mboost-dp1
Toturial til HP
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hey, jeg skal til og se om jeg kan brygge en lille hjemmeside sammen til en forening som jeg er medlem af, og så ku jeg godt tænke mig hvis nogen kunne anbefale en toturial!
Det som siden skal ende med at kunne:
Brugerprofil m/password og login.
forside med forenings nyheder der nemt skal kunne addes og gemmes i arkiver hvis for gamle.
undersider:
info om foreningen og lign
et bruger forum/blog.
nyheder fra og om brugerne
Dvs. jeg nok får brug for noget database og noget programmering samt self CSS og HTML
nogen forslag til en toturial?
Nogen forslag til hvilke sprog og hjemmeside typer der vil være bedst at bruge?
PS. jeg tænker at siden i sit layout(hvis det hedder det) gerne må have en opbygning som ligner Newz.dk fordi jeg synes her er utrolig godt overblik og brugevenlighed - self ikke en kopi!!!!
Det som siden skal ende med at kunne:
Brugerprofil m/password og login.
forside med forenings nyheder der nemt skal kunne addes og gemmes i arkiver hvis for gamle.
undersider:
info om foreningen og lign
et bruger forum/blog.
nyheder fra og om brugerne
Dvs. jeg nok får brug for noget database og noget programmering samt self CSS og HTML
nogen forslag til en toturial?
Nogen forslag til hvilke sprog og hjemmeside typer der vil være bedst at bruge?
PS. jeg tænker at siden i sit layout(hvis det hedder det) gerne må have en opbygning som ligner Newz.dk fordi jeg synes her er utrolig godt overblik og brugevenlighed - self ikke en kopi!!!!
Hvis du ikke rigtig kan programmere i forvejen, så vil jeg foreslå dig at bruge et allerede eksisterende CMS (Content Management System). Der findes mange forskellige, hvor nogle er utrolig simple, men nemme at bruge, helt over til meget avancerede og komplekse systemer.
Jeg vil foreslå dig at kigge på Drupal eller Joomla!. De er meget benyttede og det er nemt at finde tutorials på nettet om, hvordan man sætter hjemmesider op. Der burde være tutorials til alle de ting du nævner :-)
God fornøjelse..
Jeg vil foreslå dig at kigge på Drupal eller Joomla!. De er meget benyttede og det er nemt at finde tutorials på nettet om, hvordan man sætter hjemmesider op. Der burde være tutorials til alle de ting du nævner :-)
God fornøjelse..
I sådan en situation skal de se på hvad formålet er.
Er formålet at du skal lære at programmere?
Eller er formålet at foreningen skal have en brugbar hjemmeside forholdsvist hurtigt?
Det lyder som om det er det sidste, hvorfor du i så fald ikke skal bevæge dig ud i noget du ikke selv har nogenlunde styr på.
Er formålet at du skal lære at programmere?
Eller er formålet at foreningen skal have en brugbar hjemmeside forholdsvist hurtigt?
Det lyder som om det er det sidste, hvorfor du i så fald ikke skal bevæge dig ud i noget du ikke selv har nogenlunde styr på.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.