mboost-dp1

Stort skærm på ny pc

Gå til bund
Gravatar #1 - Stoffer99
22. jan. 2010 13:16
Hej
Jeg har lige købt ny pc men den viser ikke noget på skærmen og den starter heller ikke dvd drivet.
Og jeg kan ikke slukke på start knappen.
Der er heller ikke lys i de lamper der viser vis computeren tænker..
Hvad kan der være galt?

Pc:
MSI 770-C45
XFX Radeon HD 4670
Corsair CMPSU-550VXEU
AMD Phenom II X3 435
Kingston DDR3-1066, 2048MB, CAS 7
Gravatar #2 - freesoft
22. jan. 2010 13:20
Ring til dem du har købt den af ?
Gravatar #3 - Stoffer99
22. jan. 2010 13:26
Okay jeg prøver lige live support :)
Men i er stadig velkomen til og skrive her :D
Gravatar #4 - Stoffer99
22. jan. 2010 14:43
De siger bare vis jeg har sat stikne i krorakt så er der noget men strømforsyningen..
kan nogen hjælpe med om jeg har sat dem i korakt? :)
Måske en guide? :D
Gravatar #5 - myplacedk
22. jan. 2010 16:33
Er der bare ét eneste stik, som kan sættes i mere end ét sted?

Altså ud over USB, og det skal bare i det stik du lige har lyst til.

Og så jack-stik, men det er bare lyd, det forhindrer den ikke i at boote.
Gravatar #6 - Stoffer99
22. jan. 2010 17:11
Hmmz jeg har fundert ud af at jeg mangeler sådan en her: http://www.shg.dk/2170814 (DELTACO Adapterkabel 4-pin ATX12V)
Er der nogen der hved vor jeg kan købe sådan en i morgen? :)
(i Århus)
Gravatar #7 - Barkane
22. jan. 2010 17:36
Stoffer99 (6) skrev:
Hmmz jeg har fundert ud af at jeg mangeler sådan en her: http://www.shg.dk/2170814 (DELTACO Adapterkabel 4-pin ATX12V)
Er der nogen der hved vor jeg kan købe sådan en i morgen? :)
(i Århus)

Du kan tage til shgs butik og købe den hvis de har den på lageret.
Gravatar #8 - Killa
22. jan. 2010 20:12
Sikker på at du skal bruge den? Er det ikke bare at sætte 4-pin stikket i bundkortet øverst til venstre?

Er det en maskine du selv har samlet, eller er købt samlet?
Gravatar #9 - Stoffer99
23. jan. 2010 11:58
Okay tak nu har jeg stikket i :)
Men det kommer stadig ikke noget op på skærmen :s
Er der nogen der ved hvorfor?
Gravatar #10 - Killa
23. jan. 2010 14:01
Prøv at tjekke at:
der er tændt bag på strømforsyningen
kontakter og dioder på fronten af kabinettet er tilsluttet korrekt
der kun er tilsluttet én skærm
din BIOS er min. version 1.4
Gravatar #11 - Stoffer99
23. jan. 2010 14:41
Men jeg kan ikke få de dioder på front kabinettet til at lyse.
Men der er tænt på strømforsyningen og der er også kun 1 skærm til.
Men den BIOS kommer ikke
når jeg starter sker der ikke noget på skærmen den er bare 100% sort
Gravatar #12 - Killa
23. jan. 2010 16:54
Prøv at se om du kan finde ud af hvilken version din BIOS er. Der er lavet en version 1.0, 1.1, 1.2, 1.3 og 1.4 til dit bundkort. Din processor er understøttet fra version 1.4. Det står sandsynligvis på et klistermærke på enten kassen eller bundkortet.

Sørg også for at dioderne og tænd/sluk knappen er tilsluttet korrekt. De skal være tilsluttet nederst til højre på bundkortet, hvor der står JFP1. Du kan se i manualen hvordan de skal sidde.
Gravatar #13 - Stoffer99
23. jan. 2010 20:55
Men det med BIOS jeg kan slet ikke se noget på skærmen overhovedet. Men hvordan kan jeg ellers finde ud af det?
Og dioderne jeg har prøvet og sette dem efter manualen men det er som om jeg manger nogen.. jeg har kun Power SW, HDD LED og to andre der ikke står noget på :s
Gravatar #14 - Killa
24. jan. 2010 16:54
Nogengange står BIOS versionen på enten et klistermærke på selve BIOS-chippen eller på et klistermærke på papkassen som bundkortet lå i.

