mboost-dp1

URL'er åbner i Word

Gå til bund
Gravatar #1 - Flasher
29. nov. 2010 17:26
Hej!

Jeg har et problem med, at visse url'er åbner i Word. Det forekommer mest i forbindelse med installerede programmer - eksempelvis efter at have installeret et program, hvor man kan blive videresendt af programmet til en online "About" eller "ReadMe".

Jeg har prøvet at ændre standardprogrammet for .url, .html, .htm og vidst også nogle flere endelser.. Nogen der har et forslag? :)
Gravatar #2 - vandfarve
29. nov. 2010 17:29
Flasher (1) skrev:
Jeg har et problem med, at visse url'er åbner i Word.

Nu siger du visse. Kan du se et mønster i, hvilke der gør, og hvilke der ikke gør?
Gravatar #3 - Flasher
29. nov. 2010 17:32
Jeg har et program, der tjekker for updates (FileHippo Update Checker). Dette fungerer halvt, hvis jeg definerer den specifikke adresse på min browser. Desværre åbner den så kun browseren, så den fungerer ikke helt.

Links FRA word-dokumenter åbner fint i min normale browser, men ellers er det alle links, der har med programmer at gøre. Browserlinks åbner self. også inde i browseren. :)
Gravatar #4 - Daniel-Dane
29. nov. 2010 18:59
Hvad med links fra "Kør..."?
Gravatar #5 - Flasher
29. nov. 2010 19:01
De åbner også i Word..
Gravatar #6 - Daniel-Dane
29. nov. 2010 19:32
Check din default browser.
Gravatar #7 - BlackFalcon
29. nov. 2010 20:06
Som #6 er inde på, prøv at resette dine "default programs" indstillinger (Win7: Control Panel - Default Programs). Eller evt. afinstaller/installer din foretrukne browser.

Ps. Hvad er dit OS og browser?
Gravatar #8 - Saxov
30. nov. 2010 17:32
BlackFalcon (7) skrev:
Ps. Hvad er dit OS og browser?
tydeligtvis windows/MacOS og Word :)
Gravatar #9 - Flasher
30. nov. 2010 19:54
Windows 7 Pro og Google Chrome Canary build. Jeg løste problemet halvt ved at reinstallere IE8 og sætte den som standardbrowser. Jeg tænkte, at jeg så lige skulle prøve at ændre standardprogrammerne for http- og ftp-protokoller til Chrome, men det hjalp så ikke problemet.. Tror efterhånden det er Chrome, der ikke fungerer så godt.
Gravatar #10 - Daniel-Dane
30. nov. 2010 20:18
Lad mig lige forsøge at følge dig her;

Selv efter at have sat IE som standardbrowser åbner links fra Kør... i Word? Hmm...
Gravatar #11 - Flasher
1. dec. 2010 07:38
Nope, der fungerede det fint nok. Men jeg gider ikke have IE som standardbrowser, hvorfor jeg prøvede at ændre standardprogram. Det virkede så bare ikke..
Gravatar #12 - Daniel-Dane
1. dec. 2010 08:40
Lol, så du ændrer standardbrowser til Canary, og så åbner Word dem? Tja, prøv bare igennem browseren næste gang (med en mere stabil version).
Gravatar #13 - Flasher
1. dec. 2010 12:08
Præcis, det er fucked.. Jeg prøvede at ændre åbningen af http-protokoller gennem regedit, men så kunne den slet ikke åbne dem. Så nu tror jeg bare jeg bliver ved IE som standardbrowser. Så kan den bruges til at åbne url'er de enkle gange det er relevant..
Gravatar #14 - BlackFalcon
1. dec. 2010 15:43
Jeg går udfra du helst vil bruge Chrome, så hvorfor ikke installere en stable Chrome ved siden af?

Google skrev:
Canary builds can be installed without overwriting a regular Chrome build. That means you can install both a Canary build and a regular build that could be on the stable, beta or dev channel

Gravatar #15 - Flasher
1. dec. 2010 17:39
Tak for tippet, det fungerer perfekt nu. Alt i alt må det bare være Canary Build der ikke fungerer optimalt. :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login