gør de det hæderligt sålænge det er almen kendt og ikke spritnyt hardware
madeinrussia (22) skrev:#20 Det ligner jo 100% VLC..
Det ændrer ikke på at VLC bruger rigtig meget CPU (har ikke prøvet den allernyeste så det er med forbehold). MPC og ffdshow tryouts kan trække fullhd på min atom netbook, VLC kunne sidst jeg prøvede ikke engang trække 720p.
Rammen burde ikke have den store betydning i nogen af tilfældene.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.