Power SW(itch) er den eneste der er nødvendig for at tænde computeren. De to andre er sikkert resest switch og power LED. Prøv at følge ledningerne for at finde ud af det. Vær opmærksom på at ved LED's skal +/- vende rigtigt.
Gravatar #15 - Dr.pikkuk
24. jan. 2010 17:19
KILLA (8) skrev:

Er det en maskine du selv har samlet, eller er købt samlet?

jeg synes det her spørgsmål er ret relevant.
Gravatar #16 - Stoffer99
25. jan. 2010 12:52
Det er en maskine jeg selv har bygget.

Jeg kan ikke finde det der med BIOS.. :(
Gravatar #17 - xXgmzorXx
25. jan. 2010 18:17
EDIT: nu får du noget at læse.

Oversager til der ikke er billede på skærmen:

1. Der er noget i vejen med grafikkortet.

2. Bundkort understøtter ikke Processor (Bundkortet understøtter din Processor hvis du BIOS opdatere det) eller bundkortet har bøjet/brækket pins.

2½. Andet som ikke får din Processor til at virke, som feks. en bøjet/brækket pin.

3. RAM som ikke sidder helt fast i bundkortet, som ikke understøtter bundkortet eller hvis du har forskellige slags ram siddende i bundkortet vil det ikke virke.

Løsning:

1. Træk grafikkortet ud af bundkortet og sæt det ind igen.
1. Sæt et andet grafikkort ind, hvis dit grafikkort er defekt.

2. Sæt en Processor i bundkortet som bundkortet allerede med sikkerhed understøtter. Det er meget vigtigt at du finder ud af din BIOS version, så VI kan finde ud af om bundkortet understøtter Processoren.
2. Hvis bundkortet har bøjet/brækket pins skal du købe et nyt bundkort. Er ikke sikker på man selv kan rette på bøjet bundkort pins. (Det sidder bagpå bundkortet)

2½. Hvis en af pinsne er brækket af Processoren skal du købe ny Processor. (tror det dog ikke, medmindre du har haft et uheld da du skulle sætte Processoren i bundkortet. Altså dvs. hvis du tabte den bare fra ca. 20cm højde ned på noget hårdt ville en pin eller flere sagtens falde af.
(Du kan IKKE fikse dette, kun ved at købe en helt ny Processor)
2½. Processoren har bøjet pin(s), hvis du som overstående har tabt den ned på noget, som kom til at bøje en af de små pins på processoren.
Du kan rette op på pinsne, men pas på, jeg syntes du skal checke processoren for bøjet/brækket pins til allersidst. Du kan måske også få en ekspert til at rette op på processorens pins.

3. Prøv at sætte kun 1 RAM klods ind i bundkortet, men du skal være 100% sikker på at det sidder i, og at den er lukket i bundkortet i begge sidder. Hvis det ikke virker så prøv at smide et andet klods i bundkortet. Computeren viser ikke noget på skærmen hvis du feks. har 3 ram klodser som virker, og ét som er defekt.
Gravatar #18 - Slettet Bruger [1431337956]
26. jan. 2010 07:48
... og skærmen er tændt?

Ja jeg tager ikke pis. jeg har tit oplevet at brugere kan glemme det :S

Bipper pc'en når du tænder den?
Gravatar #19 - XorpiZ
26. jan. 2010 07:49
Noget helt andet, som nok ikke hjælper dig:

Hvis du ikke ved hvad BIOS er, så burde du ikke selv samle dine computer.. Sorry to say.
Gravatar #20 - Dr.pikkuk
26. jan. 2010 08:11
Stoffer99 (4) skrev:
De siger bare vis jeg har sat stikne i krorakt så er der noget men strømforsyningen..
kan nogen hjælpe med om jeg har sat dem i korakt? :)
Måske en guide? :D

Den guide du spørger efter kaldes en manual, og den følger helt gratis med dit motherboard.
Den viser dig hvordan du sætter dine stik "korakt/krorakt" i.

Hvis du ikke ved hvad du laver, så ring til en ven der gør.
Gravatar #21 - Makey
26. jan. 2010 08:12
Ting jeg tidligere har haft problemer med:
Clear RTC RAM (Find det i dit bundkorts manual)
Tjek, igen og igen at alle kablerne sidder i som de skal, og hvor de skal, især din Power SW.

Du glemte lidt at skrive om hvad du gjorde med det der kabel, det er fint nok at du har det, men, det skal jo ligesom også sidde et eller andet sted. Husk på der er to indgange til strøm på dit bundkort, det store stik nede i bunden og så det 4-pins oppe i højre hjørne ( http://www.vga.pe.kr/xe/files/attach/images/71909/... ).

Tjek eventuelt at dine RAM sidder der hvor de ifølge manualen sidder bedst, det er ikke altid den er ligeglad.

