mboost-dp1

Unlock af fil fra ZIPPRO.ru

Gå til bund
Gravatar #1 - Colapusheren
9. mar. 2010 20:07
Hey folkens!

Uden helt at vide, om det er det rigtige forum at poste dette problem i, prøver jeg lykken alligevel :)

Jeg er i den situation, at jeg har downloadet en .rar fil tidligere idag. Efter extract fremkommer en .exe fil, der efter lidt research viser sig at være fra nogle der kalder sig ZIPPRO.ru ..
Et firma der tilsyneladende har lavet noget encryption-værk, hvor (og her kommer det jeg studsede over!) de vil have man sender en sms til et nummer for at få en sms retur med password til filen.

Jeg tænkte umiddelbart: "Right, sms til et russisk netfirma, og min næste mobilregning er på 25.000 kr!"

Ved gennemlæsning af terms viser det sig også, at det selvfølgelig er en betalingsservice. Hvor meget det koster oplyses ikke.

Har under ingen omstændigheder tænkt mig sende denne sms, så mit spørgsmål er, om nogle af jer kender en måde at omgå sådan en encryption?

Screenshot kan ses her:

http://img85.imageshack.us/img85/8207/udklip1.jpg
http://img202.imageshack.us/img202/8765/udklip2.jp...

På forhånd tak, Colapusheren.
Gravatar #2 - DanaKaZ
9. mar. 2010 20:58
#1 Hvad får du til at tro at filen overhovedet indeholder det du tror den gør?
Gravatar #3 - Colapusheren
9. mar. 2010 21:05
Hehe .. Jaa, der har jeg jo også haft mine mistænkeligheder. Jeg har gennemscannet den med alt hvad jeg har af sikkerhedsfis, og umiddelbart ser den ikke ud til at fejle noget. Derudover har jeg kigget indholdsarkivet igennem, og kan ikke se noget der på nogen måde skulle være skadeligt eller farligt.

Så det eneste jeg studser over er den sms ...
Gravatar #4 - fjols
10. mar. 2010 02:36
Zippro.ru skrev:
ZIPPRO - en unik service, der giver dig mulighed for at tjene på dine filer.ens særegenhed er, at brugeren bliver bedt om at sende en SMS lige efter, at han hentede fil. Således konvertering af trafikken stiger med 5-10 gange sammenlignet med konventionelle fayloobmennikami.

Edit: Newz ødelægger mit link, men har bare brugt google translate.

Tror desværre ikke der er noget at gøre, medmindre du har lyst til at bruteforce cracke filen.
Kan du ikke finde prisen på siden hvor du hentede den? Hvis du føler den har værdi for dig kan du jo også bare købe et taletidskort til 50-100 kr. og benytte det. Så får du i hvert fald ikke en 25.000 kr. regning.
Gravatar #5 - Colapusheren
10. mar. 2010 07:38

Ja det kunne godt tyde på det. Men så meget værdi har den fil skam heller ikke, så tror bare den for en omgang shift+delete :)

Ellers et godt forslag med det taletidskort :)

Tak for hjælpen!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login