mboost-dp1

TV efter 2012?

Gå til bund
Gravatar #1 - slemmebirk
25. maj 2010 19:50
Jeg har sådan et Samsung 46" LCD tv der vel efterhånden er et par år gammelt - Samsung LE46M86BD for at være helt specifik. Mit spørgsmål er om den har hvad det kræver for at kunne se fjernsyn efter 2012, det er min bror der spørger da fjernsynet bare står og samler støv på et lager og han er muligvis interesseret i at købe det.

Jeg har ikke den fjerneste idé om hvad jeg skal kigge efter og jeg blev da heller ikke meget klogere efter et besøg hos fona i sidste uge, så håber at i kan hjælpe mig lidt på rette vej her :)
Gravatar #2 - røvskæg
25. maj 2010 19:53
Altså hvis du mener det der maja/inka/indianer kalender halløj, så tror jeg personligt det er en and.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
25. maj 2010 21:24
Du skal have en mpeg4 tuner.

Men vil sige, at prisen skal være meget lav (2-2500 kr.) før det kan betale sig at købe det.. Der er sket rigtig meget inden for sådan noget..
Gravatar #4 - onetreehell
25. maj 2010 21:40
Er det ikke DVB-T2 som man har tænkt sig at indføre i 2012? I så fald skal der vist en ny tv-tuner til at se antenne-tv. Men kabeltv (DVB-C) skulle vist fortsat være det samme efter 2012.

Jeg ved ikke noget om det. Jeg har kun hørt rygter.
Gravatar #5 - Frandsen
25. maj 2010 23:39
Sådan har jeg også forstået det.

Der er satme ikke noget at sige til at hr og fru danmark føler sig taget ved næsen. Først tog sælgerne røven på folk ved ikke at oplyse om MPEG-4 til efter 2012, men nu forlyder det at der skal skiftes mux, så selvom den opmærksomme køber valgte MPEG-4 med den nødvendige tuner til hans husstand er han nu altså alligevel blevet snydt i det lange løb.

Fandme da ikke i orden når man måske ofre ret mange penge på en stor LED skærm med lidt ekstra lir man godt kan li og så finder ud af den måske kun holder 3 år. Derefter skal man så enten smide lortet ud, eller købe sig fattig i skod-bokse med abonnementer.

Ja, sælgerne tabte i retten mht. MPEG-4, og man kan nu få hele 500 kr. i "erstatning", men pga. man stadig ikke har besluttet sig mht. valg af ny mux, er det pt. stadig ikke et krav at sælger skal oplyse om at dit nye lækre fladskærm til f.eks. 15.000 måske ikke virker i så mange år som du måske troede.
Gravatar #6 - OxxY
26. maj 2010 07:21
Nedlæg nu bare det lorte antenne net og få kabler ud til alle hustande, må sku da være billigere i længden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login