mboost-dp1

steam spil starter ikke

Gå til bund
Gravatar #1 - Dr.pikkuk
23. jul. 2010 19:15
En af mine venner har netop på min opfordring købt denne computer
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4...

han har efterfølgende installeret steam og napoleon total war.

men når han starter spillet sker der intet. Der bliver ved med at stå at steam starter spillet, men der sker ikke mere.

Er der nogen der vil byde ind med en løsningsmodel lige meget hvor banalt det end er?

på forhånd tak. Pikkuk

ps. han sidder i tønder med maskinen og jeg i århus, så dette er hvad han har fortalt mig, og han er ingen ørn til computere.
Gravatar #2 - Woller
23. jul. 2010 19:41
har oplevet det samme på min nye computer dog med nogle andre spil (flatout: ultimate carnage, kane and lynch og just cause 2)
Gravatar #3 - Dr.pikkuk
23. jul. 2010 20:38
- og fik du løst det problem?
Gravatar #4 - Corholio
23. jul. 2010 20:52
Har oplevet det samme problem, og det viste sig at det var fordi spillene skulle bruge "Games for Windows".

Jeg fandt installeren i min steam-folder, kørte den manuelt, og startede så spillet op efterfølgende - så virkede alt.

Prøv at se om samme fremgangsmåde virker for dig (eller rettere sagt din kammerat).

Hvis du ikke kan finde "Games for Windows"-installeren, så kan den downloades herfra:

http://www.microsoft.com/games/en-US/index.aspx
Gravatar #5 - Woller
23. jul. 2010 21:13
#3 har endnu ikke fundet en løsning nej, oplevede først problemet i går ;-)
Gravatar #6 - Dr.pikkuk
23. jul. 2010 21:24
#4 det lyder spændende - kunne du måske præcisere lidt mere hvad du gjorde?

Gravatar #7 - Corholio
23. jul. 2010 21:55

Jeg synes jeg har formuleret mig rimeligt eksplicit, men kort fortalt kan du blot installere "Games for Windows"-klienten fra linket jeg gav i #4.

Herefter prøver du at starte spillet du vil køre, fra Steam.

Der skal muligvis en genstart af system til, det kan jeg ikke huske.
Gravatar #8 - Dr.pikkuk
24. jul. 2010 06:36
jeg ville om muligt gerne undgå at installere games for windows, da jeg mener det er overflødigt.
Gravatar #9 - Woller
24. jul. 2010 07:09
#4 tak for hjælpen så virker de :)
Gravatar #10 - gentox
24. jul. 2010 08:04
Det er også kun nødvendigt for "Games for Windows Live", og det er blandt andet på grund af achievements, og da Napoleon total war ikke har "Live" betegnelsen så der må være noget andet der blokerer.
Måske en opdatering af .net eller DX?

Dog er det ikke et valg om du vil have "Games for Windows Live" instaleret på titler der kræver dette.
Så hvis du ikke vil have det ind, så undgå disse titler.
Gravatar #11 - Dr.pikkuk
24. jul. 2010 08:47
jeg har telefonisk guidet ham igennem en installation af den senest catalyst suite, burde seneste .net og dx ikke være i den pakke?
Gravatar #12 - gentox
24. jul. 2010 12:23
Jeg har ikke det pågældende spil fra steam, men de titler jeg har installeret har haft opdateringer inkluderet i setup af spillet.

Men hvis en af dem har fejlet under installationen, og ens PC ellers er hel ny, så ville spillet sikkert ikke kunne starte.

Så det er ren spekulation fra min side.

Edit:
Fandt den her lille tråd, hvor der er en lille guide i bunden:
http://forums.techguy.org/games/911481-problem-ins...

Den giver mening, siden at spillet først installerer når du trykker play under steam første gang, så tvivler på at det rent faktisk er installeret endnu.
Gravatar #13 - Dr.pikkuk
30. jul. 2010 13:00
tak, men jeg tror ikke dette kan bruges. Han har købt spillet via steam (i guiden har en retail version), og har tjekket at spilet er downloadet (verify game cache integrity)...

Help? anyone? hvad kan være galt? hans maskine er helt ny, så kan der være noget han ikke har installeret???
Gravatar #14 - Corholio
30. jul. 2010 16:37

Jeg synes ikke det fremgår af dine posts om du har installeret "Games for Windows", men gør nu dette... så har vi i hvert fald udelukket det som en mulig fejlkilde (det kan jo blot afinstalleres, såfremt det ikke gør nogen forskel).
Gravatar #15 - Dr.pikkuk
30. jul. 2010 16:51
jeg kan forsøge det, men det går mig grundlæggende imod at installere den slags programmer, når det burde være unødvendigt.
Gravatar #16 - Corholio
30. jul. 2010 19:30
Pikkuk (15) skrev:
jeg kan forsøge det, men det går mig grundlæggende imod at installere den slags programmer, når det burde være unødvendigt.

/facepalm

Så hvis spillet kræver DirectX 9, og dette er imod din overbevisning fordi DirectX 10 er ude, så nægter du at installere dette?

Du kan jo heller ikke slette arbitrere DLL-filer, fordi der er mulighed for at de har en sikkerhedsbrist.
Gravatar #17 - Dr.pikkuk
31. jul. 2010 18:18
nu synes jeg ærligt talt du begynder at hælde vand ud af ørerne.

Dirext x kan jo for pokker ikke sammenlignes med games for Windows live.

det er ok hvis du synes det er ok at klistre din computer til med alle mulige og umulige programmer, men jeg prøver faktisk at holde min bare lidt clean...
Gravatar #18 - Thomas Nielsen
31. jul. 2010 18:48

Når man støder på et ukendt problem plejer man at prøve sig frem til man finder en løsning, og hvis det ikke virker kan man da fjerne ting igen.
Gravatar #19 - Corholio
31. jul. 2010 18:52

Undskyld jeg siger det, men forventer du at jeg skal tage det du skriver seriøst?

En afhængighed er en afhængighed!

Når man udvikler software (og ja, jeg er softwareudvikler, så jeg "hælder ikke vand ud af ørerne"), så udvikler man sin software mod en eller flere API'er eller libraries. Disse kan være statisk eller dynamisk linkede - brugerne kan ikke bagefter arbitrert gå ind og fjerne nogle af disse, med mindre det er udviklet med henblik på dette.

Jeg ved ikke hvad du har lavet med din computer, men min laptop har det fint med at have "Games for Windows" installeret, det sløver den ikke den mindste smule - og den lille mængde harddiskplads det optager, er uden betydning for mig.
Gravatar #20 - Dr.pikkuk
2. aug. 2010 06:34
nu prøver jeg ihvertfald at få ham til at installere det, så må vi håbe det virker.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login