mboost-dp1
Temperaturstyring
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Der må sq være nogle kloge nørder herinde, som kan klare dette lille problem:
Jeg skal bruge en ca. 1 meter lang tråd/rørvarmelegeme, som skal kunne reguleres (gerne i trin) fra ca. 95 til 110 grader. En simpel og ikke mindst: billig løsning ville være at foretrække.
NE1?
Jeg skal bruge en ca. 1 meter lang tråd/rørvarmelegeme, som skal kunne reguleres (gerne i trin) fra ca. 95 til 110 grader. En simpel og ikke mindst: billig løsning ville være at foretrække.
NE1?
rackbox (1) skrev:Jeg skal bruge en ca. 1 meter lang tråd/rørvarmelegeme, som skal kunne reguleres (gerne i trin) fra ca. 95 til 110 grader
rackbox (5) skrev:Til at bukke akryl med...
der er nogen ovevejelser der skal med der, for du kan godt sætte en temperatumåler på og så skrue op til du når din temperatur, så skal der jo reguleres for at holde temperaturen konstant!
det kan du godt gøre elektronisk med en kondensator kobling og en varmeafhængig modstand, givet at dinvarmetråd har samme temperatur over hele strækningen!
det skal kobles så spændingsfaldet over den varmeafhængige modstand styrer strømudledningen igennem kondensatorkoblingen!
qw_freak-> tak for schematics, men jeg fatter generelt hat af elektronik. Hvis du skriver, hvad jeg skal bruge, hvor det skal sidde og hvor det kan købes, så kan jeg godt selv lodde lidt :D
Jeg véd egentlig ikke helt, hvad jeg spørger om, men kan slet ikke hitte rede i, hvordan jeg skal gribe projektet an.
Jeg véd egentlig ikke helt, hvad jeg spørger om, men kan slet ikke hitte rede i, hvordan jeg skal gribe projektet an.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.