Og som resten af mængden: Det med at samle computere kræver en del know-how, find en ven der kan hjælpe dig med det.
Gravatar #22 - Slettet Bruger [1431337956]
26. jan. 2010 08:17
#19 Enig.
Gravatar #23 - NioBe
26. jan. 2010 09:23
Køre blæseren på CPUen når du tænder for computeren?!

Evt, hive strømmen fra, også pille CMOS batteriet ud.
Har haft ligne tilfælde hvor det har virket efter det batteri lige har været ude og vende.
Gravatar #24 - xXgmzorXx
26. jan. 2010 10:56
#19 Har brug for en relevant+ rating...

Jeg tror at stoffer99 har et stort problem, da han har brugt 3500-4000kr på hardware. Og så har han selvfølgelig glemt at sætte nogle stik i bundkortet osv.
Han ved ikke hvad bios er.
Han vidste ikke han havde en manual til.. faktisk alt hardwaren.

..meh, jeg tror det er håbløst if you ask me.
Gravatar #25 - Stoffer99
26. jan. 2010 12:23
1000 Tak for allle svar! :D
Jeg vil lige prøve alle nu.. :)
Gravatar #26 - NioBe
26. jan. 2010 12:26
Hvis du får det til at virke, så må du lige fortælle os hvad det var.
Gravatar #27 - Stoffer99
26. jan. 2010 12:29
ja det skal jeg nok :)
Men blæseren på CPU'en viker helt fint :)
Nej min pc bipper ikke når jeg starter...
Og har også lige prøvet det med batteriet men viker heller ikke :s
Jeg har også prøvet og sætte et andet garfikkort i men virker heller ikke... :s
Jeg har også prøvet med en RAM klos heller ikke det virker nu har jeg 2 i, 100% de samme RAM
Gravatar #28 - xXgmzorXx
26. jan. 2010 19:31

hmnhnm...
Det er nok noget med at nogle stik ikke sidder korrekt...
Måske kunne du tage nogle store megapixel billeder (ikke med mobil) fra 3 vinkler, så vi nemmere kan se?

upload billederne til ImageShack og paste de links som du får her ind.
Gravatar #29 - fjols
27. jan. 2010 06:28
KILLA (12) skrev:
Prøv at se om du kan finde ud af hvilken version din BIOS er. Der er lavet en version 1.0, 1.1, 1.2, 1.3 og 1.4 til dit bundkort. Din processor er understøttet fra version 1.4. Det står sandsynligvis på et klistermærke på enten kassen eller bundkortet.
...

Jeg tror det her er problemet. Bundkort kommer oftest med en forældet BIOS version.
I så fald skal du have fat i en ældre CPU og opdatere BIOS, men i dit tilfælde tror jeg du skal have nogen professionelle til det.
Gravatar #30 - Stoffer99
27. jan. 2010 13:36
Okay jeg ringer til der vor jeg købte det og så spør jeg om de kan hjælpe med det..

(jeg kan nok godt tage nogen pic)
Gravatar #31 - xXgmzorXx
27. jan. 2010 14:24

Ah jo..

#29 har nok ret det er enten bios der ikke understøtter CPU (hvilket jo også giver sort skærm)
ellers så er det stik der sidder forkert.
-Men det kan selvfølgelig stadig være rart med nogle billeder så vi måske kan spotte noget ;)

fjols (29) skrev:
Bundkort kommer oftest med en forældet BIOS version.

Hmm, har aldrig hørt om det før?
Gravatar #32 - cyandk
27. jan. 2010 14:38
xXgmzorXx (31) skrev:

Hmm, har aldrig hørt om det før?

Så har du da vist boet i en hule eller ikke arbejdet ret meget med at samle maskiner...
Gravatar #33 - Slettet Bruger [1431337956]
27. jan. 2010 14:40
Jeg har samlet mange mange pc'er, men heller ikke stødt på problemet med forældet bundkort bios ?
Gravatar #34 - freesoft
27. jan. 2010 14:42
#31 #33
Hvordan kan et bundkort der måske er flere mdr. undervejs fra "trykkeriet" til dig, have sidste nye BIOS der er blevet udgivet for 1 uge siden?
Gravatar #35 - Stoffer99
27. jan. 2010 15:15
Jeg har fundet ud af det er BIOS'en som i siger :D
jeg skal bruge en gammel AMD CPU for det :p
Gravatar #36 - xXgmzorXx
27. jan. 2010 18:45

cyandk (32) skrev:
Så har du da vist boet i en hule eller ikke arbejdet ret meget med at samle maskiner...

NEJ! jeg har boet i et plejehjem i Gammel hvis du vil være så venlig!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login