mboost-dp1

Underligt frys i ny Win 7

Gå til bund
Gravatar #1 - Tumleren
6. feb. 2010 12:12
Hey
Jeg installerede lige Windows 7 for en kammerat her i går og det gik sådan set fint nok med det hele indtil jeg skulle installere Firefox. Efter den extractede frøs computeren bare.
Prøvede igen med samme resultat, så jeg gav op og installerede nogle updates hvorefter det så virkede fint.
Det gik så uden problemer i et stykke tid, indtil den så gav sort skærm da den (via Windows Update) installerede grafikdriver (samtidig med den afgav en konstant hyletone fra kabinettet).
Vi genstarter, får installeret noget mere og ting ser ud til at fungere fint, så jeg installerer en ny Catalyst Control Centre.
Prøver at skifte skærmopløsingen en tak nedad gennem Windows-menuen - Den går i sort skærm. Jeg fik ham så senere til at skifte nedad gennem Catalyst, og der kunne den godt komme ned i 1152x864 (?) men da den kom ned på 1024x768 gav den sort skærm igen.

Så altså nu har han en computer der fryser med jævne mellemrum mens den i Windows eller på YouTube, men til gengæld virkede uden problemer i de 4 timer han spillede WoW i går. Så snart han lukkede WoW frøs den.

Jeg tjekkede temperaturerne og de ligger alle sammen sådan nogenlunde - CPU på 40, grafik på 55-60 (idle).

Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg kan gøre udover at prøve at formatere og starte forfra. Jeg går ud fra det er et problem med grafikkortet men jeg kan virkelig ikke forestille mig hvad det skulle være.

Hjælp vil blive taget imod med kyshånd

- Det skal måske lige nævnes at hans grafikkorts blæser ikke sidder ordentligt fast, så den vibrerer når den kører (monteringsfejl fra firmaets side). I Catalyst viser den ikke at blæseren kører (den står på 0% speed). Heatsinken ser ud til at sidde fint fast. Han havde dog også problemer med at den genstartede når han spillede MW2, da han havde XP - Sikkert temperaturen der gjorde det?
Gravatar #2 - tazimn
6. feb. 2010 14:28
Beklager Tumleren..

Men jeg bliver nødt til det..

Det er en typisk fejl som opstår, hvis man ikke har slukket computeren korrekt.
Windows ændrer på nogle nøgler i registreringsdatabasen, som bevirker at der kommer flere fejl.
Fejl #40 er tit den mest udbredte. Er det en som popper frem på skærmen?

Løsningen er lige for:

1. Sluk skærmen! OG KUN SKÆRMEN..
2. Tænd skærmen igen..
3. Tryk på start og derefter log af.
4. Log på igen.
5. Sluk computeren.
6. Træk alle stik ud af computeren.
7. Nu skal den stå i minimum 5 timer og "resette"..
8. Efter de 5 timer, kan du starte den op igen.

Hvis det ikke virker så skriv gerne ind igen..
Gravatar #3 - tazimn
6. feb. 2010 14:31
Har I eventuelt prøvet at gå en driver version ned?
Gravatar #4 - trylleklovn
6. feb. 2010 14:41
tazimn (2) skrev:
1. Sluk skærmen! OG KUN SKÆRMEN..
2. Tænd skærmen igen..
3. Tryk på start og derefter log af.
4. Log på igen.
5. Sluk computeren.
6. Træk alle stik ud af computeren.
7. Nu skal den stå i minimum 5 timer og "resette"..
8. Efter de 5 timer, kan du starte den op igen.

lol wtf? :D
Gravatar #5 - tazimn
6. feb. 2010 14:44
Gravatar #6 - meh
6. feb. 2010 15:02
Det var måske sjovt første gang hvis du havde fortalt efterfølgende at det pis du drev på dem, ellers kan jeg kun betragte som at sparke til mindre vidende.
Gravatar #7 - Tumleren
6. feb. 2010 15:18
Hm nej, jeg har godt nok ikke prøvet en anden driver.
Hvordan fjerner man helt præcist den eksisterende driver? Er det bare Catalyst Control Center der skal fjernes, eller hvordan?
Det er ikke lige noget jeg gør så tit :)
Gravatar #8 - tazimn
6. feb. 2010 16:50
Du kan gå ind på ATIs hjemmeside og hente en ældre driver. Eller ældre udgave af Control Center. Og derefter installere det.. det skulle gøre arbejdet.

Beklager den noget korte beskrivelse men jeg er til 60 års fødselsdag..

mobiler ftw.
Gravatar #9 - arntc
17. feb. 2010 12:10
Installerede du fra scratch eller opgraderede du?
Gravatar #10 - NioBe
17. feb. 2010 12:54
Installerede du selv chipsæt driveren ind? Hvis du gjorte, var det så før graffikkorts driveren?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login